2010-2013 Ford F-150 Raptor SVT
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
FOX rugóstagok a Ford F-150 SVT RAPTOR-ban
A cél egyszerű volt... felszerelni a legjobb sorozatgyártásba kerülő off-road terepjárót, a legjobb off-road rugóstagokkal! A FOX Racing Shox megtiszteltetésnek érzi, hogy részt vehetett a sorozatgyártásba kerülő 2010-es FORD F-150 SVT Raptor off-road terepjáró fejlesztésében.
FOX TAGOK A FORD F-150 SVT RAPTORBAN.
Amikor a Ford mérnökei inspirációt kerestek az ambiciózus terveikhez, a világ leghíresebb és legveszélyesebb off-road versenyére koncentráltak, a Tecate - Baja 1000-re. Ez az a verseny, mely egyszerre teszteli a vezetőt és a gépezetet, egy olyan környezetben, mely széles választékban vonultatja fel a talaj minden formáját.
Megépíteni egy nagy teljesítményű off-road terepjárót nem elsődlegesen a lóerőkről szól - mint inkább a tökéletes lengéscsillapítókról. Ezt a Ford mérnökei is tudták, ezért keresték meg a FOX Racing Shox-ot, hogy egy minden eddiginél jobb, elöl 285mm és hátul 340mm használható rugóúttal rendelkező, sorozatgyártásba kerülő off-road terepjáró fejlesztésén dolgozzanak együtt.
"A FOX Racing Shox több, mint 20 éve fejleszt és tesztel off-road rugóstagokat." - nyilatkozta John Marking a FOX off-road-ágának vezetője - "Amikor megkerestek minket a Fordtól, hogy segítsünk fejelszteni egy sorozatgyártásba kerülő vérbeli off-road terepjárót, tudtuk, hogy képesek vagyunk egy ilyen célt kiszolgáló lengéscsillapító megépítésére. Tesztelések sok száz óráit töltöttük a Ford mérnökeivel, a speciálisan erre tervezett 62 mérföldes Borrego Springs-i (Kalifornia) sivatagi pályán."
A FOX által szabadalmaztatott Internal Bypass System-et felhasználva létrejött egy pozíció-érzékeny csillapítás a rugós lengéscsillapítóban, mely lehetőséget ad a vezetőnek, hogy hosszabb ideig gyorsabban nyomja. A puhább csillapítás zökkenő mentesebb haladást, stabilitást és komfortot nyújt, csökkentve a vezető fáradását. A merevebb csillapítás pedig még aggresszívebb vezetést biztosít, fejreállás nélkül.
A FOX által szabadalmaztatott Internal Bypass rendszer az off-road verseny járművek kulcsfontosságú pontja, és ez a project volt az első, amikor ez a techológia elérhetővé vált gyári járműben.
A FOX Racing Shox 1974 óta gyártja és fejleszti teleszkópjait és rugóstagjait motorokhoz, motorosszánokhoz, off-road járművekhez és mountain bike-okhoz... céljuk a csúcsminőségű, a célnak legjobban megfelelő-építésű, professzionális termékek létrehozása.
Szerintem a hátsó merev híd helyett elbírt volna egy független kerék felfüggesztést...
Le a kalappal a Ford előtt, nagyon összehozták...
A cél egyszerű volt... felszerelni a legjobb sorozatgyártásba kerülő off-road terepjárót, a legjobb off-road rugóstagokkal! A FOX Racing Shox megtiszteltetésnek érzi, hogy részt vehetett a sorozatgyártásba kerülő 2010-es FORD F-150 SVT Raptor off-road terepjáró fejlesztésében.
FOX TAGOK A FORD F-150 SVT RAPTORBAN.
Amikor a Ford mérnökei inspirációt kerestek az ambiciózus terveikhez, a világ leghíresebb és legveszélyesebb off-road versenyére koncentráltak, a Tecate - Baja 1000-re. Ez az a verseny, mely egyszerre teszteli a vezetőt és a gépezetet, egy olyan környezetben, mely széles választékban vonultatja fel a talaj minden formáját.
Megépíteni egy nagy teljesítményű off-road terepjárót nem elsődlegesen a lóerőkről szól - mint inkább a tökéletes lengéscsillapítókról. Ezt a Ford mérnökei is tudták, ezért keresték meg a FOX Racing Shox-ot, hogy egy minden eddiginél jobb, elöl 285mm és hátul 340mm használható rugóúttal rendelkező, sorozatgyártásba kerülő off-road terepjáró fejlesztésén dolgozzanak együtt.
