Automataváltó olaj hűtő

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Automataváltó olaj hűtő

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.23 19:04

Fontos infó az automata váltósoknak (nekem nem az van, de a tapasztalat ;) )

Az automata váltó élettartama nagyban függ a váltó működési hőmérsékletétől... majd biztos vki belinkeli a neten is keringő ábrát.

A legjobb dolog a biztonság, így én minden automata váltosnak (független bármitől) javaslom egy tisztességes, külső váltóolaj hűtő beszerelését.

Kb. $100-$150, egyszerű a bekötés, és nagyon sokat teszel vele a váltód érdekében.

Szerintem ez az összeg eltörpűl egy 3-4kilós váltófelújítás mellett, így ne nagyon gondolkozzatok rajta !
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Schmidi
Úrvezető
Hozzászólások: 488
Csatlakozott: 2007.05.23 15:24

Hozzászólás Szerző: Schmidi » 2007.07.24 8:15

Mármint akinek nincs :) A TBird SC-ben szerencsére gyárilag is van, bár asszem itt nekem vagy egyedül automata Birdöm :roll:

Tervezem egy olajhőfokmérő (vagy a gyári szenzor adatainak) kijelzését, akkor majs számszerűsítve is megnézzük milyen használat mellett mi van odabent.

Egy kis kiegészítés a váltóolajhoz:
A váltóolaj szintjének ellenőrzése:
járó motornál a váltókart az összes fokozaton szépen végig kell kapcsolgatni, majd vissza kell tenni P-be, a motor továbbra is alapjáraton járva kell hagyni :!:
Hideg motornál a nivópálca "cold" jelzését kell figyelembe venni, ez azonban nem ad pontos információt, csak annyit, hogy ha ott eléri a minimumot az olaj, akkor el szabad indulni vele. A váltó az üzemmeleg állapotot kb. 20km megtétele után éri el, ekkor kell ellenőrizni az olajszintet a pálca "hot" jeleit figyelembe véve. A túltöltött olajszint is káros!

Az olajnak sötétpiros (málnaszörp) színűnek kell lennie, a világosbarna olaj már kicsit égett, a sötétbarna értelemszerűen már a végét járja. Az égett olaj vagy arra utal, hogy ősidők óta nem cserélték, vagy arra, hogy valami gond van odabent...

Amúgy a felújításhoz nagyságrendileg a következőkkel kell számolni, saját példám alapján:

- Transtar Deluxe rebuild kit (az összes kopó alkatrész, tárcsák, szalagok, szűrő, tömítések, atb.) RGI-nél: 55.000
- Felújítás munkadíja: 90.000
- 13 liter váltóolaj: 18-20.000
Nekem pluszba kellett még két alkatrész összesen 40.000-ért.

Erre jön még a váltó le- és felszerelés díja ha az ember nem tudja magának megoldani, erre is érdemes ~40e-t számolni.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.07.24 8:18

Én is azzal egészíteném ki ;) , hogy többféle váltóolaj hűtő létezik.
Van amikor csak egy vastagabb fém csőből áll.
Ilyen esetben is javasolt a "hűtő formájú" hűtő beszerelése !
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2007.07.24 8:31-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
Schmidi
Úrvezető
Hozzászólások: 488
Csatlakozott: 2007.05.23 15:24

Hozzászólás Szerző: Schmidi » 2007.07.24 8:30

StangMan írta:Én is azzal egészíteném ki ;) , hogy többféle váltóolaj hűtő létezik.
Van amikor csak egy vastagabb fém csőből áll.
Ilyen esetben is javasolt a "hűtő formájú" hűtő beszerelése !
Jogos, én azt nem is vettem a "hűtő" kategóriába :D
A TBirdön a vízhűtő aljában van kialakítva.

Avatar
Chromlo
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 944
Csatlakozott: 2007.07.03 9:06
Tartózkodási hely: Vecsés

Hozzászólás Szerző: Chromlo » 2007.07.25 11:31

Én nem tudom igazán, de nekem az a tapasztalatom, hogy a normá vizhűtőben kialakított olajhűtő nem müködik valami hatékonyan.
Nekem a Broncoba ehez még + van egy kis hűtő elől, ezt akkor tettem be, amikor az első elakadásom megtőrtént, mert elkezdett furcsa szag terjengeni az autóban az egyhelyben pörgetés miatt. Előzőleg is éreztem ezt már néha dugóban.
Másnap átnéztem a verdát, és egyből v. olajat is cseréltem.
Szerintem mindenképpen megéri a + hűtő a gyári mellé.

Avatar
Schmidi
Úrvezető
Hozzászólások: 488
Csatlakozott: 2007.05.23 15:24

Hozzászólás Szerző: Schmidi » 2007.07.25 11:33

Chromlo írta:Én nem tudom igazán, de nekem az a tapasztalatom, hogy a normá vizhűtőben kialakított olajhűtő nem müködik valami hatékonyan.
Ki fog derülni, ha megoldom a hőmérést :)

Avatar
uzsz
Úrvezető
Hozzászólások: 176
Csatlakozott: 2008.04.10 22:10
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: uzsz » 2008.04.11 11:18

Tud valaki egy szervíz v szaki telszámot, ahol értenek az automata váltóhoz és tudják milyen olaj, szűrő, mittudom én kell bele?

Van egy T-bird-em 4.6os automata és sokat állt gondolom váltóolaj csere.
Az élet olyan, amilyenné tesszük.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.04.11 12:03

uzsz írta:Tud valaki egy szervíz v szaki telszámot, ahol értenek az automata váltóhoz és tudják milyen olaj, szűrő, mittudom én kell bele?

Van egy T-bird-em 4.6os automata és sokat állt gondolom váltóolaj csere.
Keresd meg Schmidi fórumtársad, neki váltó gondjai voltak és megoldották...

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.04.12 20:46

uzsz írta:Tud valaki egy szervíz v szaki telszámot, ahol értenek az automata váltóhoz és tudják milyen olaj, szűrő, mittudom én kell bele?

Van egy T-bird-em 4.6os automata és sokat állt gondolom váltóolaj csere.
ATF olaj, lehetőleg Mercon/Dexron III. Az olajszűrűt megkapod az Ilka utcai RG International-nél, vagy az Atlantic Motors-nál valszeg polcról. De ha nem, akkor is megrendelik és fillérekből egy hét alatt itthon van.
Szinte bármelyik szervízben le tudják cserélni, ahol láttak már hasonlót, de ha van kedved és időd akár magad is megteheted.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Bandit 2008.04.16 15:25-kor.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.04.16 5:17

uzsz írta:Tud valaki egy szervíz v szaki telszámot, ahol értenek az automata váltóhoz és tudják milyen olaj, szűrő, mittudom én kell bele?
itt a link a magyar alkatrészkereskedőkhöz... telefonszámokkal, névre katt és link: viewtopic.php?t=159

szvsz az RG-t először
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Válasz küldése