2008 Mercury Grand Marquis - az "olcsó" kényelem
Elküldve: 2008.01.17 9:48
Mivel a Lincoln topic-ban van már 2008-as Towncar, így úgy éreztem nem lenne megfelelő, ha a Mercury váltpzattal nem foglalkoznánk. Az első, igen meglepő dolog az az induló ár! (majd nem a fele, ami még EU viszonylatban sem sok, hisz milyen nagykategóriás óriást lehet kapni GS 4,5 M-ért, LS 5,0 M?) Talán akkor legyen szó magáról az autóról.
2008 Mercury Grand Marquis
Igen, ez az autó a legnagyobb jelenlegi Mercury. Markáns, határozott vonalak jellemzik, mintha két külön autó lenne a Lincoln változat és ez. Most inkább beszéljünk erről a gépről és felejtsük el a másik kategóriás változatot. Igazi szögletes, kissé kerekített vonalak mindenhol. Kissé a korábbi éveket idéző erőt sugárzó megjelenés.
Kezdjük akkor az általános jellemzéssel. Kivülről 9 féle ruhát lehet rá húzni, de ebből csak 2 a két féle színű. A belső az 3 féle bőr és 3 szövet variációban készül. Ez már elég variációt nyújt a vásárlóknak. Ami nekem furcsa, hogy a hideg színektől (kék..) ez a forma rideg műanyagos hatást nyújt, de hát ez ízlés kérdése, lehet, hogy van akinek pont ez tetszik. Igyekeztek mehőrizni a régi Mercury jellemzőket, a vízesés hűtőrácsot és a kocka lámpákat. Hál isten itt nem tettek a kocka lámpák alá kerek ködlámpát, mint ami mostanában divat sok autógyártónál.
Alapfelszereltség a fényérzékelős lámpa és naplemente után magától bekapcsol. Így már hangulatos és kényelmes az országot átszelő túra egy ilyen autóval... ami érdekes, hogy mint komoly felszereltséget jelöli a reklám oldalon a ködlámpát, mintha egy ilyen autótól ez nem lenne elvárható, ráadásul az alpmodellhez opcionálisan kell megvenni.. .
Természetesen elektromosak a tükrök és az LS esetén a hideg időre felkészültek a fűthető megoldással, bár pénzért a GS-es tilajdonosok is élvezhetik ezt a kényelmet. Ami hihetetlen, az a csomagtér mérete. Végre egy autó, amibe belefér a család a legnagyobb bőröndökkel rendelkező feleség esetén is Azért látszik, hogy amerika, mert a reklámban azt írták, hogy akár 6 golfzsák is elfér a csomagtartóban. Ráadásul egy teljesen sík felület van. Az LS modelleknél találtam egy nagyon praktikus megoldást, ami még nagyon tetszett. Az ember elszeretne tenni pár apróságot úgy, hogy ne zörögjön az út alatt, akkor felemeli a csomagtér padlólemezét és alatta egy tárolórekeszekre oszható nagy rekeszt talál. Ez szerintem megéri, hogy költsön rá az ember.
Alapban dísztárcsát kapnak a GS modellek, míg az LS-nél már alumínium felnit. Térjünk át akkor a belső kényelemre. Az LS modellekben állítható a fék és a gáz pedál, míg a többi modellnél ezért fizetni kell. A LS-hez rendelhető olyan kormány, ahonnan vezérelhető a zene és a fűtés is. Az LS rendelkezik fedélzeti számítógéppel, így kikereshető a fogyasztás és más igazából feléjük teljesen lényegtelen adat...
Ami érdekesebb ,hogy ezek az autók 6 személyesek. Ez itt az EU-ban, még mindig ritkaság, eltekintve Fiat próbálkozását egy mérhetelenül csúnya, de praktikus autójától. Igaz a képeket elnézve azért az első ülés 2 személyre kényelmes, de ellehet férni 3-an is. Azért ak ényelemhez hozzá járul a 8 utas elektromosan állítható ülés, ami az LS modellekben alapban bőr. A hátsó utasok kényelméről a jobban felszerelt modellnél a könyöktámaszból lehajtható 2 poharas tároló is gondoskodik. Az Ls modelleknél rendelhető még ülésfűtés. (hm ez szerintem bőr ülésnél alapban kellene, hogy legyen...)
Az LS modellben sosem lehet túl meleg vagy hideg , erről gondoskodik az alapfelszereltségben adott digitális klíma (látom a különbbség a Lincolnál ez két oldali). Kis pénzért a kormányról is lehet állítani a klíma hőmérsékletét, így nem kell elengedni a kormányt. Választható csak rádió vagy rádió/kazetta esetleg rádió/CD változat vagy egy mind a hármat tudó egység. Felár ellenében az LS modell esetén akár a kormányról is vezérelhetőek.
Aki egy kicsit lazább életre vágyik az vásárolhat az LS autójába elektromosan működtetett tetőablakot is. Így már élvezhető a nap, hold látványa vagy esetleg a friss levegő érzése.
