Oldal: 1 / 2
Gyújtás - gyertyák, kábelek, trafók, modulok, stb.
Elküldve: 2007.11.06 10:06
Szerző: Bandit
Íme egy topic ahol az egyik legfontosabb dologról a gyújtásról lenne szó.
Kezdeném egy egyszerű ábrával mi elég jól szemlélteti az 5.0 HO és a sima 5.0 gyújtási sorrendje között lévő különbségeket. Bocs, de csak Paint-ben dobtam össze sebtiben. Íme:
Elküldve: 2007.11.06 12:02
Szerző: Chromlo
Na nemazért hogy kötekedjek, de ezek a motorok nem forditva pörögnek, vagy utángyújtottak?
Elküldve: 2007.11.07 13:17
Szerző: Bandit
A H.O.-nak más a gyújtási sorrendje. Egyik motor sem megy a másik sorrendjével.
Elküldve: 2007.11.14 11:17
Szerző: Bandit
Chromlo kérésére bejelöltem a képen, hogy merre forog a rotor.
Elküldve: 2007.11.14 17:40
Szerző: Bandit
Essen pár szó gyertyákról is! Mindenképp a Motorcraft-ot ajánlják mindenütt és az én tapasztalataim is ezt mondják.
Íme egy lista, hogy évjárat szerint mi az előírt gyertya típus:
Motorcraft ASF52C
1979-1981, 1984-85 CFI
Motorcraft AWSF44C
1986 EFI.
Motorcraft ASF42C
1982-1993 5.0
Motorcraft ASF32C
1994-1995 Mustang 5.0
Motorcraft AWSF32C
1993-1995 Cobra
Motorcraft AWSF32E
1999-2000 Cobra 4.6L
Motorcraft AWSF32P platinum gyertya
1999-2000 Mustang GT 4.6L
Motorcraft AWSF32PP platinum gyertya
1996-1998 Mustang GT 4.6L
Sajnos csak 2000-ig tudtam összeszedni a gyertyákat, de bárki kiegészíthet.
Elküldve: 2007.11.14 22:53
Szerző: Fölesz
és ez miért van h más a sorrendjük?
Elküldve: 2007.11.14 23:33
Szerző: StangMan
Fölesz írta:és ez miért van h más a sorrendjük?
papa, hogy megy be a nagy elefánt az oroszlán barlangjába...
mer csak azér nemdebár hiszen mert
Elküldve: 2007.11.15 9:12
Szerző: Bandit
Fölesz írta:és ez miért van h más a sorrendjük?
Más a vezérlés.
Miért ide raktátok a topic-ot? Broncos-sokat, T-bird-ösöket, stb. Nem érdekelhet a téma?
Elküldve: 2007.11.15 10:02
Szerző: TomiTomi
Bandit írta:Miért ide raktátok a topic-ot? Broncos-sokat, T-bird-ösöket, stb. Nem érdekelhet a téma?
A gyertyáknál sok helyen a Mustang szót láttam. Meg nem tudtam, hogy Bronco létezett HO-s motorral is?!
Figyelj, a Te logikáddal elég lenne egy Ford téma, hisz igen sok alkatrészt használtak közösen a különböző modellekben.
Most vagy autó- vagy motortípusonként tárgyaljuk. Mivel sokféle motorról van szó, így autó mellett döntöttem.
Elküldve: 2007.11.15 10:18
Szerző: Bandit
TomiTomi írta:Bandit írta:Miért ide raktátok a topic-ot? Broncos-sokat, T-bird-ösöket, stb. Nem érdekelhet a téma?
A gyertyáknál sok helyen a Mustang szót láttam. Meg nem tudtam, hogy Bronco létezett HO-s motorral is?!
Figyelj, a Te logikáddal elég lenne egy Ford téma, hisz igen sok alkatrészt használtak közösen a különböző modellekben.
Most vagy autó- vagy motortípusonként tárgyaljuk. Mivel sokféle motorról van szó, így autó mellett döntöttem.
HO van Bronco-ban, T-bird-ben, F-150-ben, stb. Csak kérdezni kéne, pl. telefonon.
Akkor mégis össze kéne vonni 79-04-ig Late modellé a session-öket?
Na jó hagyom ezt a technika dolgot. Majd ha lesz külön technikai tippek fül akkor berakom cikk formájában.
Elküldve: 2007.11.28 16:51
Szerző: Bandit
Nem hagyom.
A sima 5.0 (nem H.O.) és a
352, 360, 390, 406, 427, 428, 429-es,
460-as és
514-es blokknak megegyezik a gyújtási sorrendje. Ami
1-5-4-2-6-3-7-8 - ha nem lenne egyértelmű a kép alapján.
Gondoltam akik valamelyik ilyen motorral rendelkeznek (pl.: GranTorinosok) csak örülnek.
A H.O. sorrendje pedig egyezik a
351W (Windsor),
351C (Cleveland) sorrendjével. Ami
1-3-4-2-6-5-4-8.
Elküldve: 2008.05.09 14:59
Szerző: somi
Nem tudjátok, mi lehet a különbség az ASF52C meg a BSF42C gyertya között?
Az okos táblázatocska szerint a miénkbe az előbbi való. Utóbbi típust egy t-bird fedőnevű egyén hirdeti a v8-on.
(A mi T-Birdünk vajon?)
Elküldve: 2008.06.27 19:53
Szerző: somi
Én csak kérdezek..... A rockauto-n a 79-es évjáratnál szétszedi a gyertyákat 79 február előtti és utáni gyártmányokra. Előbbiekre 0.05-ös hézaggal, utóbbira 0,06-os hézaggal kínálnak gyertyát.
1. Ezeket a hézagokat mióta nem lehet állítani?
2. Írjátok itt fenn, hogy Motorcraft kéne bele. Azok csak 0,05-öst kínálnak. ASF52CF4 aszondja. Annak jónak kéne lenni, nem?
Elküldve: 2008.06.27 19:55
Szerző: somi
Még 1 kérdés: Autolite gagyi?
Elküldve: 2008.06.28 21:12
Szerző: Bandit
Nem csak lehet, de kell is hézagolni a gyertyákat. Hiába veszed ki dobozból, újonan, nem mindegyik lesz a megfelelő értéken. Érdemes lemérni mindet.
Ráadásul ezek a gyertyák már jóval gyengébb minőségűek. 8-12ezer km-enként nem árt kitekerni őket és lecsekkolni a hézagékot mert, simán elmásznak.
Az autolite nem a legjobb minőség. Néhányaknak nem vált be, néhányan pedig se rosszat, se jót nem mondanak róla.