A héten vezettem egy S-Maxban, amelyben 2 l-es 203 LEs EcoBoost motor volt. A váltó nagyon szépen vált, sosem tünt fel, hogy mikor vált másik fokozatba.kaRdoSmuki a Ford Klub fórumán írta:Új, dupla kuplungos váltó!
" AZ ÚJ FORD POWERSHIFT VÁLTÓMŰ
A Ford PowerShift váltómű 2008 elejétől kezdve lesz kapható az új Ford Focus-ban. Ez a teljesen új, hatfokozatú, dupla tengelykapcsolós váltómű a manuális váltóművek vezetési dinamikáját és hatékonyságát ötvözi az automatikus váltók könnyű kezelhetőségével és kényelmével. A 136 lóerős (100 kW) 2,0 literes Duratorq TDCi common rail turbódízel motorral duóba állítva világosan bebizonyítja, hogy a nyugodt vezetési stílusnak nem kell feltétlenül magas széndioxid-kibocsátással járnia.
A Ford PowerShift váltóműben – amelyet a GETRAG FORD Transmissions GmbH, a Ford és a GETRAG 50:50 százalékban birtokolt közös vállalkozása fejlesztett ki – gyakorlatilag két előtéttengely működik egymás mellett, s mindkettőnek megvan a maga olajfürdős tengelykapcsolója. A tengelyek elhelyezkedésének köszönhetően – az egyiken a páratlan, azaz az I., III. és V., míg a másikon a páros, azaz a II., a IV és a VI. fokozatok vannak – a sebességváltás előkészíthető a következő fokozat kiválasztásával, miközben az autó mozgásban van. A kapcsolás a tengelykapcsolók ellentétes aktiválásakor valósul meg, amit a rendszer úgy szabályoz, hogy a nyomaték ne zavarja meg a működés finomságát.
A hagyományos automatikus váltóművekkel ellentétben a Ford PowerShift váltójának alapvető műszaki konfigurációja számos előnyt kínál. Egyrészt nem kell hozzá semmilyen bonyolult alrendszer – mint például nyomatékváltó, bolygómű szett, több olajfürdős tengelykapcsoló és több szalag –, amely a megnövekedett tehetetlenség és a kúszónyomaték miatt jelentős mértékben csökkentené a váltómű hatékonyságát. Az eredmény lenyűgöző: a Ford PowerShift váltómű a hagyományos automatikus váltók könnyű kezelhetőségét kombinálja a manuális egységek teljesítményével. Emellett gyors és sportos kapcsolásokat valósít meg, miközben a lehető legsimábban működik. A Ford PowerShift váltómű másik előnye, hogy nagy a nyomatékátvivő képessége, szabadon változtathatók benne az áttételek, vagyis ideális társa a modern, nagy teljesítményű dízelmotoroknak."
forrás: media.ford.com
Az S-Maxban csak 70 km volt, így nem volt szívem rendesen kihúzatni. Annyi azért látszott, hogy a D állás inkább economy üzemmódnak felel meg. Hosszú a gázpedál útja, meg nagyon hamar felkapcsol a váltó. A Sport állás sokkal élénkebb képet mutatott. A váltó a motort magasabb fordulaton tartotta, a turbó hamar működött, sokkal dögösebben ment a kocsi.






