2009-2019 Ford Flex
Elküldve: 2007.12.12 17:25
Lássuk mit alkotott (?) a Ford. Adott a Range Rover doboz formája, amivel már találkozhatunk ma is az utakon, hát a Ford gondolt egyet és a saját neve alatt is készített egy formai változatot.
2009 FORD FLEX
Elvileg, Kanadában fogják gyártani ezt a gépet. Amennyiben minden jól megy már 2008 nyarán megjelenik az amerikai piacon, hogy az észak-amerikai családoknak legyen minben utazniuk. Leszámítva, hogy az autó erősen hasonlít angol testvérére, egészen jól sikerült a kocka forma kissé lágyabbá tétele. Az oldalán lévő csíkok is kissé könnyedebbé teszik, meg törik a hatalmas tábla jelleget. Az orron megjelenő három széles króm csík az új Fordok jellemzője lesz, ami kis autón nem fog jól mutatni, de ezen a méretesen egészen illeszkedő. A csomagtérajtón is megjelennek a vízszintes krómdíszek és igyekeztek a belsőben is hangsúlyossá tenni a vízszintes vonalakt. A fehér tető a Mini stílusára utal, amitől az embernek még az ősi kis Morris is jut eszébe , bár látszik, hogy jól tartották és nagyra nőtt ez a modell . Az állandó összkerékhajtás helyett egy állandó elsőkerékhajtás van az autóban, amit az autó érzékelői bármikor összkerékhajtása kapcsolhatnak, ha az út viszonyok ez megkövetelik. Az oldal szerint tízféle szín közül lehet választani jelenleg.
A Ford Oakville Assembly Complex-ében készült az EDGE-hez hasonlóan ez az autó is. Kb. ennyit írtak a Ford oldalán, így átléptem a hivatalos oldalukra és lőn csoda, már szerepel is ott. Egészen komolyan foglalkoznak az autóval, mintha már vásárolható lenne. Az autó belső kialakítása egészen jól sikerült. Mentes minden sallangtól, erősen funkcionális. Mondhatni, praktikus, bár ilyet kijelenteni képekről azért nehéz. Rendelkezik két első és oldal légzsákokkal az autó.
Szerényen azt írják, hogy a Flex rendszer segítségével ez a gép minden igényt kitud szolgálni hét ember szállítása vagy bármi más igény esetén. Egy biztos, a hat hely szinte tökéletesen vízszintesre alakítható és csak a vezető ülés töi meg a teret. Azt igérik, hogy a limuzinokhoz hasonló lábtérrel rendelkezik (itt gondolom, nem a hátsó két mikrobi méretű lábtérre gondoltak ). Végre egyszer egy cég nem túloz nagyon, mert a képeken is úgy tünik, ez a gép rendelkezik belső térrel (igaz mivel nem ül benne senki, nehéz a méreteket viszonyítani).
Ezért az oldalon van egy méretező játék amivel ez megnézhető. Mindenki beállíthatja a saját méreteit és megnézheti, hogy mekkora a monstrum mellett. http://www.fordvehicles.com/flex/details/. Igen, ha ezek a méretek jók, akkor ez európai szemmel már egy "kisteherautó" érete. Jól látható a képeken, hogy a mérnökök kiakartak tenni magukért és valami komolyat szerettek volna alkotni. Az első képeken szereplő szürke belsőtér kissé temetői hangulata után a világosabb egészen jó kedvű és élvezhető hangulatot nyújt. A szürke kivitelnél számomra azonnal fellép egy kérdés: az autó vagy legyen sportos és akkor használjuk a fém kiegészítőket vagy elegáns és akkor a faimitációt. Ezek keverése nem igazán harmónikus...
