A rendszernek kétféle működési módja van: FIRM RIDE és AUTO, amelyek között az erre szolgáló váltókapcsolóval lehet választani.
FIRM RIDE módban a lengéscsillapítók folyamatosan kemény üzemmódban vannak, a műszerfalon ezt egy zöld színű "Firm ride" feliratú kontroll lámpa jelzi.
AUTO üzemmódban a lengéscsillapítók lágyabb állapotban vannak, azonban folyamatosan több szenzor figyeli az autó működését, a körülményeket, és erős fékezés, gyorsítás, éles kanyarodás, vagy nagy sebesség esetén automatikus átállítja FIRM módba a futóművet. (A műszerfalon található visszajelző ekkor is jelez.)
A beavatkozáshoz szükséges körülmények a következők lehetnek:
- erős fékezés (2758kPa (400psi) feletti nyomás a fékrendszerben)
- erős gyorsítás (90% feletti pillangószelep-nyitás, illetve jelentős töltőnyomás a szívócsőben)
- nagy sebesség (145 km/h (90 mph) felett)
- éles kanyarvétel (0.35G feletti oldalirányú gyorsulás)
Ennek a mérése egy a kormányművön elhelyezett fotocellás szenzorral történik. A kormánykerék elfordulásának mértékéből, és a jármű pillanatnyi sebességéből kiszámítható, hogy az adott kormánymozdulat mekkora oldalirányú gyorsulást eredményez. Ez a bemenet csak 19 km/h (12 mph) felett aktív.
A rendszer esetleges meghibásodását a műszerfalon lévő visszajelző villogással jelzi.
1 villanás = bal hátsó lengéscsillapító
2 villanás = jobb hátsó lengéscsillapító
3 villanás = jobb első lengéscsillapító
4 villanás = bal első lengéscsillapító
Az OEM lengéscsillapítók beszállítója a Tokico volt, a mai napig tőlük lehet ilyen gátlókat venni. Jelentősen olcsóbban hozzá lehet jutni pl. KYB gyártmányú, nem állítható, normál alkatrészekhez, amelyekkel elveszítjük ugyan az állítható funkciót, de tökéletesen, probléma nélkül beépíthetők és használhatók.
