
Akkor máér tudták, hogy az akkor jelenlegi Lightning széria 2004-ben kifut, és 1 év szünet biztos lesz (hát, ez sajna több lett), ezért feldobtak egy tervet (monbdhatnám, hogy makkot szórtak a disznók elé...



A teljesen megújúlt forma alatt, a tartalom is jelentősen változott!!! Ahogy kinéz, az EGY-SZE-RŰ-EN BRU-TÁ-LIS

Tetszik mindene, szóval végig is sorolom

Agresszív kerékjératszélesítés elől-hátul, kopoltyúk elől, szolíd spojlerek, amiből oldalanként a duplakocka kipuffogók is kikandikálnak


A kerekeitől egyszerűen kész vagyok, a legszebb Ford kerekek között szerepel!!!!

Szóval kellemetlen, de csak ömlengeni tudok róla.
Hogy távobbra is a belbecsnél maradjak, a belseje a 2004-es F-150eké, aminek a műszerei mintha egy 1999-es Mondeoból jöttek volna, a középkonzolja és a levegőnyílások pedig a 2005ös Mustangból. Ez már nem teherautós, abszolút személyautós minőséget mutat. A Concept sárga bőr belseje nem tetszik, de ez csak egy koncepció... Az összkép baró!!!

Na de térjünk a lényegre, arra ami miatt úgyis egyszerre dobban minden "muscle car freak" szíve... A MOTORra...
Az SVT itt sem aprózta el a dolgokat, az 5.4es motor teljesítményét elég konzervatívan csak 500lóerőben adták meg, a nyomatékát pedig 678Nm-ben

Éz ha ez sem lenne elég, a Ford egy szabadalma premierjét is az F-150 SVT Lightning-ra tartogatta. A neve: SuperCooler.
A lényege, hogy a klíma berendezés egy speciális kis tartályban -1 Celsius fokosra hűt egy kis adag hűtőfolyadékot, ami szükség esetén (vagy padlógáz vagy sofőr aktivizálsa után... ez sajnos nem derült ki) az intercooler hűtőjárataiba fecskendeződik és ez 20%-al megnöveli az intercooler teljesítményét, ami jobban lehűti a motorba kerülő levegőt, és az eredmény tőbb lóerő...

Ha még ez sem lenne elég, az SVT a Ford Expedition független hátsókerékfelfüggesztését tette a Linghtning Concept alá... Ebből is látni, hogy ez nem terepre vagy maltercibálásra lett tervezve, hanem az idióta teljesítményfetisiszták önkívületi tombolására


A Ford be is mutatta a nagyközönségnek, standjuk éke volt, de sajnos egyenlőre nem valósult meg. Az egyes fejléesztések valszeg előbb-utóbb bekerülnek az utcai autókba, de a következő Lightning-ig a Fordnak valószinűleg egy kicsit egyenesbe kell jönnie (igaz ez ráfér a teljes USA autóügyártásra is).
Pedig de jó lenne....