Műszaki adatok:
Hossz: 5,36 m (11 cm-el kisebb, mint a Lincoln)
Motor:
- V8 4.6L SOHC 16V, 224LE, 373 Nm
Váltó:
- 4 sebességes automataváltó
[/url]
2008 Mercury Grand Marquis
Igen, ez az autó a legnagyobb jelenlegi Mercury. Markáns, határozott vonalak jellemzik, mintha két külön autó lenne a Lincoln változat és ez. Most inkább beszéljünk erről a gépről és felejtsük el a másik kategóriás változatot. Igazi szögletes, kissé kerekített vonalak mindenhol. Kissé a korábbi éveket idéző erőt sugárzó megjelenés.
Kezdjük akkor az általános jellemzéssel. Kivülről 9 féle ruhát lehet rá húzni, de ebből csak 2 a két féle színű. A belső az 3 féle bőr és 3 szövet variációban készül. Ez már elég variációt nyújt a vásárlóknak. Ami nekem furcsa, hogy a hideg színektől (kék..) ez a forma rideg műanyagos hatást nyújt, de hát ez ízlés kérdése, lehet, hogy van akinek pont ez tetszik. Igyekeztek mehőrizni a régi Mercury jellemzőket, a vízesés hűtőrácsot és a kocka lámpákat. Hál isten itt nem tettek a kocka lámpák alá kerek ködlámpát, mint ami mostanában divat sok autógyártónál.
Alapfelszereltség a fényérzékelős lámpa és naplemente után magától bekapcsol. Így már hangulatos és kényelmes az országot átszelő túra egy ilyen autóval... ami érdekes, hogy mint komoly felszereltséget jelöli a reklám oldalon a ködlámpát, mintha egy ilyen autótól ez nem lenne elvárható, ráadásul az alpmodellhez opcionálisan kell megvenni.. .
Természetesen elektromosak a tükrök és az LS esetén a hideg időre felkészültek a fűthető megoldással, bár pénzért a GS-es tilajdonosok is élvezhetik ezt a kényelmet. Ami hihetetlen, az a csomagtér mérete. Végre egy autó, amibe belefér a család a legnagyobb bőröndökkel rendelkező feleség esetén is Azért látszik, hogy amerika, mert a reklámban azt írták, hogy akár 6 golfzsák is elfér a csomagtartóban. Ráadásul egy teljesen sík felület van. Az LS modelleknél találtam egy nagyon praktikus megoldást, ami még nagyon tetszett. Az ember elszeretne tenni pár apróságot úgy, hogy ne zörögjön az út alatt, akkor felemeli a csomagtér padlólemezét és alatta egy tárolórekeszekre oszható nagy rekeszt talál. Ez szerintem megéri, hogy költsön rá az ember.
Alapban dísztárcsát kapnak a GS modellek, míg az LS-nél már alumínium felnit. Térjünk át akkor a belső kényelemre. Az LS modellekben állítható a fék és a gáz pedál, míg a többi modellnél ezért fizetni kell. A LS-hez rendelhető olyan kormány, ahonnan vezérelhető a zene és a fűtés is. Az LS rendelkezik fedélzeti számítógéppel, így kikereshető a fogyasztás és más igazából feléjük teljesen lényegtelen adat...
Ami érdekesebb ,hogy ezek az autók 6 személyesek. Ez itt az EU-ban, még mindig ritkaság, eltekintve Fiat próbálkozását egy mérhetelenül csúnya, de praktikus autójától. Igaz a képeket elnézve azért az első ülés 2 személyre kényelmes, de ellehet férni 3-an is. Azért ak ényelemhez hozzá járul a 8 utas elektromosan állítható ülés, ami az LS modellekben alapban bőr. A hátsó utasok kényelméről a jobban felszerelt modellnél a könyöktámaszból lehajtható 2 poharas tároló is gondoskodik. Az Ls modelleknél rendelhető még ülésfűtés. (hm ez szerintem bőr ülésnél alapban kellene, hogy legyen...)
Az LS modellben sosem lehet túl meleg vagy hideg , erről gondoskodik az alapfelszereltségben adott digitális klíma (látom a különbbség a Lincolnál ez két oldali). Kis pénzért a kormányról is lehet állítani a klíma hőmérsékletét, így nem kell elengedni a kormányt. Választható csak rádió vagy rádió/kazetta esetleg rádió/CD változat vagy egy mind a hármat tudó egység. Felár ellenében az LS modell esetén akár a kormányról is vezérelhetőek.
Aki egy kicsit lazább életre vágyik az vásárolhat az LS autójába elektromosan működtetett tetőablakot is. Így már élvezhető a nap, hold látványa vagy esetleg a friss levegő érzése.
Műszaki adatok:
Hossz: 5,36 m (11 cm-el kisebb, mint a Lincoln)
Motor:
- V8 4.6L SOHC 16V, 224LE, 373 Nm
Váltó:
- 4 sebességes automataváltó
[/url]