A képeket nézegetve, lássuk hát a belsőt. Itt jól láthatón a legjobban felszerelt modellt mutogatják, ami ránézésre nagyon mutatós. Elsőre nem néz ki annyira műanyagnak a faburkolat, mint a Mondeóban volt, de nem értem, hogy miért nem lehet valami jobban kinéző faimitációt készíteni. A világosabb belsőnél már nem annyira feltünő a kétfajta díszítés. Ami a másik fura nekem, ha neki áll valaki erősen szögletes formát és letisztult vonalakat rajzolni, hogy tehet bele annyira nem odaillő és aránytalan kerekkijelzőket a műszerfalba? Amúgy az egész többi egységes és jól kinéző lenne, a kormány illik a középkonzolhoz, de mögötte olyan, mintha Sanyika rájött, hogy a papa kihagyta a műszereket és rendelt párat a sarki autósboltból, majd belefaragta, hogy meglepje a szülőket (ami viszont jó a műszerekben, hogy itt is visszaköszönt a retro és a kijelés halvény kékes fénye a '66-67-es Charger akkoriban híressé vált hangulatát idézi, viszont lábtér kék fénye már inkább a Volkswagenes és kissé már kifutott).
Ezen a képen már jól látható, hogy megvan minden, ami amerikában követelmény: hatalmas első ülések, a kényelemért, könyöktámasz két oldalt, pohártartó (ez számomra vicc, de nekik ez fontos), légkondi és hatalmas középkonzolra helyezett kijelző. Jó pár rekszt már a kpekről is fellhet fedezni, tehát az ember eltudja rakósgatni a kis apróságait, amit a nők nagyon fognak értékelni. Egyszerű, szinte sík műszerfal, ami remélhetőleg szinte tükrözés mentes minden fényviszzony mellett.
Számomra ami itt azonnal feltünik, hogy a középkonzol tetejénél kiáll a műszerfalból a kijelző kerete. Ez nem valami szép látvány, másrészt remek porfogó. Igaz az opcionálisa beleépítethető tolatókamera biztos a nők kedvence lesz. Ha már a középkonzol kijelzőjénél tartunk, ez az érintő képernyő szolgál a navigálásra és a telefonálásra is. A hatszemélyes változat, ahol a középső soron utazók is megkapják azt a kényelmet, amit az elsők. A középsorban lévő könyöktámasz kis hűtőként is üzemel. Igaz itt már nem magasság állítható a biztonsági öv és valahogy képről szűkösebbnek néznek ki az ülések.
Ez az a kép, ami megerősítette bennem, hogy hátra csak gyerekek, vagy kis növésű Busmanok ülhetnek, mert a lábtér némileg szűkös. Ráadásul a két hátsó ülés mellett már szinte nincs is csomagtartója az autónak. Tehát napi normál használat mellett a négy vagy öt személyes kivitel a használható, vagy marad a kisbuszosított hat-hét személyes csomagtér nélküli változat. Ami jó, hogy a középső sorban ülők akár középre és az ajtóba is tehetnek egy-egy üveg italt és már biztosított is, hogy minden benzinkútnál legyen miért megállni .
Egészen nagy üvegfelületek és aránylag jól átláthatóság lehet az autóban a kép alapján. Itt már a hétszemélyes ülés megoldás látható. Ha minden igaz a navigátor ülése is deréktámaszos, végre nem cak a vezető ülhet hosszú úton kényelmesen.
Ezen a képen egy érdekes ablakrendszer látható. Mindnekinek jut egy kis üvegfelület a feje fölött, ráadásul mintha nyitható lenne az összes. Érdekes lehet nyáron kipróbálni ezt. A gyerekeknek a hátsó részre egy kijelző kacsingat a tetőről, hogy ne legyen hosszú az út...
