1973 az I.-es Mustang utolsó éve
Elküldve: 2008.11.27 17:19
Itt lehet olvasni pár sort a Mustang sorozat egy korszakát lezáró változatáról:
1973 Ford Mustang
Az olajválság már éreztette hatását és a gyártók sorra adták fel a Muscle éra autóinak hagyományos alapelveit. Lássuk mi történt Fordéknál.
Az autó erre az évre három karosszéria kivitelben került a piacra:
- HardTop
- SportsRoof
- Convertible
HardTop
Az autók választékában nézelödő vásárló elindult a HardTop sor6-os 250 cui-s (4,1 L) motorjával és eljuthatott a MACH-1-ig. Az 1971-es formavilág valamiért megmaradt és szemben a korábbi évekkel amikor szintem inden évben megújult ak az autók, itt kitartottak néhány apróságot leszámítva. Ekkor már érezhető volt, hogy vége lesz a MUSTANG korszaknak és 1974-től már valami más fajta Mustang kerül az utakra. Az eladások visszaestek, minden idők legalacsonyabb érétkére 134.867 db, míg a Pinto 484.000 db-ban került a vásárlók tulajdonába. A következő évben az új keveset fogyasztó Mustang II ismét megugrasztotta számokat 385.000 db-ra, de ez más történet.
SportsRoof Mach 1
Most nem térnék rá, hogy miket írtak erről az autóról, hogy nem igazán karakteres, olyan semmilyen, mert ez az autó egy átalakuló piac terméke és biztosan szerethető így is. A '73-as gép nagyon visszafogott, egyszerű és sokkal méretesebb, mint az korai legendát építő első változata. Aránylag sportos külsővel bírt. A kisebb pénztárcával rendelkezők választották a HardTop modellt, de a Medium Bright Yellow színre még is költöttek, legalább is erre utal a sok ilyen színben látható változat. Természetesen megrendelhető volt a "SelectAir" légkondicionáló, a szinezett üveg, a "cruise-O-Matic" automataváltó, szervo kormány, szervo fék első tárcsafékes megoldással. Csomagban volt rendelhető a Deluxe kormánykerák és az állítható kormány, ezt már nem sokan választották. Aki nem szeretett volna sor6-os motort, az akár rendelhetett V8-as 351 cui (5,8 L) 4 torkú karburátorral szerelt agregátot is. Akinek ez sem lett volna elég az beixelhette a sper hidat, fehércsíkos gumit és még sok mindent, ami a korszakra jellemző volt.
Convertible Mach 1
Az alap HardTopot 2.847 dollárért mérték, de hogy egy jól felszerelt kényelmes autó legyen belőle, közel az ár felét még rá kellett költeni! Ez nem kevés pénz volt akkoriban. A Hardtop Változatból 51.480 db-ot adtak el.
1973 Ford Mustang
Az olajválság már éreztette hatását és a gyártók sorra adták fel a Muscle éra autóinak hagyományos alapelveit. Lássuk mi történt Fordéknál.
Az autó erre az évre három karosszéria kivitelben került a piacra:
- HardTop
- SportsRoof
- Convertible
HardTop
Az autók választékában nézelödő vásárló elindult a HardTop sor6-os 250 cui-s (4,1 L) motorjával és eljuthatott a MACH-1-ig. Az 1971-es formavilág valamiért megmaradt és szemben a korábbi évekkel amikor szintem inden évben megújult ak az autók, itt kitartottak néhány apróságot leszámítva. Ekkor már érezhető volt, hogy vége lesz a MUSTANG korszaknak és 1974-től már valami más fajta Mustang kerül az utakra. Az eladások visszaestek, minden idők legalacsonyabb érétkére 134.867 db, míg a Pinto 484.000 db-ban került a vásárlók tulajdonába. A következő évben az új keveset fogyasztó Mustang II ismét megugrasztotta számokat 385.000 db-ra, de ez más történet.
SportsRoof Mach 1
Most nem térnék rá, hogy miket írtak erről az autóról, hogy nem igazán karakteres, olyan semmilyen, mert ez az autó egy átalakuló piac terméke és biztosan szerethető így is. A '73-as gép nagyon visszafogott, egyszerű és sokkal méretesebb, mint az korai legendát építő első változata. Aránylag sportos külsővel bírt. A kisebb pénztárcával rendelkezők választották a HardTop modellt, de a Medium Bright Yellow színre még is költöttek, legalább is erre utal a sok ilyen színben látható változat. Természetesen megrendelhető volt a "SelectAir" légkondicionáló, a szinezett üveg, a "cruise-O-Matic" automataváltó, szervo kormány, szervo fék első tárcsafékes megoldással. Csomagban volt rendelhető a Deluxe kormánykerák és az állítható kormány, ezt már nem sokan választották. Aki nem szeretett volna sor6-os motort, az akár rendelhetett V8-as 351 cui (5,8 L) 4 torkú karburátorral szerelt agregátot is. Akinek ez sem lett volna elég az beixelhette a sper hidat, fehércsíkos gumit és még sok mindent, ami a korszakra jellemző volt.
Convertible Mach 1
Az alap HardTopot 2.847 dollárért mérték, de hogy egy jól felszerelt kényelmes autó legyen belőle, közel az ár felét még rá kellett költeni! Ez nem kevés pénz volt akkoriban. A Hardtop Változatból 51.480 db-ot adtak el.