eztet írtam én is a topicindító hozzászólásombanTomiTomi írta:2. Ma direkt konkurenciát jelent az élelmiszertermelésnek. Drágulnak majd és még nagyobb hiány lesz a 3. világban.
Alternatív üzemanyagok
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Azt mondják, hogy ez így nem teljesen igaz. Egy sima pálinka főző alá be lehet hulladék fával is gyújtani. Rengeteg szén-dioxid termelődik, ami a növény termesztésben igen jól jön. A maradék cucc pedig takarmánynak lehet jó.StangMan írta:eztet írtam én is a topicindító hozzászólásombanTomiTomi írta:2. Ma direkt konkurenciát jelent az élelmiszertermelésnek. Drágulnak majd és még nagyobb hiány lesz a 3. világban.
Az, hogy az élelmiszertermelés elől elveszi a területeket, csak törvényi szabályozás kérdése, nem több. Engedélyhez kell kötni a dolgot és a termelőknek kell feldolgozni az anyagot. Felül lehet vizsgálni, hogy mennyire értékes földeket lehet e célra hasznosítani, stb.
Egyébként a napokban volt a Totalcar-on egy cikk ezzel kapcsolatban.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22192
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A mezőgazdasági terület adott, parlagon hagyott föld nincs a fejlett világban. S eddig ezt élelmiszer termelésre használták. A fő gond, hogy (egyelőre?) a növénynek ugyanabból részéből készül az üzemanyag, mint ami az élelmiszerhez kell, a magokból.Bandit írta:Azt mondják, hogy ez így nem teljesen igaz. Egy sima pálinka főző alá be lehet hulladék fával is gyújtani. Rengeteg szén-dioxid termelődik, ami a növény termesztésben igen jól jön. A maradék cucc pedig takarmánynak lehet jó.
Az, hogy az élelmiszertermelés elől elveszi a területeket, csak törvényi szabályozás kérdése, nem több. Engedélyhez kell kötni a dolgot és a termelőknek kell feldolgozni az anyagot. Felül lehet vizsgálni, hogy mennyire értékes földeket lehet e célra hasznosítani, stb.
Egyébként a napokban volt a Totalcar-on egy cikk ezzel kapcsolatban.
Itt van két érdekes iromány az E85-ről... akit érdekel a téma, javaslom olvassa el őket:
http://totalcar.hu/magazin/technika/e85hasznalt/
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/kukorica/
http://totalcar.hu/magazin/technika/e85hasznalt/
http://totalcar.hu/magazin/velemeny/kukorica/
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
OK, nézhetjük a világot naívan is, miszerint egy joviális paraszt bácsika kényszerűségből naftára kezd termelni a földjén. Emiatt sokkal kevesebb boldog gyerek lesz környéken, akik előtte hangos kacarászással mentek az öregnek szüretelni pár szem almáért. Most mindezt képzeljük el olyan stílusban megfestve mint annó az a '80-as évek úttörő-kisdobos plakátjai. Könnyfakasztóan györnyörű. Csak marhára semmi köze a valósághoz. Magyarországon a rendszerváltás óta nem kevés gyümölcsös tűnt pl. el.TomiTomi írta:A mezőgazdasági terület adott, parlagon hagyott föld nincs a fejlett világban. S eddig ezt élelmiszer termelésre használták. A fő gond, hogy (egyelőre?) a növénynek ugyanabból részéből készül az üzemanyag, mint ami az élelmiszerhez kell, a magokból.
Tudod melós a megművelése. Ha nem naftára termel a tulaja akkor takarmányra. Sajnos nem kevés ilyen van. Aztán persze zúgolódnak, hogy kevés a lé. Naná, hogy kevés! Kis munka - kis lé. De ez most más tészta.
Nem halunk éhen ha biodízelt, meg biobenzint termelünk, csak megfelelő szabályozásokat kell életbe léptetni.
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Tomi aszondja: "parlagon hagyott föld nincs a fejlett világban"
Na jó, de ez itt nem a fejlett világ. Szerintem Magyarországon rengeteg a parlagon hagyott föld, ahol csak a parlagfűtermesztés folyik. Lehet, hogy ezek nem olyan jó minőségű földek, de talán a biobenyának mindegy, hogy milyen kövér szemeket terem a gabona. (vagy mi) Én abban reménykedem, hogy nem az élelmiszertermelésre megművelt földek kerülnek át ebbe a művelésbe, hanem azok, amiket semmire sem használnak.