Műszaki adatok:
Motor:
- V6 3,5 L (213 cui), 260 LE, 325 Nm
Váltó:
- hatsebességes automata szériaként
Vásárolható meghajtások:
- elsőkerék
SE változat alapára: $27,320
SEL változat alapára: $31,210
Limited változat alapára: $35,220
- összkerék (ez is elsőkerék, de automatikusan kapcsolja, ha szükséges az összkereket)
SE változat alapára: $29,510
SEL változat alapára: $33,040
Limited változat alapára: $37,050
Forrás: Ford Kanada
2009 FORD FLEX
Elvileg, Kanadában fogják gyártani ezt a gépet. Amennyiben minden jól megy már 2008 nyarán megjelenik az amerikai piacon, hogy az észak-amerikai családoknak legyen minben utazniuk. Leszámítva, hogy az autó erősen hasonlít angol testvérére, egészen jól sikerült a kocka forma kissé lágyabbá tétele. Az oldalán lévő csíkok is kissé könnyedebbé teszik, meg törik a hatalmas tábla jelleget. Az orron megjelenő három széles króm csík az új Fordok jellemzője lesz, ami kis autón nem fog jól mutatni, de ezen a méretesen egészen illeszkedő. A csomagtérajtón is megjelennek a vízszintes krómdíszek és igyekeztek a belsőben is hangsúlyossá tenni a vízszintes vonalakt. A fehér tető a Mini stílusára utal, amitől az embernek még az ősi kis Morris is jut eszébe , bár látszik, hogy jól tartották és nagyra nőtt ez a modell . Az állandó összkerékhajtás helyett egy állandó elsőkerékhajtás van az autóban, amit az autó érzékelői bármikor összkerékhajtása kapcsolhatnak, ha az út viszonyok ez megkövetelik. Az oldal szerint tízféle szín közül lehet választani jelenleg.
A Ford Oakville Assembly Complex-ében készült az EDGE-hez hasonlóan ez az autó is. Kb. ennyit írtak a Ford oldalán, így átléptem a hivatalos oldalukra és lőn csoda, már szerepel is ott. Egészen komolyan foglalkoznak az autóval, mintha már vásárolható lenne. Az autó belső kialakítása egészen jól sikerült. Mentes minden sallangtól, erősen funkcionális. Mondhatni, praktikus, bár ilyet kijelenteni képekről azért nehéz. Rendelkezik két első és oldal légzsákokkal az autó.
Szerényen azt írják, hogy a Flex rendszer segítségével ez a gép minden igényt kitud szolgálni hét ember szállítása vagy bármi más igény esetén. Egy biztos, a hat hely szinte tökéletesen vízszintesre alakítható és csak a vezető ülés töi meg a teret. Azt igérik, hogy a limuzinokhoz hasonló lábtérrel rendelkezik (itt gondolom, nem a hátsó két mikrobi méretű lábtérre gondoltak ). Végre egyszer egy cég nem túloz nagyon, mert a képeken is úgy tünik, ez a gép rendelkezik belső térrel (igaz mivel nem ül benne senki, nehéz a méreteket viszonyítani).
Ezért az oldalon van egy méretező játék amivel ez megnézhető. Mindenki beállíthatja a saját méreteit és megnézheti, hogy mekkora a monstrum mellett. http://www.fordvehicles.com/flex/details/. Igen, ha ezek a méretek jók, akkor ez európai szemmel már egy "kisteherautó" érete. Jól látható a képeken, hogy a mérnökök kiakartak tenni magukért és valami komolyat szerettek volna alkotni. Az első képeken szereplő szürke belsőtér kissé temetői hangulata után a világosabb egészen jó kedvű és élvezhető hangulatot nyújt. A szürke kivitelnél számomra azonnal fellép egy kérdés: az autó vagy legyen sportos és akkor használjuk a fém kiegészítőket vagy elegáns és akkor a faimitációt. Ezek keverése nem igazán harmónikus...
