1988/1992 Saleen Ford Ranger
Elküldve: 2008.10.15 6:58
Steve Saleen nevét asszem nem kell magyarázni... sikeres versenyzőből lett tuningoló, "autógyártó".
Az alábbi sorokban egy nagyon sokak számára teljesen ismeretlen, Saleen-történeti ritkasággal ismertetlek meg benneteket.
Steve Saleen a 80as években mindennel versenyzett a Kis Mukk repülő papucsától kezdve a fagolyóig, amit egy célvonalon át lehetett hajtani. Így eshetett meg az is, hogy 1987ben beszállt a SCCA Coors Racetruck Challenge Series-be, egy General Tire szponzorálta sport teherautóval, ami egy Ford Rangerre épült.
1987-ben két futamot nyert, majd 1991-ben a 6 versenyből 5-öt, így ő állhatott a dobodó felső fokára, a Ford pedig elnyerte a konstruktőrök bajnoki címét.
Természetes hát, hogy nem habozott, gyártott az utcára is egy sport teherautót, a Saleen Sporttruck-ot.
1988-ban 27 darab készült belőle. 3 versenyváltozat volt, 24 pedig utcai kivitel.
1989-ben szintén 3 db versenyváltozat készült.
1990-ben 2, majd 1991-ben 1db szintén a versenypályára.
1992-ben egy darab készült Michael Saleen részére, utcai kivitelben.
Hát, nekem picit olyan mint a magyar narancs... csúnya is, gyenge is, de mégiscsak egy Saleen .
A külső olyan, amilyen hiszen egy célszerszám a versenypályára, a vásárlók valószinűleg a "kraftot" hiányolták belőle.
Saleen-ék a kasztnit a versenyautó mintájára készítették e. Átdolgozták a belső teret, megdolgozták a futóművet, de a motor változatlan maradt.
A 2.9literes a specifikációk alapján szerintem az európai Sierra motor lehet. A V6-os 140 lóerőt és 230Nm nyomatékot tudot "realizálni" , és a rövid diffi áttétel (3.73:1), illetve az 5sebességes váltó ellenére sem hozhatta azt, amit a nagy motorokhoz és a V8-as motorok gurgulázásához szokott amerikaiak kívántak, pedig ez a nagymotoros "dögökkel" szemben összeségében haladós volt... kiemelném azt, hogy a haladás az esetében nem csak az egyenes útakra vonatkozott... sőt
Többször megnézve a képeket, azt kell mondanom, hogy nem szép, de kimondottan érdekes
Mint a fentiekben említettem, Saleenék azért rendesen megdolgozták a Rangert.
Kapott egy teljes Saleen body-kitet, a Saleen Mustangokról jól ismert 15"-os Saleen felnikkel és 225/60-as gumikal.
A futóművet a versenypályás tapasztalatok alapján építették át.
A belsőteret is a minőség jegyében változtatták.
Saleen FloFit sportűlések, új kárpitozás, 3 küllős MOMO kormánykerék (érdekes, hogy ebben nem az van, hanem a tempomatos gyári), Pioneer Truck Riders Sound System ekvalizátorral...
A sportos műszerezettségről 140mph-s sebességmérő és Saleen fordulatszámmérő gondoskodik.
Mindent tekintve Saleen-ék megtettek mindent, a Sporttruck bizonyított a versenypályán is... és ez is kevés volt a "kraft-ra" éhező amerikai vásárlóknak.
Ennek folyománya, hogy egy nagyon ritka, kisszériás különlegesség került ki Saleen keze alól, aminek ott a helye egy igazi muscle car fan garázsában!
A ritkaságát jól jellemzi, hogy hosszú idő után tűnt fel a bemutatott darab, a 27es sorszámú a 27ből... és most eladó.
Információ szinte semmi... szinte csak legendaként terjengett a hír, hogy Saleen-ék valaha gyártottak egy sport Rangert...
Kiváncsi lennék azért arra, hogy mit tudott számokban... mégha olyan frenetikus gyorsulást vagy 1/4 mérföldes időt nem is várnék tőle... és vajon mit tudhat pályán? Egyértelműen oda lett tervezve, ott bizonyított is....
Asszem ez addig titok marad, amíg valaki fogja ezt a "csodát" és le nem teszteli.
Addig is itt van ez a kis összeszedett iromány, hogy hintse az autóról az igét, hogy már pedig sportos Rangerek léteznek
Néhány további kép az autóról
Jó a szolíd Saleen csíkozás
Tetszik a logó a műszereken
Mondjuk arra kíváncsi lennék, hogy ez hogyan fáradhatott meg ennyire a belső térben