'87-'88 Thunderbird Turbo Coupe
Elküldve: 2007.07.18 12:04
Még 1 kedvenc
Igaz, a Thunderbird Turbo Coupe már '83-ban megjelent, az utolsó két év, ami igazán említésre méltó, az amúgy nagyon is alábecsült típusból.
'83 óta sokat fejlesztettek a gyors luxuskupén, így '87-re... úgymond igen potens , '88-ra pedig a kifutó modell nem csak haladós, de minden jóval ellátott luxuskrúzer lett.
"Aero" orrkiképzés, módosítot hátsó lámpák, agressziv beömlők a motorháztetőn, egyedi 16"-os kerekek 225/60-as gumikkal (jó ballonos). Megjelenésre hibátlan...
Az egyedi 16"-os kerék... nekem tecc
A köntös alatt is változott a technika. Elől-hátul tárcsafékeket kapott, az ABS és az elektronikus állítású futómű a szériafelszereltség részét képezte.
Széria felszerelés lett a "System Sentry" diagnosztikai rendszer is.
Az amerikia hagyományokkal szakítva, mindent megtetek, hogy a modern technika bekerüljön az autóba.
A motorja 190lóerősre izmosodott (az automata váltós továbbra is 150lóerős volt), es a 325Nm nyomatékra sem lehetett panasz.
Ritkának számiított, hogy a kompjuter "alkalmazkodott" a regular vagy a premium benzinhez, így aki olcsóbban akart járni, vagy nem kapott premiumot, annak sem kellett megijednije.
Az autó annyira jól sikerült, hogy 87-ben a Motor Trend az év autójának választotta! Nem kis dolog.
A belső, a kor szelleméhez igazodva, nem volt tervezési nonpluszultra, de sportos volt, és a műszerfalra felkerült a turbónyomás mérő is .
'87-ben még kapható volt digitális műszerfallal is, de '88-ban már csak analóg múszerekkel került forgalomba.
A menetteljesítményekre nem volt ok panaszkodni. A böszme (513 cm hosszú, 180 cm széles, 1460kg súlyú) kupé a kis motorral is 8.5 mp alatt gyorsult 60mph-ra, és 16.4 mp alatt tette meg a 1/4 mérföldet
'87 augusztusában a Motor Trend egy versenyt rendezett a széria gyártású USA autók között. A legnagyobb végsebességűt akarták megtalálni.
A 2.3as turbo Thunderbird az összes nagy gyártó 7 résztvevő autója közül a 4. leggyorsabb volt (230.3 km/h-s végsebsségével), megelőzve az 5.7-es GTA Firebird-öt, a Dodge Daytona Z-t és a Buick Grand National-t is (igaz ezt elektronikus szabéályozás fogta vissza, mert a kasztni nem igen volt nagyobb sebességre megtervezve).
A leggyorsabb a Corvette lett, a 2. hely természetesen a Mustang GT-nek jutott .
Ezekután nem csoda, hogy a hatalmas luxuskupé elöbb-utóbb megjelent a versenypályán is.
Amúgy az érzés olyan turbós... viszonylag nagyobb turbólyuk után 2500 körül elindul a gép, majd 3000nél kiteljesedik az ~0.7 bar nyomás, és a nagy "malac" meglódul rendesen...
A nyomást a gyári motoron mindenféle negatív következménmy nélkül, a tapasztalatok alapján kb. 1bar-ig lehet növelni.
A tulajdonosok azt írják, hogy azok az autók melyekkel jól bántak (értve pl. az olajcserét, az autó késleltetett leállítását nagyobb hajtás után...) 200e km-ig csak olaj- és kopóalkatrész cserére jártak szervízben. De utána is inkább csak elektronikai dolgokkal szokott gond lenni, illetve az ABS (az egyedi megoldás miatt) és a generátor rakoncátlankodása is előfordulhat.
Ezek egyike sem jelent komolyabb anyagi ráfordítást, így szerintem elég megbízható autónak mondható.
Netes információk alapján eljutottam egy 750lóerős darabhoz is, amit nem lehet kevésnek nevezni
Sajnos egyre kevesebb van belőle a tengerentúlon is, itthon meg végképp nincs.
Egy 87es feketéről tudok, ami 4-5 éve zöldséges autó volt igencsak rusnya állapotban, illetve egy 88as bordóról, ami 2-3 éve meg eléggé lepattanva találkozókon is járt. A tulaj 900e Ft-ért akart megszabadulni tőle, ami nem nagyon sikerült neki.
