Oldal: 2 / 4

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 14:52
Szerző: GTPeti
Amúgy a veztengellyel csak az a bajom, hogy elmegy az alapjárat és (állítólag) nehezebb napiban használni az autót például akkor, ha véletlenül egy dugóba kerülnék...

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 15:32
Szerző: TomiTomi
Sokféle van, tuti és aligha egyformák.

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 15:36
Szerző: TomiTomi
StangMan írta:
TomiTomi írta:Teljesen zöldfülűen azt gondolnám, hogy szívocsövet, leömlőt is újat kell ehhez és a befecskendező rendszert is tuti meg kell pöckölni. Így lehet, hogy más légszürő is kell...
Mert nem :)

A "hengerfej" már egy sokadik lépcső a tuning során. A Petinek hót stock a motorja, ezért van pár dolog, ami alapból kellene.
Igazság szerint a hengerfejhez több levegőt is kell szállítani.
Szóval nemtom melyiket nézted, de vegyük mondjuk a GT40est. Illene hozzá egy nagyobb MAF, egy nagyobb fojtószelep ... ennélkül is menne, de nem hozná ki belőle a maximumot, amit a hengerfej tud.
A befecskendezéshez nem kell nyúlni, ki lehet számolni mit bír gyári, de a 19lbs-es injektorok lazán viszik a 270-280lovat. De kellene egy állítható benzinnyomásszabályzó, mert nem árt emelni egy kicsit.
A szívósort csak akkor cserélném, ha lenne bele vezérműtengely is... én valszeg inkább azzal kezdenék.
A sportlégszűrő nagyjából marketing... egy mindig tiszta gyári szűrő tökéletes egy alap motornak.

Szóval nem kell hozzá semmi, de nem fogja a 65lovat hozni.
Ahhoz, hogy a 65 lovat hozza kell pár dolog... de ha hengerfejet cserélnék, akkor már rég lenne benne vezérműtengely. És ahhzo is illenek már dolgok.

Összefoglalva... ha hengerfejet akarsz és azt akarod, hogy hozza, amit hirdetnek, illik pár más módosítás is.
Veztengely+hengerfej... meg az ezekhez kellő módosítások hozhatnak 80-90 lovat, de csak hozzá kellő kiegészítőkkel... 80-90lónál pedig már lehet kéne bele 24lbs-es injektor, egy többet szállító benzinpumpa is... illetve ha már veztengely, akkor roller rockerek is...

Szóval Peti, ne az étkezőnél kezd a házat ;)

A hengerfej árából minden mást megvehetsz, ami ahhoz kell, hogy majdan egy hengerfej hozzon 65lovat pluszba. ;)
Mióta írtad, hogy "Mert nem", azon gondolkodom, hogy ez mire vonatkozik. :nemtom: Mert ugye Te is azt írod, hogy több levegő kell, abba több benzin. S a kipufogóról még egy szót sem ejtettél, pedig a több levegőnek valahol távoznia is kell. :hmm:

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 22:43
Szerző: StangMan
GTPeti írta:Amúgy a veztengellyel csak az a bajom, hogy elmegy az alapjárat és (állítólag) nehezebb napiban használni az autót például akkor, ha véletlenül egy dugóba kerülnék...
Lájtos tengellyel semmit nem veszel észre... pl a Ford "E-cam" ilyen. Dob 25-30lovat és az alapjárat sima, mint a baba feneke ;)

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 22:46
Szerző: StangMan
TomiTomi írta:Mióta írtad, hogy "Mert nem", azon gondolkodom, hogy ez mire vonatkozik.
Arra, hogy ellenkezzek :mrgreen:
A tuning arról szól, hogy több levegő megy be, ehhez több benzint tudunk adni... és így több kipufogógáz is távozik. Ennyi.
Természetesen kell egy kipuffogó rendszer is, ennyi plusz lóhoz, csak picivel kell nagyobbnak lennie, mint a gyári... A túl nyitott rendszer sem jó.

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.12 6:36
Szerző: TomiTomi
:mrgreen:

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.12 8:45
Szerző: GTPeti
KÖszönöm!!!

Amikor a megvalósítás mezejére lépek, beszéljünk!!!!

Még várom majd Oszi visszajelzését is, ő lesz majd az "elkövető"

Peti

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.12 9:02
Szerző: TomiTomi
Ahogy Oszit ismerem, már tuti van javaslata, hogy mi minden kellene...

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.12 9:24
Szerző: Bandit
Támogatom StangMan-t. Az EEC-IV + Tweecer kombó tényleg jó.
De lehet rendelni "chip"-eket is. A Superchips-nek vannak olyan kiegészítő vezérlői amik kapcsolhatók és önmagukban tudnak hozni 25-30 lovat egy jó direktszűrővel. Emellé egy leömlő + katalizátor tuning már elegendő többletet tud szolgáltatni teljesítményben. Ráadásul bármikor visszaalakítható. No és bőven a hengerfejek szállításából megvan az ára.
Volt egy 200 oldalas EEC-IV 5.0 és 3.8 programozási leírásom. De nem találom... :sir:

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.12 12:44
Szerző: doGmAI
khhhhmmmmm. Szabad kezet adsz Oszinak? Megmarad a két rendszámtáblád :) Közöttük minden cserélődik. (kivéve alvázszám) Vigyázz, nem lesz olcsó mulatság. :)

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.12 13:40
Szerző: GTPeti
KÖszi a tippeket és a segítséget!

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.12 19:54
Szerző: StangMan
GTPeti írta:Legalábbis néhány usa fórum szerint. Sajnos, pont abból az időszakból való az autóm, amelyikből még nehéz tuningolni.
Azokat a fórumokat többet ne olvasd ;) :lecileci:

Az 5liter HO-nál már csak az öreg bácsikat lehet könnyebben tuningolni... mert csak bekapnak egy Viagrát :vigyor:

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.14 12:50
Szerző: GTPeti
:taps:

Köszi! Akkor bátrabban vágok neki a projektnek.

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.14 18:27
Szerző: GTPeti
Amúgy mit javasolnatok ha 60-80 lóerő a cél?
Miből mit érdemes rendelni?

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.15 7:25
Szerző: somi
GTPeti írta:Amúgy mit javasolnatok ha 60-80 lóerő a cél?
Miből mit érdemes rendelni?
Mindenekelőtt csináltasd meg a váltódat :monokli: