Eleanor II, 1978/2011 by Oszi
Elküldve: 2011.03.26 21:56
Lássuk csak , mi is történt eddig . Kicsit szétszedtem , igazából csak a belsőt , meg kívülről azt ami útban volt . Igyekeztem minél több dolgot megtartani a valós tömegből , hogy az ültetés valós képet adjon . Az első féktárcsából lett agy , az általános 5x120 as osztókörrel , erre BMW M5 hátsó 325 ös féktárcsát kapott , azért hátsót , mert az sokkal vékonyabb ,így kisebb a csapágyat terhelő tehetetlen forgó tömeg , illetve ez a maximális átmérő , amin még elforoghat a 17 es felni . A gyári rugót , egy kétszer ilyen nehéz kocsiéra cseréltem ( 455 big -block ) ,így azt fél menetenként , majd az eredeti magasság felére vágtam . A kocsi eleje , a sárvédőívnél mérve , 14 centit ült meg , de a motor alatt a bölcső alja , még alvórendőr tűrőnek látszik . Persze a kerék jól mutat , de esélye sincs elfordulni , mármint az elöl 17x8 as BMW alpin felniknek . Nyilván nem fordulhat be egy utcasarkon 3-4 tolatásból , ezért merészen felvágom , és gyári ( golf 1 es ) javítóívvel kiváltom .
( itt a mentőn látszik , hogy az első keréknél , szinte a felni tetejéig ül az ív alatt , ezt késöbb a gumi tetejéig vágtuk fel . )
Itt még a lakatos felé indulunk , majd mutatom később trimmelve , ennél 25 milkóval jön kifelé , ha a tárcsa is mögötte van . A hátulja eközben kapott egy TransAm , ausztrál 8,5 es , speres , rövidebb áttételes , tárcsafékes hidat , amit a laprugó ritkításával , illetve a híd és a rugó közé tett hézagolóval ültettem . Mivel ez a híd , a PONTIAC-ban spirál rugós , a gyár csak alsó lengőkart használt , ( persze a hídházról minden fölös sallangot levágtam ) és a csökött - rövid felső lengőkar helyett , firnyákosan , egy hosszú - a váltó tartó gerendáig nyúló , nyomatékrudat használtak . Na ezt kötöm össze pöpecül az utólagos alsó váznyulvány merevítővel , ezért nem fogja a speer csavargatni , a rugóköteget . A hátsó felnik 17x9-esek , de csoda szépen elnyelte , pont jó a kiállásuk . ( a gyári tárcsaféknek hála , még a kézifék opció is kipipálva . ) A hátulja viszont ennél sokkal izgalmasabb .: A lámpákat 40 milkóval besülyesztjük , amihez képest , a vékony peremet majd két óráig tartott , amíg orrköszörűvel levágtam .

Na de hogy legyen benne tipustiszta alkatrész is , a hátsó lökhárító , a 69-esé lett , ( ki gondolta volna , hogy a hosszából nem kellett rövidíteni !!! ) , aminek a sarkain a szarvacskák így felfelé állnak , és némi vágás-izzítás után , a sárvédő oldalvonalába simulva futnak . Na de a rendszámtáblának szánt középső lépcső sem fölfelé , hanem lefelé került , így mindjárt szembe van csinosan az én valahai 73-as köténylemezemen lévő rendszám süllyesztéssel . (Ezt , annak idején , csak a dupla kipufogósra cserélés miatt vettem le . ) Nyugi , nem akarok két rendszám kialakításba - két rendszámot rakni , viszont ezek által behatárolt lapos ovál keretébe vágott likon , kidugom a kipufogó végeket . A lökhárító tetejére , a két végszarvacska közé , teljes hosszában végigvarrtunk , egy négy centis lemezcsíkot , így pompásan fut a hátfallal . A köténylemez oldalról nézve , egyszerűen gyárinak tűnve szalad a sárvédőbe . ( itt jegyezném meg , hogy ebből a bitang sok kis apró átalakításból most szinte nem látszik semmi , csak az hogy dögös a segge , és remélem , hogy a tipust jól ismerőkön kívüli nagy többség , ezt gyárinak hiszi majd . ) De az igazi nagy jellegváltoztató , a belemezelt oldalüveg . A sík lemezhez képest alig-alig megívelt lemez, gömbölydeden illeszkedik a tető-tetőoszlop-sárvédő közötti háromszögbe . Ezt túl gyorsan mondtam el a ráfordított időhöz képest . Nos akkor nézzük a pikantériáját : az eredeti oldalüveg alján - a sárvédő tetején , van egy bitangszéles díszléccel elfedett , vízszintes lépcső . Addig jó hogy a sárvédőig fussunk ki , de így szemből , azaz elölről a szélvédő felől hátranézve , a "B" oszlop , csúnyán bent maradt ! Mi maradt ? Az oszlop íves kiszélesítése a sárvédőig ! Benga barátom , igen jó-rutinos lakatos , de elküldött a pics.ba. Aztán úgy megcsinálta , hogy nem hittem a szememnek ... Ettől viszont , az amúgy gyáriban hagyott hátsó sárvédő domborítás , kicombosodott ! A hátsó ív maradt az eredeti . Nem így az első .: Ha ismeritek , tudjátok , komolyan kiszélesített , a golf 1-es ív . Na ennek a kifelé szélességét , az egynegyedére csökkentettük , viszont alatta az eredeti jócskán magasabbra került , végül a kerék teteje , pont az ív tetejénél van . Cserében , csontra aláfordul mindkét irányba , anélkül , hogy a gumi közelítené ... Az oldal lámpák csak épp 15 milkóval ülnek beljebb . Vicces hogy ebből szinte senki nem vesz majd észre semmit , de azért eltart egy jó darabig mire megvan . Eddig meg is volnék elégedve vele , mert mindez fém , és egészen gyáriasra sikeredett . Amire már kevésbé leszek büszke , az nyilván az ami most történik vele , mert hogy már a műanyagosnál van , az eleje miatt . Mondjuk , legyen ez eddig az első szakasz . Folyt.köv. Üdv . ( itt egy vicces kép , " első áldozata "