A képeket nézegetve, lássuk hát a belsőt. Itt jól láthatón a legjobban felszerelt modellt mutogatják, ami ránézésre nagyon mutatós. Elsőre nem néz ki annyira műanyagnak a faburkolat, mint a Mondeóban volt, de nem értem, hogy miért nem lehet valami jobban kinéző faimitációt készíteni. A világosabb belsőnél már nem annyira feltünő a kétfajta díszítés. Ami a másik fura nekem, ha neki áll valaki erősen szögletes formát és letisztult vonalakat rajzolni, hogy tehet bele annyira nem odaillő és aránytalan kerekkijelzőket a műszerfalba? Amúgy az egész többi egységes és jól kinéző lenne, a kormány illik a középkonzolhoz, de mögötte olyan, mintha Sanyika rájött, hogy a papa kihagyta a műszereket és rendelt párat a sarki autósboltból, majd belefaragta, hogy meglepje a szülőket (ami viszont jó a műszerekben, hogy itt is visszaköszönt a retro és a kijelés halvény kékes fénye a '66-67-es Charger akkoriban híressé vált hangulatát idézi, viszont lábtér kék fénye már inkább a Volkswagenes és kissé már kifutott).
Ezen a képen már jól látható, hogy megvan minden, ami amerikában követelmény: hatalmas első ülések, a kényelemért, könyöktámasz két oldalt, pohártartó (ez számomra vicc, de nekik ez fontos), légkondi és hatalmas középkonzolra helyezett kijelző. Jó pár rekszt már a kpekről is fellhet fedezni, tehát az ember eltudja rakósgatni a kis apróságait, amit a nők nagyon fognak értékelni. Egyszerű, szinte sík műszerfal, ami remélhetőleg szinte tükrözés mentes minden fényviszzony mellett.
Számomra ami itt azonnal feltünik, hogy a középkonzol tetejénél kiáll a műszerfalból a kijelző kerete. Ez nem valami szép látvány, másrészt remek porfogó. Igaz az opcionálisa beleépítethető tolatókamera biztos a nők kedvence lesz. Ha már a középkonzol kijelzőjénél tartunk, ez az érintő képernyő szolgál a navigálásra és a telefonálásra is. A hatszemélyes változat, ahol a középső soron utazók is megkapják azt a kényelmet, amit az elsők. A középsorban lévő könyöktámasz kis hűtőként is üzemel. Igaz itt már nem magasság állítható a biztonsági öv és valahogy képről szűkösebbnek néznek ki az ülések.
Ez az a kép, ami megerősítette bennem, hogy hátra csak gyerekek, vagy kis növésű Busmanok ülhetnek, mert a lábtér némileg szűkös. Ráadásul a két hátsó ülés mellett már szinte nincs is csomagtartója az autónak. Tehát napi normál használat mellett a négy vagy öt személyes kivitel a használható, vagy marad a kisbuszosított hat-hét személyes csomagtér nélküli változat. Ami jó, hogy a középső sorban ülők akár középre és az ajtóba is tehetnek egy-egy üveg italt és már biztosított is, hogy minden benzinkútnál legyen miért megállni .
Egészen nagy üvegfelületek és aránylag jól átláthatóság lehet az autóban a kép alapján. Itt már a hétszemélyes ülés megoldás látható. Ha minden igaz a navigátor ülése is deréktámaszos, végre nem cak a vezető ülhet hosszú úton kényelmesen.
Ezen a képen egy érdekes ablakrendszer látható. Mindnekinek jut egy kis üvegfelület a feje fölött, ráadásul mintha nyitható lenne az összes. Érdekes lehet nyáron kipróbálni ezt. A gyerekeknek a hátsó részre egy kijelző kacsingat a tetőről, hogy ne legyen hosszú az út...
Műszaki adatok:
Motor:
- V6 3,5 L (213 cui), 260 LE, 325 Nm
Váltó:
- hatsebességes automata szériaként
Vásárolható meghajtások:
- elsőkerék
SE változat alapára: $27,320
SEL változat alapára: $31,210
Limited változat alapára: $35,220
- összkerék (ez is elsőkerék, de automatikusan kapcsolja, ha szükséges az összkereket)
SE változat alapára: $29,510
SEL változat alapára: $33,040
Limited változat alapára: $37,050
Forrás: Ford Kanada