Mercury Cougar 1967-1973
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Mercury Cougar 1967-1973
Mercury Cougar-t 1967-ben mutattak be a Ford Mustang luxus változataként. Érettebb dizájnja, jobb minőségű belsőtere és 7,5 cm-rel hosszabb tengelytávja volt mint a Mustang-nak. Annak ellenére, hogy nagyobb hangsúlyt fektettek a luxusra mint a menetteljesítményre, a Mercury Cougar abszolút megállta a helyét az izomautók között.
1967-es Mercury Cougar
Mercury teljes gőzzel beszállt a pony car versenybe a Cougar-ral, mely gy nyújtott Ford Mustang-on alapult. Csak kétajtós hardtop kivitel műbőr ülésekkel, rejthető lámpákkal és V8-as motorokkal volt kapható. Ez a csomag elég dögös volt ahhoz, hogy a Motor Trend év autójának válassza. Két csomagot lehetet hozzá rendelni akár egyenként vagy együtt is. Az XR-7-es csomag fa kormányt, fekete számlapú műszereket műdiófa műszerfalban, billenő kapcsolókat, bőrbevonatú, T-alakú automata váltókart és bőr/műbör űléseket tartalmazott. A GT csomag feszesebb fútóművet, azaz keményebb rúgokat, erősebb lengéscsillapítokat és stabilizátorkat, elöl tárcsaféket, 8.95 x 14” gumikat, nyitottabb kipufogót tartalmazott. A GT csomaggal már alapban a390-es 335 LE-s2V(-as motor járt. A váltóválaszték 3 vagy 4 sebességes kézi, illetve 3 sebességes automata (Merc-O-Matic) váltóból állt.
Termelés:
Hardtop: 116 260 db
GT Hardtop: 7 412 db
XR-7 Hardtop: 27 221 db
Motorok:
289 V8 195 bhp.
289 V8 200 bhp.
289 V8 225 bhp.
390 V8 280 bhp.
390 V8 320 bhp.
390 V8 335 bhp @ 4800 rpm, 427 lb-ft @ 3200 rpm.
Menetteljesítmény 390/335:
0-60 mph: 8,1 s
1/4 mérföld: 16 s
1968-as Mercury Cougar
Mercury komoly menetteljesítményre tett szert a GT-E bemutatásával. Először a 427-es motor 390 LE-vel és SelectShift Merc-O-Matic automataváltóval és egy funkció nélküli hood scoop került bele. A 427es motorral a Cougar nagyon orrnehéz lett, ezért nem szerepelt túl jól a gyorsulási versenyeken. Az 1968-as modellévben még a 427-es motort lecserélték a 428-asra. A biztosítási ügynökök kedvéért a 428-as motor teljesítményét 335 LE-vel adták meg, de a legtöbb szakember azt gondolta, hogy ez a motor is a 427-es 390 LE-jének a közelében van. Ezzel az új hosszú löketű motorral könnyebb volta károsanyagkibocsátási előírásokat betartani.
Szintén új opció volt 1968-ban az XR7-G. „G” az Dan Gurney, amerikai autóversenyző tiszteletére került bele, mert Cougarral versenyzett eredményesen. Csak egy évig létezett ez az opció, mert 1969-ben Gurney már Plymouth-szal versenyzett. A „G” csomagot bármely Cougar-hoz lehetett rendelni és a következőket tartalmazta: üvegszálas motorháztető, versenytükrök, hood pin-ek, napfénytető, 4 kipufogóvég, saját felni dizájn és FR70-14 típusú radiál gumikat. Egy speciáls embléma jelezte a „G” csomagot a hütőrácson, a csomagtartótetőn, a műszerfalon és a tetőoszlopon. A „G” kivitelű Cougarokat nem nagyon hirdették, így kevés készült és még kevesebb van meg belőle ma is.
Termelés:
Hardtop: 81 014 db
XR-7 Hardtop: 32 712 db
Motorok:
289 V8 195 bhp.
289 V8 200 bhp.
289 V8 225 bhp.
302 V8 210 bhp.
302 V8 230 bhp.
390 V8 280 bhp.
390 V8 320 bhp.
390 V8 335 bhp @ 4800 rpm, 427 lb-ft @ 3200 rpm.
427 V8 390 bhp.
428 V8 335 bhp.
Menetteljesítmény 427/390:
0-60 mph: 7,1 s
1/4 mérföld: 15,12 seconds @ 93,6 mph
1969-es Mercury Cougar
1969-re a Mercury Couga hosszabb, szélesebb és nehezebb lett. Viszont megjelent a kabrio karosszériaforma s a modellév közepén komoly teljesítmény orientált csomag jelent meg az Eliminator. Az Eliminator alapmotorja a Windsor351-es V8-as 4 torkú porlasztóval és névleges 290 LE-vel. Opcionálisan a teljes motorválasztékot megkapta a vásárló: a Trans Am insprirációjú 302estőlalúl saccolt névleges 290 LE-vel egészen a 428-as CobraJet-ig RAM Air-rel vagy anélkül. Gyorsuklásnál a 302es motort a Cougar súlya nagyon visszafofta, a 428-as viszont profitált a nyújtott tengelytávból. Jobb volt a tapadása mint a Mustang-nak pés a ¼ mérföldes idejük hasonlóak voltak. Az Eliminator csomag F70 x 14 Goodyear Polyglas gumikat tartalmazott egyéni formatervezésű kerekeken. Az Eliminator-hoz létezett Drag Pak is olaj hütővel és 4,30:1 diffivel. Az Elimonator nem használta a Shaker hood-ot, ha nem rendelték RAM Air-rel. A fekete hűtőrács, oldal csikok, első/ hátsó spoilerek még sportossabbá tették. Mercury az Eliminatort „high impact” kék, nareancs és sárga fényezéssel kínálta.
Termelés:
Hardtop: 66 331 db
Convertible: 5 796 db
XR-7 Hardtop: 23 918 db
XR-7 Convertible: 4 024 db
Motorok:
302 V8 290 bhp.
351 V8 250 bhp.
351 V8 290 bhp.
390 V8 320 bhp.
428 V8 335 bhp @ 5200 rpm, 440 lb-ft @ 3400 rpm.
Menetteljesítmény 428/335:
0-60 mph: 5,6 s
1/4 mérföld: 14,1 s @ 103 mph
1970-es Mercury Cougar
Az 1970-es Mercury Cougar ismét nagyobb lett mint az előző évi és új dizájnnal büszkélkedhetett. Az Eliminator még mindig a kinálatban maradt, most a Cleveleand 351-es, 300 LE-s motorral, amelyen ismét 4 torkú porlasztó volt. Alternativaként a Boss 302-est, a 428-as CJ-t vagy az új big block-ot, a 429-est RAM Air-rel és 375 LEvel lehtetett választani. Ezek a fejlesztések ellenére csökkentek az eladások.
Termelés:
Hardtop: 49 479 db
Convertible: 2 322 db
XR-7 Hardtop: 18 565 db
XR-7 Convertible: 1 977 db
Motorok:
302 V8 290 bhp.
351 V8 300 bhp.
428 V8 335 bhp @ 5200 rpm, 440 lb-ft @ 3400 rpm.
429 V8 375 bhp.
1971-es Mercury Cougar
Az 1971-es Cougar tovább nőtt, a tengelytávja elérte a 112”-et. Annak ellenére, hogy a 429-es V8-ast még lehetett kapni, Mercury a luxusra ment rá és a menetteljesítmények háttérbe szorultak. Az Eliminator csomag is megszünt.
