Oldal: 1 / 2

2008 Mercury Grand Marquis - az "olcsó" kényelem

Elküldve: 2008.01.17 9:48
Szerző: LeMans67
Mivel a Lincoln topic-ban van már 2008-as Towncar, így úgy éreztem nem lenne megfelelő, ha a Mercury váltpzattal nem foglalkoznánk. Az első, igen meglepő dolog az az induló ár! (majd nem a fele, ami még EU viszonylatban sem sok, hisz milyen nagykategóriás óriást lehet kapni GS 4,5 M-ért, LS 5,0 M?) Talán akkor legyen szó magáról az autóról.

2008 Mercury Grand Marquis

Kép

Igen, ez az autó a legnagyobb jelenlegi Mercury. Markáns, határozott vonalak jellemzik, mintha két külön autó lenne a Lincoln változat és ez. Most inkább beszéljünk erről a gépről és felejtsük el a másik kategóriás változatot. Igazi szögletes, kissé kerekített vonalak mindenhol. Kissé a korábbi éveket idéző erőt sugárzó megjelenés.

Kép

Kezdjük akkor az általános jellemzéssel. Kivülről 9 féle ruhát lehet rá húzni, de ebből csak 2 a két féle színű. A belső az 3 féle bőr és 3 szövet variációban készül. Ez már elég variációt nyújt a vásárlóknak. Ami nekem furcsa, hogy a hideg színektől (kék..) ez a forma rideg műanyagos hatást nyújt, de hát ez ízlés kérdése, lehet, hogy van akinek pont ez tetszik. Igyekeztek mehőrizni a régi Mercury jellemzőket, a vízesés hűtőrácsot és a kocka lámpákat. Hál isten itt nem tettek a kocka lámpák alá kerek ködlámpát, mint ami mostanában divat sok autógyártónál.

Kép

Alapfelszereltség a fényérzékelős lámpa és naplemente után magától bekapcsol. Így már hangulatos és kényelmes az országot átszelő túra egy ilyen autóval... :D ami érdekes, hogy mint komoly felszereltséget jelöli a reklám oldalon a ködlámpát, mintha egy ilyen autótól ez nem lenne elvárható, ráadásul az alpmodellhez opcionálisan kell megvenni.. :o .

Kép

Természetesen elektromosak a tükrök és az LS esetén a hideg időre felkészültek a fűthető megoldással, bár pénzért a GS-es tilajdonosok is élvezhetik ezt a kényelmet. Ami hihetetlen, az a csomagtér mérete. Végre egy autó, amibe belefér a család a legnagyobb bőröndökkel rendelkező feleség esetén is :P Azért látszik, hogy amerika, mert a reklámban azt írták, hogy akár 6 golfzsák is elfér a csomagtartóban. Ráadásul egy teljesen sík felület van. Az LS modelleknél találtam egy nagyon praktikus megoldást, ami még nagyon tetszett. Az ember elszeretne tenni pár apróságot úgy, hogy ne zörögjön az út alatt, akkor felemeli a csomagtér padlólemezét és alatta egy tárolórekeszekre oszható nagy rekeszt talál. Ez szerintem megéri, hogy költsön rá az ember.

Kép

Alapban dísztárcsát kapnak a GS modellek, míg az LS-nél már alumínium felnit. Térjünk át akkor a belső kényelemre. Az LS modellekben állítható a fék és a gáz pedál, míg a többi modellnél ezért fizetni kell. A LS-hez rendelhető olyan kormány, ahonnan vezérelhető a zene és a fűtés is. Az LS rendelkezik fedélzeti számítógéppel, így kikereshető a fogyasztás és más igazából feléjük teljesen lényegtelen adat...

Kép

Ami érdekesebb ,hogy ezek az autók 6 személyesek. Ez itt az EU-ban, még mindig ritkaság, eltekintve Fiat próbálkozását egy mérhetelenül csúnya, de praktikus autójától. Igaz a képeket elnézve azért az első ülés 2 személyre kényelmes, de ellehet férni 3-an is. Azért ak ényelemhez hozzá járul a 8 utas elektromosan állítható ülés, ami az LS modellekben alapban bőr. A hátsó utasok kényelméről a jobban felszerelt modellnél a könyöktámaszból lehajtható 2 poharas tároló is gondoskodik. Az Ls modelleknél rendelhető még ülésfűtés. (hm ez szerintem bőr ülésnél alapban kellene, hogy legyen...)

Kép

Az LS modellben sosem lehet túl meleg vagy hideg , erről gondoskodik az alapfelszereltségben adott digitális klíma (látom a különbbség a Lincolnál ez két oldali). Kis pénzért a kormányról is lehet állítani a klíma hőmérsékletét, így nem kell elengedni a kormányt. Választható csak rádió vagy rádió/kazetta esetleg rádió/CD változat vagy egy mind a hármat tudó egység. Felár ellenében az LS modell esetén akár a kormányról is vezérelhetőek.

Kép

Aki egy kicsit lazább életre vágyik az vásárolhat az LS autójába elektromosan működtetett tetőablakot is. Így már élvezhető a nap, hold látványa vagy esetleg a friss levegő érzése.

Kép

Műszaki adatok:

Hossz: 5,36 m (11 cm-el kisebb, mint a Lincoln)

Motor:
- V8 4.6L SOHC 16V, 224LE, 373 Nm

Váltó:
- 4 sebességes automataváltó

Kép[/url]

Elküldve: 2008.01.17 11:18
Szerző: LeMans67
Legyen itt pár kép erről az autóról:

Kép

Kép

Kép

Kép





Kép

Kép

Kép

Kép
Éljen a'70-es évek végi autó reklámzási módszer, az autó éles és minden más elhomályosul, szinte suhan az autó mindenhez képest.

Elküldve: 2008.01.17 11:20
Szerző: LeMans67
Itt pedig a belsőről képek:

Kép

Kép
Az amerikaiak nagy vágya, a pohártartó, itt még hátul is van kettő...

Kép

Kép

Kép

Kép

Kép
Mintha megállt volna az idő

Kép
Egy elegáns, igényes részlet az autóból...

Elküldve: 2008.01.17 22:32
Szerző: TomiTomi
(Már izgatottan várom a Crown Vic bemutatását. :sallala:)

Érdekes, hogy elől is lehet középen is utazni. :)

Elküldve: 2008.01.18 10:34
Szerző: LeMans67
TomiTomi írta:(Már izgatottan várom a Crown Vic bemutatását. :sallala:)

Érdekes, hogy elől is lehet középen is utazni. :)

Khm, megjegyzem, mi lenne, ha CV-ről valaki Ford-os írna? :)
Én nem értek hozzá.. :twisted:

Tiszta amerikai az ember beül előre és jöhetnek még 5-en az autóba, elöl, hátul, 3-3 nem semmi.. :) Mostanában ez a ritka, míg volt egy idő, amikor meg am ostani osztott első ülés volt a ritkaság...

Elküldve: 2008.01.29 10:17
Szerző: StangMan
:wow: Nekem maximálisan bejön!!!!

Nagyon kultúrált a műszeregység. Végre európai extrák vannak benne (motoros tető, űlésfűtés), az űlésállítás Mercisen az ajtóra került... Tecc!!!

Szerintem szuper komoly... A képekről szinte európai felső kategóriás minőség köszön vissza, klasszikus országúti cirkáló stílusban...

Ezért adnék pénzt!!!

Elküldve: 2008.01.29 12:23
Szerző: LeMans67
StangMan írta::wow: Nekem maximálisan bejön!!!!

Szerintem szuper komoly... A képekről szinte európai felső kategóriás minőség köszön vissza, klasszikus országúti cirkáló stílusban...

Ezért adnék pénzt!!!
Uraim és ezt nem én írtam!!! No igen, csak meglátja más is, hogy ez a gép végre kezdi megütni a színvonalat... Mondjuk aL incoln szerintem komolyabb, de más kategória...

Elküldve: 2008.01.29 14:28
Szerző: somi
:wow: Ez nagyon bejövős nekem is. Úgy látom, a 2008-as modellekkel mintha visszatántorognának végre az amerikai formákhoz ezek a szerencsétlenek.

KÉNE!

Elküldve: 2008.05.05 15:22
Szerző: Zsozso09
Horzsol ez a verda, meg a Towncar is. Nem is tudom... Baromi jó, nagyon szép a beltér is, és itt nálunk kuriózum lenne, de valahogy túl kocka, persze tudom, hogy amerikában ez a királyság formája :), de nem venné fel a versenyt egy Mercivel.

Elküldve: 2008.05.05 17:37
Szerző: LeMans67
Zsozso09 írta:de nem venné fel a versenyt egy Mercivel.
Igazad van, ez a gép szerintem egy szimbólum, igazi reptéri taxi formának a papás mamás változata. Náluk ez a forma látható jó néhány éve a városokban és van ebben egy kis ragaszkodás is talán. Én személy szerint, ha a váltót jó helyre tennék (padlóra), szó nélkül elfogadnék egy ilyen gépet... :D

Elküldve: 2008.05.05 18:51
Szerző: TomiTomi
Asszem szívesebben használnék ilyet, mint egy mercit.... (2003-4-es Marauder még inkább bejövős.)

Elküldve: 2008.05.06 4:41
Szerző: StangMan
Zsozso09 írta:Horzsol ez a verda, meg a Towncar is. Nem is tudom... Baromi jó, nagyon szép a beltér is, és itt nálunk kuriózum lenne, de valahogy túl kocka, persze tudom, hogy amerikában ez a királyság formája :), de nem venné fel a versenyt egy Mercivel.
Más a cél... ez egy olcsó luxus... egy E-Merci árának legjobb esetben is feléért... (az arány a S-el kapcsolatban durvább) az azért nem mindegy, főleg egy olyan országban ahol a piac diktál...

Asszem nekem itt Európában, ez sokkal többet jelentene mint egy Merci

Elküldve: 2008.05.06 7:43
Szerző: LeMans67
StangMan írta:Asszem nekem itt Európában, ez sokkal többet jelentene mint egy Merci
No igen, mert ha valaki belegondol, hogy ez az autó 4,2 M-ótól indul és egy egyedileg összerakott mindennel ellátott (két színű külső fényezéz, bőrbelső, csomagtér csomag, kényelem csomag, háts klíma....) darab 5,3 M, akkor el lehet gondolkozni, hogy mi kerül egy pl. Renault Meganeban vagy Ford Focusban (amik itt EU-ban egészen jól csengő autó nevek és közszeretetnek örvendenek, mint tömegcikk) közel ugyan ennyibe, úgy hogy ehhez a géphez képest még erősen fapados a belső kialakításuk és a méretük sem közelíti meg... (biztos nem nagy haszonkulccsal dolgoznak az EU kereskedők :P, mert ha EU-ban 6,7-7 M-ért árulnák, valószínűleg lenne rá kereslet.. )

Elküldve: 2008.05.06 13:56
Szerző: Zsozso09
Néztem én is tengerentúli kereskedők lapjait, és az árak iszonyatosak. Mármint iszonyatosan olcsók :) Egy Mustang 4,5 millia körül mozog. Ott kint valszeg rájöttek, hogy nem kell annyit lehúzni az emberről... más kérdés, hogy ott már a 70-es években telitődött az autó piac, ami nálunk csak kb. tavaly következett be. (bár a kettő telitődés nem hasonlítható össze, mert ott mindenkinek van autója, itt meg az ország fele nem engedheti meg magának, hogy trabantja legyen...)

Elküldve: 2008.09.25 8:34
Szerző: StangMan
Ajtófélfáék egy 2008-as Grand Marquis-al autóztak az utazásuk során.

Kérdeztem tőle, hogy mi a véleménye róla, és szubjektíven azt mondta, hogy nagyon gagyi anyagokból van a belseje és hogy elég gyenge a motor a kasztnihoz, így nem is nagyon megy.

Így elsőre picit csalódtam.

A képeket jobban megnézve, tényleg spórolós-műanyagnak néz ki a múanyag, de aért kiváncsi lennék rá élőben, hogy tényleg ennyire játék-műanyag benyomást kelt-e.

Az erő... igen, csak 224 lovas, 274 lbs/ft nyomatékkal, szóval messze nem a legtöbb amit ebből a motorból kihoz a Ford. Valszeg normálisan viuszi a gépet, de semmi extra performanszt nem lehet várni tőle.

Különben meg objektíven azt mondta, hogy arra tökéletes, amire tervezték... olcsó, nagy méretű, kényelmes, szétrobbanthatatlan krúzer, ami ráéadásúl még jól is fogyaszt.

A ~4500km-es (vagy mérföld, nemtom már, de most nem nézem meg :monokli:) túrájukon végig klímázva (helyenként 45 fokban) 9.5 literes átlagfogyastzást produkált az autó... Ez azért nem rossz :!: