1967 Mercury Comet 427
Elküldve: 2008.01.30 17:51
Mivel már olvasható a Comet története, gondoltam itt az ideje, hogy legyen egy külön cikk az egyik változatáról (ráadásul TomiTomi-nak a Legendary Ford újságjában is pont erről van egy cikk):
1967 Mercury Comet 427
Elindult a Muscle car éra az 1964-es Pontiac GTO-val és ezt a többi autógyár sem nézhette tétlenül. A Ford is megpróbált lépést tartani az igényekkel és betörni az új piacra. Talán a cég legnagyobb húzása volt, hogy a vállalat egyik lábán a Mercurynál indították el a 1967-es Comet 427 változatot. Ez az autó már akkor is egy erőmű volt és szinte egy sleeper-nek tekinthető, még az izom korszakban is.
Adott volt egy 427 cui-s V8-as motor, amit belegyömöszöltek a Comet midsize vázába.
1966-ig a comet a Falcon alapjaira épült közösen a Fairlane Midsize-al. A Cyclone változat megkapta a Ford V8-as 390 cui-s 335 bhp-jét, ez lett a Fairlane GT, ami egy nagyon jó gép volt, de még mindig "nem volt" elég erős.
1967-ben (csak ebben az évben volt rendelhető a 427) a Comet több verziója is megkapta az új motort, Cyclone, Caliente, Capri HardTop és a Comet 202 B oszlopos coupe. Ez az utolsó egy érdekes autó volt, rövidebb és könnyebb volt, mint társai és tömzsibb kinézetű is lett így. Ettől az évtől választható lett a 427-es motort, tettek hozzá egy 4 sebességes kézi váltót és már kész is volt a legerősebb Comet. Kívülről csak egy diszkrét "427" jelzés volt (a Ford változatát a Fairlane-t "Cobra 427"-nek nevezték). A 427-es motor kapott egy négytorkú 780 cfm-es Holley karburátort és 410 bhp tudott már is ("W" code). A Mercury változatot csak simán "Cyclone 427"-ként jelölték. Volt egy még komolyabb kiadás is a "Super Cyclone 427", ami egy dupla 652 cfm Holley kiszerelést hordozott a motor tetején és 425 bhp-t tudott ("R" code). Mindkét motot 11,1:1 kompressziót tudott és csak a 4 sebességes kézi kivitelben volt kapható.
Kevesebb mint 300 darab 427-es készült és ebből csak 22 darab volt a 202-es, amiből mára kb. 8 db maradt fenn. A többi kb. 200 darab pedig a Ford verzió. Olyan extrák voltak a super Comet esetén rendelhetőek, mint fordulatszámmérő $47, a wide-oval fehérfalú nylon gumik ($83) és a szervós első tárcsafékek ($84). A Comet 202 ára $3,200-ról indult. Az autó "piskóta" nyitott króm légszűrő házat és szelep fedelelekt kapott.
Műszaki adatok:
1967 Mercury Comet 427 :
Motor:
- V8 OHV, 427 cui (7,0 L), 2x4 bbl karburátor, 425 LE 6000 ford., 651 Nm 3700 rpm
Váltó:
- 4 sebességes kézi váltó (a cikkben szereplő autó egy T és C Toploader 4 sebességes váltóval és 3.89:1 végáttétellel volt szerelve)
Gyorsulási adatok:
- 0-96 km/h 6,0 sec
- 1/4 mérföld 14.3 sec és 163,2 km/h
Eredeti VIN példa: 7H01R542830
7 - '67-es modell
H- Cincinnati, Ohio
01 - Comet 202 2 ajtós szedán
R - Cyclone Super 427 motor 2-4 V szelepes V8asm otorral és 425 Bhp-vel
542830 - 42.830. db
Body: 64A - Comet 202 2 ajtós szedán
Color: M - Polar white
Trim: IB - Light Blue Crinkle Vynil és Medium Blue Corinthian
Date: 28B - gyártási dátum
DSO: 32 - Cleveland, Ohio DSO
Axle: 7 - 3.89:1 normál kivitel
Trans: 5 - 4 sebességes kézi váltó
1967 Mercury Comet 427
Elindult a Muscle car éra az 1964-es Pontiac GTO-val és ezt a többi autógyár sem nézhette tétlenül. A Ford is megpróbált lépést tartani az igényekkel és betörni az új piacra. Talán a cég legnagyobb húzása volt, hogy a vállalat egyik lábán a Mercurynál indították el a 1967-es Comet 427 változatot. Ez az autó már akkor is egy erőmű volt és szinte egy sleeper-nek tekinthető, még az izom korszakban is.