"A FOX Racing Shox több, mint 20 éve fejleszt és tesztel off-road rugóstagokat." - nyilatkozta John Marking a FOX off-road-ágának vezetője - "Amikor megkerestek minket a Fordtól, hogy segítsünk fejelszteni egy sorozatgyártásba kerülő vérbeli off-road terepjárót, tudtuk, hogy képesek vagyunk egy ilyen célt kiszolgáló lengéscsillapító megépítésére. Tesztelések sok száz óráit töltöttük a Ford mérnökeivel, a speciálisan erre tervezett 62 mérföldes Borrego Springs-i (Kalifornia) sivatagi pályán."
A FOX által szabadalmaztatott Internal Bypass System-et felhasználva létrejött egy pozíció-érzékeny csillapítás a rugós lengéscsillapítóban, mely lehetőséget ad a vezetőnek, hogy hosszabb ideig gyorsabban nyomja. A puhább csillapítás zökkenő mentesebb haladást, stabilitást és komfortot nyújt, csökkentve a vezető fáradását. A merevebb csillapítás pedig még aggresszívebb vezetést biztosít, fejreállás nélkül.
A FOX által szabadalmaztatott Internal Bypass rendszer az off-road verseny járművek kulcsfontosságú pontja, és ez a project volt az első, amikor ez a techológia elérhetővé vált gyári járműben.
A FOX Racing Shox 1974 óta gyártja és fejleszti teleszkópjait és rugóstagjait motorokhoz, motorosszánokhoz, off-road járművekhez és mountain bike-okhoz... céljuk a csúcsminőségű, a célnak legjobban megfelelő-építésű, professzionális termékek létrehozása.
Szerintem a hátsó merev híd helyett elbírt volna egy független kerék felfüggesztést...
Le a kalappal a Ford előtt, nagyon összehozták...
[url=http://www.ford-cruising.hu/gallery/thumbnails.php?album=46]'95 Ford Mustang 3.8 (kunokb)[/url]
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Elővételben már 1500 Raptor elkelt. A csúcsmodellnél ez jó eredménynek számít. Eddig csak az "alapmodell" rendelhető 5,4 l-es, 310 LEs motorral. A 6,2-es motor 400 LE-vel csak téltől lesz rendelhető
A Raptor vásárlók 94 %-a férfi és az eladott kocsik 80 %-a narancssárga vagy fekete.
(Egyelőre nem ismert, hogy az amerikai határőrség mennyit rendelt. )
A Raptor vásárlók 94 %-a férfi és az eladott kocsik 80 %-a narancssárga vagy fekete.
(Egyelőre nem ismert, hogy az amerikai határőrség mennyit rendelt. )
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A Raptor elkerült az újságírókhoz:
Auto Blog: 2010-es Ford F-150 SVT Raptor
Motor Trend: 2010-es Ford F-150 SVT Raptor
Ha valaki azt hinné, hogy az SVT raptor egy optikai csomag, az nagyon téved. 17 cm-el szélesített nyomtáv, több mint 50 cm-es rugóutak, versenyre kalibrlt elektronika. Az egyetlen, melyet mindkét újságíró kritizált, az a motor teljesítménye: az 5,4-es 320 LE-s motort egy kicsir gyengének érezték a 3 tonnás teherautóhoz. De télen jön a 6,2-es, 400 LE-s új motor...
További képek itt és itt.
Motor Trend még készített egy videót is:
Auto Blog: 2010-es Ford F-150 SVT Raptor
Motor Trend: 2010-es Ford F-150 SVT Raptor
Ha valaki azt hinné, hogy az SVT raptor egy optikai csomag, az nagyon téved. 17 cm-el szélesített nyomtáv, több mint 50 cm-es rugóutak, versenyre kalibrlt elektronika. Az egyetlen, melyet mindkét újságíró kritizált, az a motor teljesítménye: az 5,4-es 320 LE-s motort egy kicsir gyengének érezték a 3 tonnás teherautóhoz. De télen jön a 6,2-es, 400 LE-s új motor...
További képek itt és itt.
Motor Trend még készített egy videót is:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
2011 Ford F150 FR Raptor XT
50 darabos versenyváltozat 100 k$-ért 6,2-es, 500 LE-s motorral.
50 darabos versenyváltozat 100 k$-ért 6,2-es, 500 LE-s motorral.
További képek itt.* 500-hp (est.) 6.2-liter naturally aspirated engine
* Six-speed automatic transmission
* Electronically selectable 4x4; 4.56 gear sets; front and rear e-lockers
* A-arm with uni-ball front; four-link RR suspension
* 15-inch front/18-inch rear wheel travel
* Coil-over with bypass shocks front and rear
* Chromoly "4130" rollcage; extensive skid plating
* Full featured interior, including power windows/windshield and air conditioning
* Factory seating with five-point restraints
* Off-road beadlock wheel/tires
* Unique appearance package including tubular front and rear bumper and integral lighting