Termelés:
Hardtop: 34 008 db
Convertible: 1 723 db
XR-7 Hardtop: 25 416 db
XR-7 Convertible: 1 717 db
Motorok:
351 V8 285 bhp.
429 V8 370 bhp.
1972-es Mercury Cougar
1972-ben tovább romlottak a Cougar-ok menetteljesítménye a 429-es motor elhagyásával. Így a 351-es maradt az egyetlen motor. A teljesítményértékek megadásásnál áttértek az új ipari szabványraa SAE nettora
Termelés:
Hardtop: 23 731 db
Convertible: 1 240 db
XR-7 Hardtop: 26 802 db
XR-7 Convertible: 1 929 db
Motorok:
351 V8 168 hp SAE Net.
351 V8 262 hp SAE Net.
351 V8 266 hp SAE Net.
1973-as Mercury Cougar
1973-ban volt a Mercury Cougar utoljára igazi pony car. Késöbbi években Mercury a Cougar nevet használja még különböző modelleknél kombitól egészen kupékig.
Termelés:
Hardtop: 21 069 db
Convertible: 1 284 db
XR-7 Hardtop: 35 110 db
XR-7 Convertible: 3 165 db
Motorok:
351 V8 168 hp SAE Net.
351 V8 264 hp SAE Net.
Forrás: Muscle Car Club
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Cougar-osok azt szokták mondani a kocsijukról, hogy olyan mint a Mustang, csak jobb. Sajna a piac ezt nem így látja, hasonlóan motorizált és állapotban lévő Mustangok drágábbak mint a Cougar-ok...
Nekem ettől függetlenül nagyon tetszenek a korai Cougarok, főleg 1967-1970-ig. Képtárunkban található is néhány kép:
1968-as Mercury Cougar
1969-es Mercury Cougar Convertible
További képek erről.
1970-es Mercury Cougar Convertible
További képek erről.
1970-es Mercury Cougar
További képek erről.
1971-73-as Mercury Cougar Convertible XR7
Nekem ettől függetlenül nagyon tetszenek a korai Cougarok, főleg 1967-1970-ig. Képtárunkban található is néhány kép:
1968-as Mercury Cougar
1969-es Mercury Cougar Convertible
További képek erről.
1970-es Mercury Cougar Convertible
További képek erről.
1970-es Mercury Cougar
További képek erről.
1971-73-as Mercury Cougar Convertible XR7
Nekem is a 70ig gyártottak jönnek ben nagyon...
van itthon egy elég szép...asszem 75ös
hát az már elég nagy... kétszer akkora mint a Mustang II... de az is bejön...
formára inkább a Grand Torinora hasonlít
van itthon egy elég szép...asszem 75ös
hát az már elég nagy... kétszer akkora mint a Mustang II... de az is bejön...
formára inkább a Grand Torinora hasonlít
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Hát ugye kisbetüs arabnak volt kettő,azt hiszem 68 as,abból eladott egyet,de ha itthon lesz csinálok vele képriportot.A zöldet még én hoztam el pár éve neki Budaörsől,régi két betü-négyszám rendszámmal! ezt potyázta most el,a gyönyörű vajszinüt tartotta meg.Szerintem ez utóbbi visz mindent Mogyoróországban.Persze egy talira nem vitte még sosem.
http://kep.tar.hu/tar/galeriaim/50373081#2 itt a zöldike a felleléskor
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
trafo2000 írta:http://kep.tar.hu/tar/galeriaim/50373081#2 itt a zöldike a felleléskor
Jelszót kér.
Hányas ez a vajszínű Cougar? 67-es?
Nekem 68 rémlik,de megkérdem. Remélem ez a jó link http://kep.tar.hu/trafo2000/50373081#2
a duplakerek lámpás CoolCat-él a V8cars-on...
asszem 75ös... nekem az is bejön, mert egyszerűen "hatalmas"...
de, ha egy 76os Gran Torino és a 75 Cougar között kéne választani, akkor a Grand Torino ... (ja, azért a Gran Torino, mert a méretében az a hasonlítási alap... szerintem)
asszem 75ös... nekem az is bejön, mert egyszerűen "hatalmas"...
de, ha egy 76os Gran Torino és a 75 Cougar között kéne választani, akkor a Grand Torino ... (ja, azért a Gran Torino, mert a méretében az a hasonlítási alap... szerintem)
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici: