Láma vagyok , kérdezek...

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2009.04.29 9:32

Na, megírtad ezt neki? Nem tudom, mennyivel lesz előrébb mondjuk :roll: De érdemes lenne kimérni, ha már gyanúsított.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2009.04.29 9:39

jaja, írtam neki PÜ-t a V8-on
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Szabi28
Kabóca
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.08.02 20:17

Hozzászólás Szerző: Szabi28 » 2009.08.03 10:34

Sziasztok!

Érdeklődni szeretnék Tőletek, hogy a 302 motor és C4 váltó összeépítésének van-e valami különleges fogása, technikája?
Nekem a bordástengelyekbe ugyan becsúszik a konverter, de nem koppanásig, a motor és a váltó között van egy kb. 10mm-es hézag, ami a csavarokkal ugyan összehúzható minden erőlködés nélkül, de ekkor a főtengely már nem forgatható.

Köszönöm.

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2009.08.05 18:28

Előrebocsátva, hogy teljesen hülye vagyok hozzá. :monokli:

Nem lehetséges, hogy az évjárata miatt nem klappol? 302-es motor korábbi generációkhoz is volt, nem biztos, hogy illik mögé a C4. Nem? :nemtom:

Az enyémben például ez a kombináció van, és bizonyítottan forog a főtengely :sapi:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2009.08.05 19:30

Megnéztem a könyveimet, de nem írnak semmi extrát... se C3-nál, se C4-nél, se AOD-nál...

Amúgy ezek már vótak együtt és működtek is? Szóval összevalók, vagy lett egy motorod és egy váltód, aztán össze kéne tenni őket... ?
Azért kérdem, hogy elméletileg összevalók-e egyáltalán?
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
trafo2000
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1073
Csatlakozott: 2007.08.04 9:00

Hozzászólás Szerző: trafo2000 » 2009.08.05 20:09

Nincs előttem a c4 váltó csak úgy kérdem hogy jól értem a dolgot?Felcsavaroztad a konvertert a főtengelyre és arra akartad ráhúzni a váltót?Mert ez nem hangzik jól.
Én a konvertert kinn beleteszem a váltóharangba,óvatosan beforgatva hogy ne sérüljön szimmering vagy ricni és rögzítem a váltóhoz.Ez lehet egy felcsavarozott csillagkulcs vagy egy furatba tett csavar.Aztán felteszem a motorra és babra munkával egy kis nyíláson keresztül berakom a csavarokat amik rögzítik a konvertert a főtengely végén lévő fogaskoszorúhoz.Persze egyszerre egy csavasr megy be,forgatni kell a főtengelyt.
Ha összerakáskor megszorul a főtengely akkor nagy erővel nekifeszül a támcsapágynak,az rossz hír.szvsz

Szabi28
Kabóca
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.08.02 20:17

Hozzászólás Szerző: Szabi28 » 2009.08.05 20:58

Az autó olyan mint somi mustangja. A váltó eredetileg az autóé, de a saját motorja felújítás alatt áll, ezért beszereztem egy másik 302 motort. A motor eredetileg egy '74 körüli valamilyen mercury-ból való. Az eredeti motorral már többször sikerült összeszerelni kisebb tili-tolitól eltekintve nagyjából zökkenőmentesen. A váltót a hétvégén hirtelen felindulásból leszereltem az autóról, de így sem látszik sok minden, esetleg annyi hogy a motor és váltó közötti alumínium lemezhez talán közelebb vannak a konverter csavarjai. Létezik itt valami hézagolás? Én nem tudok róla. A főtengely oldalirányú holtjátéka megfelelő, összeszereléskor sem mozdul el.
Egyébként köszi a válaszokat, jó hogy megtaláltam ezt a fórumot márka társak!

