2002-2005 Ford Thunderbird
Ford Thunderbird, 2002
1999-ben, amikor Ford bemutatta koncepcióautóként, akkor annyira pozitív volt a visszhang, hogy a cég elhatározta, hogy gyártásba veszi.
2002-ben jelent meg a széria autó. Ford tervezőinek nagyon jól sikerült az első, ötvenes évekbeli Thunderbird vonalait átmenteni ebbe a modern kocsiba úgy, hogy nem érezzük karikatúrának. A kocsi a Lincoln LS alapjaira épül, ehhez jött egy 3,9 l-es V8-as motor, öt sebességes automata váltó és független kerékfelfüggesztés. Ford szeretett volna évi 20 ezer darabot eladni. Az emberek csalodtak, mert sportkocsira számítottak és "csak" egy kellemes túrakabriolét kaptak. Így az eladások csak az első évben közelítették meg a célt, utána évről évre csökkentek. Sajnos azt mutatja, hogy a mai korban sincs nagy igény egy kétüléses Thunderbird-re.
Ford Thunderbird, 2002
Műszaki adatok
Motor: 3,9 l V8, 252 LE @ 6100 ford/min, 362 Nm @ 4300 ford/min
Váltó: 5 sebességes automata
Fékek: 4 hűtött tárcsa, ABS
Méretek: 473 cm x 183 cm x 132 cm
Önsúly: 1752 kg
Menetteljesítmény: 0-96 km/h -> 7 s
Ár: 34 965,- $-tól
Darabszám: 19 085 db
Ford Thunderbird, 2003
A motor teljesítményét megnövelték 28 LE-vel, opciónálisan kapható volt a Select Shift automata, amelyet kézzel is lehetett váltani. Javult a gyorsulása.
Motor teljesítménye: 280 LE
Menetteljesítmény: 0-96 km/h -> 6,5 s
Darabszám: 18 100 db
Ford Thunderbird, 2004
Nem változott semmi. Ford már pedzegette, hogy a Thunderbird név ismét eltünhet a süllyesztőben.
Darabszám: 11 999 db
Ford Thunderbird, 2005
Az alap modelek változatlanok maradtak, csak hozzájuk jött a "50th Anniversary Edition", amelyett szemtelenül közel 45 ezer $-os áron kínáltak. Ezért csak egy kicsit más belsőt és a hardtopot adták. Sajna a 2003-ban bemutatott 400 LE-s, feltöltött motorból nem lett semmi, pedig ennek a külön modellnek igazán jól állt volna.
Darabszám: 9 548 db, ebből 1500 db 50th Anniversary Edition