( itt a mentőn látszik , hogy az első keréknél , szinte a felni tetejéig ül az ív alatt , ezt késöbb a gumi tetejéig vágtuk fel . )Itt még a lakatos felé indulunk , majd mutatom később trimmelve , ennél 25 milkóval jön kifelé , ha a tárcsa is mögötte van . A hátulja eközben kapott egy TransAm , ausztrál 8,5 es , speres , rövidebb áttételes , tárcsafékes hidat , amit a laprugó ritkításával , illetve a híd és a rugó közé tett hézagolóval ültettem . Mivel ez a híd , a PONTIAC-ban spirál rugós , a gyár csak alsó lengőkart használt , ( persze a hídházról minden fölös sallangot levágtam ) és a csökött - rövid felső lengőkar helyett , firnyákosan , egy hosszú - a váltó tartó gerendáig nyúló , nyomatékrudat használtak . Na ezt kötöm össze pöpecül az utólagos alsó váznyulvány merevítővel , ezért nem fogja a speer csavargatni , a rugóköteget . A hátsó felnik 17x9-esek , de csoda szépen elnyelte , pont jó a kiállásuk . ( a gyári tárcsaféknek hála , még a kézifék opció is kipipálva . ) A hátulja viszont ennél sokkal izgalmasabb .: A lámpákat 40 milkóval besülyesztjük , amihez képest , a vékony peremet majd két óráig tartott , amíg orrköszörűvel levágtam .

Na de hogy legyen benne tipustiszta alkatrész is , a hátsó lökhárító , a 69-esé lett , ( ki gondolta volna , hogy a hosszából nem kellett rövidíteni !!! ) , aminek a sarkain a szarvacskák így felfelé állnak , és némi vágás-izzítás után , a sárvédő oldalvonalába simulva futnak . Na de a rendszámtáblának szánt középső lépcső sem fölfelé , hanem lefelé került , így mindjárt szembe van csinosan az én valahai 73-as köténylemezemen lévő rendszám süllyesztéssel . (Ezt , annak idején , csak a dupla kipufogósra cserélés miatt vettem le . ) Nyugi , nem akarok két rendszám kialakításba - két rendszámot rakni , viszont ezek által behatárolt lapos ovál keretébe vágott likon , kidugom a kipufogó végeket . A lökhárító tetejére , a két végszarvacska közé , teljes hosszában végigvarrtunk , egy négy centis lemezcsíkot , így pompásan fut a hátfallal . A köténylemez oldalról nézve , egyszerűen gyárinak tűnve szalad a sárvédőbe . ( itt jegyezném meg , hogy ebből a bitang sok kis apró átalakításból most szinte nem látszik semmi , csak az hogy dögös a segge , és remélem , hogy a tipust jól ismerőkön kívüli nagy többség , ezt gyárinak hiszi majd . ) De az igazi nagy jellegváltoztató , a belemezelt oldalüveg . A sík lemezhez képest alig-alig megívelt lemez, gömbölydeden illeszkedik a tető-tetőoszlop-sárvédő közötti háromszögbe . Ezt túl gyorsan mondtam el a ráfordított időhöz képest . Nos akkor nézzük a pikantériáját : az eredeti oldalüveg alján - a sárvédő tetején , van egy bitangszéles díszléccel elfedett , vízszintes lépcső . Addig jó hogy a sárvédőig fussunk ki , de így szemből , azaz elölről a szélvédő felől hátranézve , a "B" oszlop , csúnyán bent maradt ! Mi maradt ? Az oszlop íves kiszélesítése a sárvédőig ! Benga barátom , igen jó-rutinos lakatos , de elküldött a pics.ba. Aztán úgy megcsinálta , hogy nem hittem a szememnek ... Ettől viszont , az amúgy gyáriban hagyott hátsó sárvédő domborítás , kicombosodott ! A hátsó ív maradt az eredeti . Nem így az első .: Ha ismeritek , tudjátok , komolyan kiszélesített , a golf 1-es ív . Na ennek a kifelé szélességét , az egynegyedére csökkentettük , viszont alatta az eredeti jócskán magasabbra került , végül a kerék teteje , pont az ív tetejénél van . Cserében , csontra aláfordul mindkét irányba , anélkül , hogy a gumi közelítené ... Az oldal lámpák csak épp 15 milkóval ülnek beljebb . Vicces hogy ebből szinte senki nem vesz majd észre semmit , de azért eltart egy jó darabig mire megvan . Eddig meg is volnék elégedve vele , mert mindez fém , és egészen gyáriasra sikeredett . Amire már kevésbé leszek büszke , az nyilván az ami most történik vele , mert hogy már a műanyagosnál van , az eleje miatt . Mondjuk , legyen ez eddig az első szakasz . Folyt.köv. Üdv . ( itt egy vicces kép , " első áldozata "










