2007- Ford Falcon FPV F6 Tornado - a 6 hengeres Ute

Van-ek, SUV-ok, terepjárók, pickupok - Bronco, Edge, F-széria, stb.

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

2007- Ford Falcon FPV F6 Tornado - a 6 hengeres Ute

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.10.31 18:45

Igen egy 6 hengeres Ouszi Ute a cikkben. Ilyen is van nem csak V8-as. A motor itt sem gyenge, sőt...

Ford Falcon FPV F6 Tornado

Kép

Akkor lássuk mi is van ebben a kicsikében :D. Adott egy turbó feltöltős motor, gyenge 550 Nm körüli nyomatékkal. Aminek az az érdekessége, hogy a "normál" XR6 Turbohoz képest ez a turbo 50%-al többet teljesít! Igaz a motor is rendesen át lett dolgozva.

Kép



Két Ram Air dobozt kapott, erősített szelep rugókat, FPV-s Air to Air Intercooler-t, és erősített dugókat. Ráadásul ennek a komoly nyomatéknak a 98%-a 2000-4250 fordulat között elérhető. A maximális 360 Le már kicsit pörgősebb részen, 5250 fordulatnál van. Azért ez egy hathengeres motortól már nem olyan rossz.

Kép

Az erő eljutását a hátsó kerekekhez egy T-56-os kézi hatsebességes váltón vagy egy ingyenesen választható ZF hatsebességes nagy nyomatékra alkalmas akár szekvencionálisan is kapcsolgatható automatán lehet kezelni. Így az automata váltónál is meggyorsítva a visszaváltások idejét. Ami az FPV gépeinél érdekesség, hogy az erőt egy AP verseny kihajtáson keresztűl lehet a hátsóhídra engedni (ahogy az amerikai Ford GT-nél is! ).

Kép

Természetesen nem feledkeztek el a megállásról sem. Igen ők nem csak a motort erősítik, hanem mindent, ami az autó építésnél szükséges. Így nem maradhatott ki a fék rendszer sem. A 19"-os Dark Argent felnik mögött, elöl 4 karmos Brembo fékek bújnak meg. Opcionális az elöl hatkarmos és hátul négykarmos Brembo fékrendszer. Természetesen a futóművet is megerősítették, hogy kezelni tudja a hirtelen odacsapó ménes lendületét :twisted:

Belül is alakítottak az autón. Kapott egy új orr kialakítást, Sport üléseket, TFT-s kijeélzőt a középkonzolba, 6 táras CD rendszert és az elmaradhatatlan sport kijelzőket. Turbonyomás és olajnyomás a műszerfal tetején. Opcionálisan a prémium hangrendszert is beszerelik és a két zónást klímát és egy még nagyobb TFT kijelzőt.

Kép

A motor adatai:
- sor6 "F6 270 Turbo" 4,0 L, 24 szelep, 360 LE, 550 Nm
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.05.15 10:56-kor.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.10.31 18:48

Pár kép az autóról:

Kép

Kép

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.02.11 16:19

Igen Ute is megy :)

<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/e2-UqncdLps&re ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/e2-UqncdLps&rel=1" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.05.15 11:03

2008

Az új megjelenés sajnos elvesztette a "béka" lámpákat. Erősen Mondeos behatású, bár alul az a turbo hűtő nem néz ki rosszul:

Kép

A rendszátábla helye elég érdekes helyre került. Szerintem a bal oldalon EU-ban praktikusabb.. :D :

Kép

A belső kivitele mintha nem lenne annyira igényes, mint az elöző évben:
Kép

Válasz küldése