Szabi28
Kabóca
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.08.02 20:17

Hozzászólás Szerző: Szabi28 » 2009.08.05 21:13

Bevallom hősiesen, hogy régebben sikerült a váltó szimmeringjét tönkretennem azzal, hogy nem úgy szereltem össze ahogy trafo2000 helyesen leírta. Bénaság eredménye: kisebb idő autó nélkül + tanulópénz.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2009.08.06 0:48

Egy váltófelújításban komolyan jártas szakember mondotta a következőket:

"A konverternek három dologhoz kell illeszkednie : két bordás tengely, és a köröm, vagy lelapolás a szivattyúban. A te esetedben a köröm nem került a helyére, és úgy húzattátok össze a motorral. Ez a leggyakoribb hiba az összerakásnál. Sajnos azt kell hogy mondjam, szinte biztos, hogy tönkretettétek a pumpát és a konvertert is."

Ha ez így van, akkor sajnos további tanulópénzeket dobsz ki az ablakon... :|
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2009.08.06 11:48

Nem lehet véretlenül, hogy a most beszerelt motor kéziváltós volt, mert akkor bennevan valószínüleg a persely meg a nyelestengelycsapágy a főtengely végébe, és nem engedi becsúszni a turbinakereket.

Avatar
szireta68
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1229
Csatlakozott: 2008.09.07 21:06
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: szireta68 » 2009.08.06 12:15

Szabi28 írta: ... jó hogy megtaláltam ezt a fórumot márka társak!
:welcome: :fc:
Üdv Nálunk!!

Szabi28
Kabóca
Hozzászólások: 4
Csatlakozott: 2009.08.02 20:17

Hozzászólás Szerző: Szabi28 » 2009.08.06 12:58

Nos, kezd letisztulni a dolog. A most vásárolt motor ugyan mercury-ból való, de utána /,mint kiderült/ egy hajóban dolgozott tovább, én innen kaptam már meg. A másik motor fogaskoszorúját most kaptam vissza, és így már látható a különbség. A hajós fogaskoszorú lemeze csak egy kissé van süllyesztve a konverter területe alatt, és a hajtogatás is más, míg az eredeti ehhez képest mélyebb, egyébként mind a kettőn passzolnak a furatok, így a differencia nem tűnt fel. Nagyon remélem, hogy a váltóban nem rontottam el semmit.
Amint újból összeállt az autó, akkor innentől kezdve úszhatok vele.
A váltó levételének annyi értelme volt, hogy kicserélhetem a váltót és a hűtőt összekötő csöveket, mert az egyik teljesen lapos volt a hajlatban, a másik meg eltörött, de ez is megoldódik legalább.

Avatar
Zsozsó
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 569
Csatlakozott: 2007.08.05 19:30
Tartózkodási hely: Esztergom

Hozzászólás Szerző: Zsozsó » 2009.09.06 15:52

Nézelődtem a "Technika"-oldalon de nem találtam adatot.Automata C4-be milyen olajat kell tenni?Dextron II vagy III ?79'-es sedan 2.8- V6-C3-ba II-es kellet.Ebbe is jó? :nemtom:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2009.09.06 17:10

:rohog:

Jóvan, most magamon röhögök. Én ott a topikodban találgatom, milyen váltód van, te meg itt írod. Szóval ez esetben Dexron kettő, igen, az jó, nekem legalábbis prímán üzemel a C4-ben.

Jona's garage
Úrvezető
Hozzászólások: 70
Csatlakozott: 2008.11.04 7:14
Tartózkodási hely: Balassagyarmat

Hozzászólás Szerző: Jona's garage » 2009.09.06 19:26

Heló
most vettem egy '92 AOD váltót, először valszeg egy '80-as 302 re rakom, aztán berakom már a mocit amit csináltam, és ekkor már egy '68-as 302re akarom fölrakni. A váltók közt jó ez a konstrukció, vagy rossz üzletet csináltam? Egyebek; mit kell tudni róla?

Más:
'80 Fox body; lyukas a fűtő radiátorom. Hogy kell szét szedni; javítható e a rossz radiátor?
Kösz előre is

Válasz küldése