Mercury Marauder 1963-1965 és 1969-1970
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Mercury Marauder 1963-1965 és 1969-1970
A kezdeti modell 1963-1965
Nézelődtem a Marauder cikk után és találtam egy egészen formás, szép autót, de anyagot szinte semmit sem lehet találni hozzá. A keresgélés eredménye lenne ez a pár sor.
A kezdeti autó egy V8-as motorral szerelt méretes gép volt. 1963 1/2 időszakában mutatkozott be.
Ez a 1/2 a Mustangnál mutatkozik újra, ezek szerint a Ford szerette a 1/2 éves bemutatókat
Az autó egy kétajtós FastBack (akit érdekel itt egy nagyon jól megírt besorolás található az autó formákról, nem is tudom kinek az írásában http://wiki.bigblock.hu/Karossz%C3%A9ria_form%C3%A1k)
formájú HardTop kivitel volt. Full-size besorolást kapott a Mercurytól ez a típus. Erről meg is lehet bizonyosodni már a képen is, hisz az a csomagtértető jó lenne ping-pong asztalnak is. Pár éves kihagyás után 1969-70-ben lett újra rendelhető, majd 2003-2004-bne jelenik meg ismét, de ez már egy másik topic tartalma.
Ezt a nevet alkalmazták 1964-ben a Monterey, Montclair, Park Lane család két és négyajtó kiviteleire, amelyek FastBack tetővel készültek.
Ezt a tetővonalat alkalmazták a Maraudernél és a Ford Galaxienél is. Ez a forma segítette 1963/64-ben sok Ford/Mercury-t sikerhez a NASCAR versenyeken.
A második forma 1969-1970
1969-ben megjelent egy új önálló Marauder modell néhány éves kihagyás után. Ez a luxus kategóriát irányozta meg. Az alap Marauder 390 cui-s (6,5 L) motort kapott és a Marauder X-100 megkapta a nagyobb méretű 360 hp-s 429 cui-st (7,0 L). Az autók osztott első üléseket, padló konzolt, U formájú automata váltó karral (mint a Renault kézifék a mai időkben, csak itt ezt függőlegesen helyezték el és nagyon sportosnak számított).
Kelsey-Hayes felniket szereltek rá hátsó fender-skirttel (takaró lemez a kerékjárati ívnél). A hátsó ívek elött légbeömlő imitációk voltak (ilyet már egy szép GM-nél is láttam). Sok alkatrész a Marquis modellből került át. ilyen volt az orrkiképzés, a belső kialakítás, de az utó hátsó része egyedi volt.
Ez egy limitált 15.000 darabos széria volt csak! A Marauder nevet alkalmazták az 1960-as években gyártott 390 és 410 cuis motorú autókra.
Itt lehet még gondolom adatokhoz jutni, ha valaki beregisztrál,amit én már nem tettem meg:
http://www.mercurymarauder.org/cgi-bin/ ... inpage.cgi
Nézelődtem a Marauder cikk után és találtam egy egészen formás, szép autót, de anyagot szinte semmit sem lehet találni hozzá. A keresgélés eredménye lenne ez a pár sor.
A kezdeti autó egy V8-as motorral szerelt méretes gép volt. 1963 1/2 időszakában mutatkozott be.
Ez a 1/2 a Mustangnál mutatkozik újra, ezek szerint a Ford szerette a 1/2 éves bemutatókat
Az autó egy kétajtós FastBack (akit érdekel itt egy nagyon jól megírt besorolás található az autó formákról, nem is tudom kinek az írásában http://wiki.bigblock.hu/Karossz%C3%A9ria_form%C3%A1k)
formájú HardTop kivitel volt. Full-size besorolást kapott a Mercurytól ez a típus. Erről meg is lehet bizonyosodni már a képen is, hisz az a csomagtértető jó lenne ping-pong asztalnak is. Pár éves kihagyás után 1969-70-ben lett újra rendelhető, majd 2003-2004-bne jelenik meg ismét, de ez már egy másik topic tartalma.
Ezt a nevet alkalmazták 1964-ben a Monterey, Montclair, Park Lane család két és négyajtó kiviteleire, amelyek FastBack tetővel készültek.
Ezt a tetővonalat alkalmazták a Maraudernél és a Ford Galaxienél is. Ez a forma segítette 1963/64-ben sok Ford/Mercury-t sikerhez a NASCAR versenyeken.
A második forma 1969-1970
1969-ben megjelent egy új önálló Marauder modell néhány éves kihagyás után. Ez a luxus kategóriát irányozta meg. Az alap Marauder 390 cui-s (6,5 L) motort kapott és a Marauder X-100 megkapta a nagyobb méretű 360 hp-s 429 cui-st (7,0 L). Az autók osztott első üléseket, padló konzolt, U formájú automata váltó karral (mint a Renault kézifék a mai időkben, csak itt ezt függőlegesen helyezték el és nagyon sportosnak számított).
Kelsey-Hayes felniket szereltek rá hátsó fender-skirttel (takaró lemez a kerékjárati ívnél). A hátsó ívek elött légbeömlő imitációk voltak (ilyet már egy szép GM-nél is láttam). Sok alkatrész a Marquis modellből került át. ilyen volt az orrkiképzés, a belső kialakítás, de az utó hátsó része egyedi volt.
Ez egy limitált 15.000 darabos széria volt csak! A Marauder nevet alkalmazták az 1960-as években gyártott 390 és 410 cuis motorú autókra.
Itt lehet még gondolom adatokhoz jutni, ha valaki beregisztrál,amit én már nem tettem meg:
http://www.mercurymarauder.org/cgi-bin/ ... inpage.cgi
ezek elég jók, főleg a második generációs hátulja kemény... mega egyedi...
és nekem nagyon tetszik ez a váltókar, a korabeli Tbird-őkben is ilyen volt
és nekem nagyon tetszik ez a váltókar, a korabeli Tbird-őkben is ilyen volt
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Mercury Marauder 1963-1965 és 1969-1970
1969 Mercury Marauder X100
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Mercury Marauder 1963-1965 és 1969-1970
Petrolicious: 1964 Mercury Marauder