Valszeg ezt láttam 1-2 éve Óbudán is, azóta sajnos semmi hír róla.
Igaz, a Thunderbird Turbo Coupe már '83-ban megjelent, az utolsó két év, ami igazán említésre méltó, az amúgy nagyon is alábecsült típusból.
'83 óta sokat fejlesztettek a gyors luxuskupén, így '87-re... úgymond igen potens , '88-ra pedig a kifutó modell nem csak haladós, de minden jóval ellátott luxuskrúzer lett.
"Aero" orrkiképzés, módosítot hátsó lámpák, agressziv beömlők a motorháztetőn, egyedi 16"-os kerekek 225/60-as gumikkal (jó ballonos). Megjelenésre hibátlan...
Az egyedi 16"-os kerék... nekem tecc
A köntös alatt is változott a technika. Elől-hátul tárcsafékeket kapott, az ABS és az elektronikus állítású futómű a szériafelszereltség részét képezte.
Széria felszerelés lett a "System Sentry" diagnosztikai rendszer is.
Az amerikia hagyományokkal szakítva, mindent megtetek, hogy a modern technika bekerüljön az autóba.
A motorja 190lóerősre izmosodott (az automata váltós továbbra is 150lóerős volt), es a 325Nm nyomatékra sem lehetett panasz.
Ritkának számiított, hogy a kompjuter "alkalmazkodott" a regular vagy a premium benzinhez, így aki olcsóbban akart járni, vagy nem kapott premiumot, annak sem kellett megijednije.
Az autó annyira jól sikerült, hogy 87-ben a Motor Trend az év autójának választotta! Nem kis dolog.
A belső, a kor szelleméhez igazodva, nem volt tervezési nonpluszultra, de sportos volt, és a műszerfalra felkerült a turbónyomás mérő is .
'87-ben még kapható volt digitális műszerfallal is, de '88-ban már csak analóg múszerekkel került forgalomba.
A menetteljesítményekre nem volt ok panaszkodni. A böszme (513 cm hosszú, 180 cm széles, 1460kg súlyú) kupé a kis motorral is 8.5 mp alatt gyorsult 60mph-ra, és 16.4 mp alatt tette meg a 1/4 mérföldet
'87 augusztusában a Motor Trend egy versenyt rendezett a széria gyártású USA autók között. A legnagyobb végsebességűt akarták megtalálni.
A 2.3as turbo Thunderbird az összes nagy gyártó 7 résztvevő autója közül a 4. leggyorsabb volt (230.3 km/h-s végsebsségével), megelőzve az 5.7-es GTA Firebird-öt, a Dodge Daytona Z-t és a Buick Grand National-t is (igaz ezt elektronikus szabéályozás fogta vissza, mert a kasztni nem igen volt nagyobb sebességre megtervezve).
A leggyorsabb a Corvette lett, a 2. hely természetesen a Mustang GT-nek jutott .
Ezekután nem csoda, hogy a hatalmas luxuskupé elöbb-utóbb megjelent a versenypályán is.
Amúgy az érzés olyan turbós... viszonylag nagyobb turbólyuk után 2500 körül elindul a gép, majd 3000nél kiteljesedik az ~0.7 bar nyomás, és a nagy "malac" meglódul rendesen...
A nyomást a gyári motoron mindenféle negatív következménmy nélkül, a tapasztalatok alapján kb. 1bar-ig lehet növelni.
A tulajdonosok azt írják, hogy azok az autók melyekkel jól bántak (értve pl. az olajcserét, az autó késleltetett leállítását nagyobb hajtás után...) 200e km-ig csak olaj- és kopóalkatrész cserére jártak szervízben. De utána is inkább csak elektronikai dolgokkal szokott gond lenni, illetve az ABS (az egyedi megoldás miatt) és a generátor rakoncátlankodása is előfordulhat.
Ezek egyike sem jelent komolyabb anyagi ráfordítást, így szerintem elég megbízható autónak mondható.
Netes információk alapján eljutottam egy 750lóerős darabhoz is, amit nem lehet kevésnek nevezni
Sajnos egyre kevesebb van belőle a tengerentúlon is, itthon meg végképp nincs.
Egy 87es feketéről tudok, ami 4-5 éve zöldséges autó volt igencsak rusnya állapotban, illetve egy 88as bordóról, ami 2-3 éve meg eléggé lepattanva találkozókon is járt. A tulaj 900e Ft-ért akart megszabadulni tőle, ami nem nagyon sikerült neki.
Valszeg ezt láttam 1-2 éve Óbudán is, azóta sajnos semmi hír róla.