Oldal: 1 / 1

Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)

Elküldve: 2012.02.07 19:24
Szerző: SzélCsillag
Eloszo:

A Ford Windstar egy kishazankban szinte alig, es Europaban is csak kicsit ismert minivan. Eredetileg USA es Canada piacaira szantak.

Kép
Windstar 1995

Oakville, Ontario, Canada volt az egyetlen osszeszerelo uzem amely a Windstar-okat gyartotta.

A palettan az Aerostar-t valto csaladi egyterut 1994-tol 2003-ig gyartotta a FoMoCo, ebbol az elso generaciot '94 es '98 kozott. Erdekessege, hogy nem volt Lincoln vagy Mercury megfeleloje!
A 2004-es modell evre a Windstar-t mar a Freestar valtotta.

A designer Moray Callum volt, aki ma a Ford design igazgatoja az Eszak Amerikai modell divizional.

Az elso generacio: 1994-1998

eloszor 1994 Marciusaban mutattak be, mint az uj 1995-os modellt es az Aerostar utodjat.
Bar 12"-el hosszabb lett mint a leghosszabb Aerostar, design-ja, elso kerek hajtasa, es konnyed vezethetosege miatt versenykepesebbe tette elodeinel a GM hasonlo modelljeivel szemben.
Mivel a versenytarsait tobb mint egy evvel megelozte a piacon, igy a Ford jelentos reszesedesre tehetett szert a minivan piacon.

Alap felszereltseg volt az ABS, a ket legzsak, a 7 utas ules, es a Taurus-bol kolcsonzott 3.8 V6 (116kw, 155le)

A bemutatkozo evben a Windstar az alap GL, a jobban felszerelt LX trim-ekkel kerult piacra, illetve egy volt belole egy Cargo Van is. Limited csak 1998-ban lett belole...

Az evek alatt tobb kisebb valtozast is ezkozoltek, aztan '98-ban kapott egy kisebb rancfelvarrast is.

Kép
Windstar 1998

Az elso generacios Windstar eleinte csak a 3.8 Essex V6 motorral, majd kesobb a 3.0 Vulcan V6 motorral volt elerheto.
Valtoja 4 sebesseges AXOD

Hossz: 5110mm
Szelesseg: 1995–96: 1,915 mm
1997–98: 1,925 mm
Magassag: 1995–96: 1,727 mm
1997–98 Cargo: 1,740 mm
1997–98: 1,666 mm
Onsuly: 1,724 kg


Felszereltsegi szintek:
Cargo Van • 1995–1998
base • 1996–1998
GL • 1995–1998
LX • 1995–1998
3.0L • 1998
Limited • 1998

1994-es Windstar reklam:


1998-as Windstar reklam:


1. gen. Windstar crash test...



Forras: Wikipedia

Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)

Elküldve: 2012.02.07 21:49
Szerző: TomiTomi
1995től Németországban is forgalmazták. (Amúgy 2002ig) A Galaxy mellett nem vették túl sokan, valszeg a motor is sokaknak túl nagy volt. Meg a fenti crash teszt sem javított a hírnevén.

Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)

Elküldve: 2012.02.07 21:55
Szerző: SzélCsillag
TomiTomi írta:1995től Németországban is forgalmazták. (Amúgy 2002ig) A Galaxy mellett nem vették túl sokan, valszeg a motor is sokaknak túl nagy volt. Meg a fenti crash teszt sem javított a hírnevén.
ezt speciel nem tudtam :oops:

Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)

Elküldve: 2012.02.07 22:23
Szerző: TomiTomi
Emlékeztem a crash tesztre. (Annó még Auto Motor und Sport-ot olvastam. ;)) Aztán a német wikin megtaláltam, hogy mikor értékesítették.

Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)

Elküldve: 2012.02.07 22:28
Szerző: SzélCsillag
TomiTomi írta:Emlékeztem a crash tesztre. (Annó még Auto Motor und Sport-ot olvastam. ;)) Aztán a német wikin megtaláltam, hogy mikor értékesítették.
jo volna tudni, hogy vajon ez az en ugyem elorelepeset tudja e segiteni... :)

Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)

Elküldve: 2012.02.11 21:35
Szerző: ben88
Nem gondoltam volna hogy ilyen nagy autóba is axod váltót szereltek, azok még a jóval kisebb taurusokban is elég érzékeny darabok. Bár lehet hogy a windstarban már erősített van.

Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)

Elküldve: 2012.02.12 9:03
Szerző: SzélCsillag
ben88 írta:Nem gondoltam volna hogy ilyen nagy autóba is axod váltót szereltek, azok még a jóval kisebb taurusokban is elég érzékeny darabok. Bár lehet hogy a windstarban már erősített van.
Az elozo tulaj 2007-tol hasznalta, nala nem volt a valto sem javitva sem cserelve (pedig vezette mikor mi volt a kocsival), mi leprobaltuk jo a valtoja. Szoval egyelore ugy fest ebben jobban sikerult mint a taurusban :D

Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)

Elküldve: 2012.02.13 23:10
Szerző: doGmAI
Nem feltétlenül. Az egyik TSB szerint visszahívták őket, és gyakran cserélték a váltókat, avagy ha erre nem tartott igényt a tulaj, akkor egy meghosszabbított garanciát kapott, és ha szétment, csak akkor cserélték. Ha ez ilyen hosszan futott "amerikai" területen, lehet, hogy a garanciális javítások miatt él még. Arról nem is beszélve, hogy ez az AXOD-E-nek valószínűleg az AX4N névre keresztelt változata, amit éppen a nagyobb tömeg, illetve a nagyobb nyomaték (éppen a 3.8-as motor mögött) miatt egy kicsivel masszívabb darab.

Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)

Elküldve: 2012.02.14 0:06
Szerző: SzélCsillag
doGmAI írta:Nem feltétlenül. Az egyik TSB szerint visszahívták őket, és gyakran cserélték a váltókat, avagy ha erre nem tartott igényt a tulaj, akkor egy meghosszabbított garanciát kapott, és ha szétment, csak akkor cserélték. Ha ez ilyen hosszan futott "amerikai" területen, lehet, hogy a garanciális javítások miatt él még. Arról nem is beszélve, hogy ez az AXOD-E-nek valószínűleg az AX4N névre keresztelt változata, amit éppen a nagyobb tömeg, illetve a nagyobb nyomaték (éppen a 3.8-as motor mögött) miatt egy kicsivel masszívabb darab.
ez sem kizart, amit tudok rola history-t az alatt nem volt a valtoval semmi..

ha meg majd lesz akkor meg we deal with it... egyelore jo :)

Re: Ford Windstar 1994-1998 (első gen.)

Elküldve: 2012.02.16 14:34
Szerző: SzélCsillag
Hahu-n megjelent egy ujabb elado Windstar '96-os zold..

felhivtam a tulajt, egy ket kerdessel, es beszed kozben kiderult, hogy azert annyira nem banna ha nem menne el :) Szoval gyorsan meg is emlitettem neki a :fc: -t hogy jojjon csatlakozzon.

Hatha meggondolja magat es megtartja. legalabb nem leszek egyedul Windstar-al :sallala: