1932-1934 Ford
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
1934 Ford Model 40 Speedster 4
1934 Ford Model 40 Speedster 4
A napokban árverezték el a Ford egyik legelső tanulmányautóját, a Ford Model 40 Speedstert. A korabeli versenyautókat idéző vörös kétülésesért 1,76 millió dollárt adott új tulajdonosa, így valószínűleg ez az egyik legértékesebb jármű, amelyet a Fordnál valaha készítettek.
A típus megszületése Henry Ford fiának, Edsel Fordnak köszönhető, aki 1925-től 1943-ban bekövetkezett haláláig igazgatta a vállalatot. Edsel a legenda szerint egy európai útja során szerzett élményei alapján rendelte meg az autót az 1932-ben megalapított Ford formatervező központ munkatársaitól, és miután kiállították az autót, saját maga használta azt. A Model 40 Speedster az elérhető legjobb műszaki megoldásokkal épült: az alacsony karosszéria burkolata alumíniumból készült, az orrába pedig egy 3,6 literes, 75 lóerős V8-as motor került.
Az autó Edsel Ford halála után évtizedekig állt egy raktárban a Fordnál, mielőtt 1999-ben egy ismert gyűjtőhöz, Bill Warnerhez került volna, aki mai, közel tökéletes állapotára hozta.
További képek itt.
A napokban árverezték el a Ford egyik legelső tanulmányautóját, a Ford Model 40 Speedstert. A korabeli versenyautókat idéző vörös kétülésesért 1,76 millió dollárt adott új tulajdonosa, így valószínűleg ez az egyik legértékesebb jármű, amelyet a Fordnál valaha készítettek.
A típus megszületése Henry Ford fiának, Edsel Fordnak köszönhető, aki 1925-től 1943-ban bekövetkezett haláláig igazgatta a vállalatot. Edsel a legenda szerint egy európai útja során szerzett élményei alapján rendelte meg az autót az 1932-ben megalapított Ford formatervező központ munkatársaitól, és miután kiállították az autót, saját maga használta azt. A Model 40 Speedster az elérhető legjobb műszaki megoldásokkal épült: az alacsony karosszéria burkolata alumíniumból készült, az orrába pedig egy 3,6 literes, 75 lóerős V8-as motor került.
Az autó Edsel Ford halála után évtizedekig állt egy raktárban a Fordnál, mielőtt 1999-ben egy ismert gyűjtőhöz, Bill Warnerhez került volna, aki mai, közel tökéletes állapotára hozta.
További képek itt.
1932-1934 Ford
1932-es Ford Sedan Delivery - Hot Rod
Ez a történet egy 1932-es Ford Sedan Delivery átalaktásáról szól. Aki szereti az igényes, minden részletre kiterjedő munkát, annak biztos sok örömet fog okozni a cikk olvasása és a képek nézegetése.
1932 Ford Sedan Delivery - Delivery Deluxe
Kezdjünk akkor hozzá a történethez. Adott volt egy Poteet George nevű úriember, aki gondolt egyet és úgy döntött, a sok Hot Rod között ideje valami egyedit alkotni, nem a szokásos Roadster formából készíteni egy újabb változatot. Ehhez az ötletéhez keresgélt autót, míg rátalált egy 1932-es Ford Sedan Delivery-re. Ebből az autóból az adott évben kevesebb, mint 400 db-ot gyártottak, tehát nem egy nagy szériás modell. Már ez megfogta volna, de az autó bájos formája is hozzá segített az ötlet megvalósításának vágyához. Mivel egyedi és ritka autóról volt szó, ennek megfelelően álltak hozzá a feladat megvalósításának. Először is szétszedték az autót.
Aztán amit szétszedtek azt szépen elkezdték restaurálni, megerősíteni vagy átalakítani, ahogy az adott terület megkívánta. Az alvázat is megerősítették, hogy az autó merevebb és sportosabb legyen, mint volt. Ha már az autó alján alakítottak, hát a kardán alagutat is átalakították. Természetesen a fékeket sem építették be változtatás nélkül. A '41-es Lincoln mintája alapján készültek el teljesen krómozott kivitelben, mint minden más futomű alkatrész is.