Adott volt egy 427 cui-s V8-as motor, amit belegyömöszöltek a Comet midsize vázába.
1966-ig a comet a Falcon alapjaira épült közösen a Fairlane Midsize-al. A Cyclone változat megkapta a Ford V8-as 390 cui-s 335 bhp-jét, ez lett a Fairlane GT, ami egy nagyon jó gép volt, de még mindig "nem volt" elég erős.
1967-ben (csak ebben az évben volt rendelhető a 427) a Comet több verziója is megkapta az új motort, Cyclone, Caliente, Capri HardTop és a Comet 202 B oszlopos coupe. Ez az utolsó egy érdekes autó volt, rövidebb és könnyebb volt, mint társai és tömzsibb kinézetű is lett így. Ettől az évtől választható lett a 427-es motort, tettek hozzá egy 4 sebességes kézi váltót és már kész is volt a legerősebb Comet. Kívülről csak egy diszkrét "427" jelzés volt (a Ford változatát a Fairlane-t "Cobra 427"-nek nevezték). A 427-es motor kapott egy négytorkú 780 cfm-es Holley karburátort és 410 bhp tudott már is ("W" code). A Mercury változatot csak simán "Cyclone 427"-ként jelölték. Volt egy még komolyabb kiadás is a "Super Cyclone 427", ami egy dupla 652 cfm Holley kiszerelést hordozott a motor tetején és 425 bhp-t tudott ("R" code). Mindkét motot 11,1:1 kompressziót tudott és csak a 4 sebességes kézi kivitelben volt kapható.
Kevesebb mint 300 darab 427-es készült és ebből csak 22 darab volt a 202-es, amiből mára kb. 8 db maradt fenn. A többi kb. 200 darab pedig a Ford verzió. Olyan extrák voltak a super Comet esetén rendelhetőek, mint fordulatszámmérő $47, a wide-oval fehérfalú nylon gumik ($83) és a szervós első tárcsafékek ($84). A Comet 202 ára $3,200-ról indult. Az autó "piskóta" nyitott króm légszűrő házat és szelep fedelelekt kapott.
Műszaki adatok:
1967 Mercury Comet 427 :
Motor:
- V8 OHV, 427 cui (7,0 L), 2x4 bbl karburátor, 425 LE 6000 ford., 651 Nm 3700 rpm
Váltó:
- 4 sebességes kézi váltó (a cikkben szereplő autó egy T és C Toploader 4 sebességes váltóval és 3.89:1 végáttétellel volt szerelve)
Gyorsulási adatok:
- 0-96 km/h 6,0 sec
- 1/4 mérföld 14.3 sec és 163,2 km/h
Eredeti VIN példa: 7H01R542830
7 - '67-es modell
H- Cincinnati, Ohio
01 - Comet 202 2 ajtós szedán
R - Cyclone Super 427 motor 2-4 V szelepes V8asm otorral és 425 Bhp-vel
542830 - 42.830. db
Body: 64A - Comet 202 2 ajtós szedán
Color: M - Polar white
Trim: IB - Light Blue Crinkle Vynil és Medium Blue Corinthian
Date: 28B - gyártási dátum
DSO: 32 - Cleveland, Ohio DSO
Axle: 7 - 3.89:1 normál kivitel
Trans: 5 - 4 sebességes kézi váltó