A Mustang fejlesztésekor sok különböző gondolat merült fel az autó kialakításával kapcsolatban. Azt, hogy melyik lett a befutó, azt már tudjuk, de most lássuk, hogy mi lehetett volna még.
![Kép](http://static.howstuffworks.com/gif/1965-ford-mustang-prototypes-3.jpg)
Ez autó, egy nyitott kétülléses gép lett volna első kerk hajtással, mely az európai Ford részlegtől (Ford Germany) érkezett volna (Cardinal/Taunus szedán). Mivel John Najjar tervei erősen verseny autós kivitelűek voltak, így merült fel a ló név.
1961-ben építettek egy tökéletesen működő modellt a közönségnek, hogy lássák a reakciókat. 1,5 L-es V4-es 90 Le-ős motorral és az 1500 poundos tömegével tényleg verserny autós jellege volt a gépnek.
0-96 km/h 10 sec alatt volt elérhető. Független kerék felfüggesztéssel rendelkezett!
A tömegek csak 1962 októberében látták az autót, amikor Dan Gurney versenyző bemutatta a New Yorki Grand Prix elött.
A fogadtatás ellenére a Ford vezetősége túl drágának és haszontalannak tartotta az autót.
![Kép](http://static.howstuffworks.com/gif/1965-ford-mustang-prototypes-4.jpg)
Ekkor megpróbálták kissé használhatóbbá tenni és terveztek oldal ablakokat, megmelték a szélvédőt, levehető könnyű HardTop tetőt gondoltak rá, de végül is nem változtattak az autón. Simán gazdasági alapokon és praktikussági szemlélettel elvetették az autót.
Két évvel azelött, hogy megjelent az egész amerikát sportos autó képbe öltöztető Muscle Era.