Közben a munkába belendülve nem nézhették, hogy a motor kissé lemattult állapotban van, így hát annak is neki estek. Szerencséjük volt, mert az 1968-ból származó 327 cuis-s (5,4 L) Chevrolet motor nem volt rossz állapotban. ennek ellenére kapott pár új alkatrészt a teljesítmény növelésének érdekében. Aztán magát a motort az eredeti Chevy Orange színére festették, míg minden más alkatrész krómozva lett. A kipufogó gázt rozsdamentes rendszeren át vezették el, hisz itt már az étizedeknek építetették az autót.
Legalább a váltó esetén hűek maradtak a Ford-hoz és egy TopLoader 4 sebességes kézi váltót építettek a motor mögé Atán összrakták a tlejes futóművet, hogy mozgatható legyen és a bodét is ráemelhessék.
A munkára nem voltak sokan, csak George baráti köre és egy cég segítette a munkájában, az Indianai Donahue városában székelő Lane Dave cége az Fast Lane Rod Shop. Összedugták hát a fiuk a fejüket és kigondoltak valami tényleg eredeti ötletet. A felépítmény magasságából csak nagyon kicsit 1 inch-et vágtak ki! Igen,nem vágták lőrés formájúra az autó tetejét és még is arányos, jó formájú maradt.
Mivel belelendültek a vágásba az ajtókat is átszabták, egy kissé. Ezáltal kicsit alakítottak a klasszikus gyári formán és még arányosabb lett az autó. Ha már így laakult akkor megnövelté ennyivel az autó hátsó részét, hogy nagyobb legyen az autó oldalán található reklámfelület
A két első 'sárvédő' lemezt az autó formájának megfelelően kissé forma tervezték. Lejebb engedték és rövidebbre is szabták, hogy jobban a kerékre feküdjön, és ezáltal laposabb, sportosabb hatást nyújtson.
Az autó egy másik érdekessége a teljesen nyitott tető. Ez az ötlet is megvalósításra került. Kapott egy merevítő keretet, ami az idők folyamán az enyészeté lett:
A bodé tetejét teljesen nyitottá varázsolta az idő vasfoga. Ekkor úgy döntöttek, hogy a régi erdeti formátban újítják meg és a favázra vinyl burkolat megoldással zárják be a nyílást. Ehhez kellően meg kellett erősíteni a tetőt is.
A már elkészült tető betét így néz ki az autón:
Aztán ami megmaradt azt elkezdték szépen rendbehozni, amint a képen már látszik. Erősen alakul az autó. A padló lemezek és a belső kialakítása kezdetét vette.
Mivel régen a belső tér simán egy lemezzel volt letakarva, ezt nem hagyhatták, ha már ennyit dolgoztak az autóval. Mindenhova hang és hő szigetelést tettek, hogy jól használható legyen az autó. A tűzfalat kívülről és belülről is hangszigetelték. A hátsó rész pedig favázat kapott, hogy szállításkor ne a fémet gyötörje a rakomány.
A készítésnél a letisztult egyszerű külső és belső volt a cél. AKívülről egységesen minden fekete, a felnik kivételével megoldás is ezt a célt szolgálta. A Delivery forma ötablakos kivitele nem a megszokott forma, de pont ezért igazi egyéniség. Így belül is csak a fa, a hozzá közel álló belső burkolat és a fémek feketesége dominál, amit csak itt ott törnek meg a króm elemek.
A faburkolat illesztéseit fémmel takarták el, amivel ellenállóbbá is tették az idők során a sérülések ellen. Szükség volt erre, mert a gépnek egy működő, használható autónak kellett lennie. Még a tetőnek is ilyen kialakítást adtak belülről, amit ráadásul egészen az első szélvédőig elvittek.
A hátsó ajtó is pazar faburkolatot kapott. Szerintem élmény lenne egy ilyen autóval szállítani. Az ember maikor kinyitja és meglátja a természetes faburkolatot egyből örömmel néz maga elé...
Nem aprózták el a dolgokat a belső térben sem. Az eredeti alkatrészeket igyekztek megtartani, ahol csak lehet, de ahol nem ment ott korhű elemeket tettek be. Így került az autóba a szintén 1932-es Chrysler ovális műszerfal egység.
Az autó kerekeit CNC géppel munkálták ki előre 16', míg hátra 18'-os méretben. Természetesen a kerék közepek azonosak lettek, hogy fogadni tudják a '34-es Ford V8-as dísztárcsákat. Ezeken a kerekeken Firestone gumik feszülnek. Az autó, hogy jobban nézzen ki a személyautók homlok falát kapta meg.
Azt hiszem ez az autó méltó módon nevezhető igényes kivitelű szép Hot Rod-nak..
Forrás: Rod and Custom Magazine
Ez a történet egy 1932-es Ford Sedan Delivery átalaktásáról szól. Aki szereti az igényes, minden részletre kiterjedő munkát, annak biztos sok örömet fog okozni a cikk olvasása és a képek nézegetése.
1932 Ford Sedan Delivery - Delivery Deluxe
Kezdjünk akkor hozzá a történethez. Adott volt egy Poteet George nevű úriember, aki gondolt egyet és úgy döntött, a sok Hot Rod között ideje valami egyedit alkotni, nem a szokásos Roadster formából készíteni egy újabb változatot. Ehhez az ötletéhez keresgélt autót, míg rátalált egy 1932-es Ford Sedan Delivery-re. Ebből az autóból az adott évben kevesebb, mint 400 db-ot gyártottak, tehát nem egy nagy szériás modell. Már ez megfogta volna, de az autó bájos formája is hozzá segített az ötlet megvalósításának vágyához. Mivel egyedi és ritka autóról volt szó, ennek megfelelően álltak hozzá a feladat megvalósításának. Először is szétszedték az autót.
Aztán amit szétszedtek azt szépen elkezdték restaurálni, megerősíteni vagy átalakítani, ahogy az adott terület megkívánta. Az alvázat is megerősítették, hogy az autó merevebb és sportosabb legyen, mint volt. Ha már az autó alján alakítottak, hát a kardán alagutat is átalakították. Természetesen a fékeket sem építették be változtatás nélkül. A '41-es Lincoln mintája alapján készültek el teljesen krómozott kivitelben, mint minden más futomű alkatrész is.
Közben a munkába belendülve nem nézhették, hogy a motor kissé lemattult állapotban van, így hát annak is neki estek. Szerencséjük volt, mert az 1968-ból származó 327 cuis-s (5,4 L) Chevrolet motor nem volt rossz állapotban. ennek ellenére kapott pár új alkatrészt a teljesítmény növelésének érdekében. Aztán magát a motort az eredeti Chevy Orange színére festették, míg minden más alkatrész krómozva lett. A kipufogó gázt rozsdamentes rendszeren át vezették el, hisz itt már az étizedeknek építetették az autót.
Legalább a váltó esetén hűek maradtak a Ford-hoz és egy TopLoader 4 sebességes kézi váltót építettek a motor mögé Atán összrakták a tlejes futóművet, hogy mozgatható legyen és a bodét is ráemelhessék.
A munkára nem voltak sokan, csak George baráti köre és egy cég segítette a munkájában, az Indianai Donahue városában székelő Lane Dave cége az Fast Lane Rod Shop. Összedugták hát a fiuk a fejüket és kigondoltak valami tényleg eredeti ötletet. A felépítmény magasságából csak nagyon kicsit 1 inch-et vágtak ki! Igen,nem vágták lőrés formájúra az autó tetejét és még is arányos, jó formájú maradt.
Mivel belelendültek a vágásba az ajtókat is átszabták, egy kissé. Ezáltal kicsit alakítottak a klasszikus gyári formán és még arányosabb lett az autó. Ha már így laakult akkor megnövelté ennyivel az autó hátsó részét, hogy nagyobb legyen az autó oldalán található reklámfelület
A két első 'sárvédő' lemezt az autó formájának megfelelően kissé forma tervezték. Lejebb engedték és rövidebbre is szabták, hogy jobban a kerékre feküdjön, és ezáltal laposabb, sportosabb hatást nyújtson.
Az autó egy másik érdekessége a teljesen nyitott tető. Ez az ötlet is megvalósításra került. Kapott egy merevítő keretet, ami az idők folyamán az enyészeté lett:
A bodé tetejét teljesen nyitottá varázsolta az idő vasfoga. Ekkor úgy döntöttek, hogy a régi erdeti formátban újítják meg és a favázra vinyl burkolat megoldással zárják be a nyílást. Ehhez kellően meg kellett erősíteni a tetőt is.
A már elkészült tető betét így néz ki az autón:
Aztán ami megmaradt azt elkezdték szépen rendbehozni, amint a képen már látszik. Erősen alakul az autó. A padló lemezek és a belső kialakítása kezdetét vette.
Mivel régen a belső tér simán egy lemezzel volt letakarva, ezt nem hagyhatták, ha már ennyit dolgoztak az autóval. Mindenhova hang és hő szigetelést tettek, hogy jól használható legyen az autó. A tűzfalat kívülről és belülről is hangszigetelték. A hátsó rész pedig favázat kapott, hogy szállításkor ne a fémet gyötörje a rakomány.
A készítésnél a letisztult egyszerű külső és belső volt a cél. AKívülről egységesen minden fekete, a felnik kivételével megoldás is ezt a célt szolgálta. A Delivery forma ötablakos kivitele nem a megszokott forma, de pont ezért igazi egyéniség. Így belül is csak a fa, a hozzá közel álló belső burkolat és a fémek feketesége dominál, amit csak itt ott törnek meg a króm elemek.
A faburkolat illesztéseit fémmel takarták el, amivel ellenállóbbá is tették az idők során a sérülések ellen. Szükség volt erre, mert a gépnek egy működő, használható autónak kellett lennie. Még a tetőnek is ilyen kialakítást adtak belülről, amit ráadásul egészen az első szélvédőig elvittek.
A hátsó ajtó is pazar faburkolatot kapott. Szerintem élmény lenne egy ilyen autóval szállítani. Az ember maikor kinyitja és meglátja a természetes faburkolatot egyből örömmel néz maga elé...
Nem aprózták el a dolgokat a belső térben sem. Az eredeti alkatrészeket igyekztek megtartani, ahol csak lehet, de ahol nem ment ott korhű elemeket tettek be. Így került az autóba a szintén 1932-es Chrysler ovális műszerfal egység.
Az autó kerekeit CNC géppel munkálták ki előre 16', míg hátra 18'-os méretben. Természetesen a kerék közepek azonosak lettek, hogy fogadni tudják a '34-es Ford V8-as dísztárcsákat. Ezeken a kerekeken Firestone gumik feszülnek. Az autó, hogy jobban nézzen ki a személyautók homlok falát kapta meg.
Azt hiszem ez az autó méltó módon nevezhető igényes kivitelű szép Hot Rod-nak..
Forrás: Rod and Custom Magazine
Uhhhh.... ez nagyon komoly! Igényes munka!
Nekem mindig az apróságok jönnek be... itt pl. hogy az eredeti felniket másolták le 16"-18" méretben...
Nekem mindig az apróságok jönnek be... itt pl. hogy az eredeti felniket másolták le 16"-18" méretben...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Nekem is az tetszett, hogy minden apróságra oda figyeltek, még ami nem eredeti az is olyan vagy legalább korhű...StangMan írta:Nekem mindig az apróságok jönnek be... itt pl. hogy az eredeti felniket másolták le 16"-18" méretben...
Jó a motor az már kicsti modernebb...(a Chevy 327 elég rendesen mozgathatja ezt a bódét )
Mert olcsóak is. Olcsó munkaerő, silány minőség... GM!
Komolyra fordítva, két apróság: 1) Fordba Chevy motort tenni, Chevy-be Chrysler-t, stb. szerintem gáz.
2) Nem olcsóbbak az alkatrészek Chevy, vagy Ford esetében. Döntően nem.
Akik ezt mondják azok még régi idők moziját nézik. Annó az amerikai autók többsége GM volt itthon. Ezért a bontott alaktrészek voltak olcsóbbak. Az újaknál mind1 volt akkor is.
Aki nem hiszi járjon utána. Pl.: www.rockauto.com
Mindig jót mosolygok amikor ez a téma előkerül.
Komolyra fordítva, két apróság: 1) Fordba Chevy motort tenni, Chevy-be Chrysler-t, stb. szerintem gáz.
2) Nem olcsóbbak az alkatrészek Chevy, vagy Ford esetében. Döntően nem.
Akik ezt mondják azok még régi idők moziját nézik. Annó az amerikai autók többsége GM volt itthon. Ezért a bontott alaktrészek voltak olcsóbbak. Az újaknál mind1 volt akkor is.
Aki nem hiszi járjon utána. Pl.: www.rockauto.com
Mindig jót mosolygok amikor ez a téma előkerül.
Re: 1934 Ford Model 40 Speedster 4
Szép ótó
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 1932-1934 Ford
Jay Leno's Garage: 1934 Ford Roadster
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: 1932-1934 Ford
Chip Foose: Miért ikonikus a 32-es Ford?