Na jó, de ez itt nem a fejlett világ. Szerintem Magyarországon rengeteg a parlagon hagyott föld, ahol csak a parlagfűtermesztés folyik. Lehet, hogy ezek nem olyan jó minőségű földek, de talán a biobenyának mindegy, hogy milyen kövér szemeket terem a gabona. (vagy mi) Én abban reménykedem, hogy nem az élelmiszertermelésre megművelt földek kerülnek át ebbe a művelésbe, hanem azok, amiket semmire sem használnak.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22192
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Asszem ez egy hibrid kombináció, amit még tán Stangman sem utasítana el. 

Villanymotor + 5,7 l-es HEMI V8-as.Chrysler terepjárók hibrid hajtással
Hosszas halogatás után a legkisebb detroiti gyártó is piacra dobja saját benzin-elektromos típusait. A Dodge Durango HEMI Hybrid és a Chrysler Aspen HEMI Hybrid a General Motorssal, a Mercedessel és a BMW-vel közösen kifejlesztett Two-Mode hibrid rendszert használja, méghozzá az 5,7 literes HEMI V8-assal kiegészítve.
A nagy V8-ast is úgy alakították át, hogy kevesebbet fogyasszon, hiszen részterhelésnél az elektronika négy hengert lekapcsol a nyolcból, az elektromos kiegészítő hajtással pedig még takarékosabbak lehetnek a nagydarab SUV-ok. A 340 lóerős motort egy 87 lóerős villanymotor egészíti ki, a rendszer maximális összteljesítménye pedig 385 lóerő, azaz a Durango és az Aspen valószínűleg gyorsabb is lesz, mint csak benzinmotorral.
Sajnos a pontos adatokat egyelőre nem ismerjük: hivatalosan annyit közöltek csak, hogy mérföld/gallonban mérve az átlagfogyasztás 25, a városi fogyasztás pedig 40%-kal javul, ami számításaink szerint kb. 10,5 literes vegyes, és 12,8 literes városi fogyasztást jelent. Nem rossz, ha azt nézzük, hogy 2,2 tonnás szörnyetegekről van szó.
A két típust sorozatgyártmánynak szánják a Chryslernél, bár a két Los Angelesben kiállított autó még csak egy-egy prototípus. A sorozatgyártás beindítására még nagyjából egy évet várni kell, azaz 2008 vége felé jelenik meg a két óriás-hibrid az amerikai Chrysler kereskedésekben
az igazság az, hogy pöcsöltem egy keveset az elmúlt héten dugóban... na és az az a pillanata amikor teljesen felesleges a 100e köbcenti, a turbó, a kompresszor, bármi, telejesen feleslegesség teszi a többszáz lóerőt... és nagyon megdobja a fogyasztát.
és igen, asszema hibrid technológia ilyenkor elég hasznos lehet... a nyomatékos villanymotor akár 2.5 tonnát is tud kellőképpen mozgatni, hogy dugóban el lehessen vele pöcsölni és ne fogyasszon az auto 15-30litert...
gondolkoztam még a hengerlekapocslásos technikán is, de nemtom az mennyi megtakairátst jelentene a normál fogyasztáshoz képest
és igen, asszema hibrid technológia ilyenkor elég hasznos lehet... a nyomatékos villanymotor akár 2.5 tonnát is tud kellőképpen mozgatni, hogy dugóban el lehessen vele pöcsölni és ne fogyasszon az auto 15-30litert...
gondolkoztam még a hengerlekapocslásos technikán is, de nemtom az mennyi megtakairátst jelentene a normál fogyasztáshoz képest
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
<object width="425" height="355"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/YIgOn1kRw5s&re ... ram><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/YIgOn1kRw5s&re ... b&border=0" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="355"></embed></object>
állítólag a feltalálót megmérgezték, az autó meg eltünt... amíg van olaj, addig nem érdek az igazán jelentős változást hozó alternatív meghajtás...
állítólag a feltalálót megmérgezték, az autó meg eltünt... amíg van olaj, addig nem érdek az igazán jelentős változást hozó alternatív meghajtás...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
vagy itt van a magyar találmány, a víz robbanómotorkban történő felhasználására (a motor minimális átalakitásával)... http://www.vizenergia.hu/
Eltelt 15év mióta rájött ... és... ????
Szóval a topic elején felsorolt módok, mint csak apró finomítások, hogy némi olajat megtakaírthassunk... nem az érdek igazi váltás... különben is, a féreg kormányok mennyi pénztől esnének el, ha mindenki az otthoni csapból tankolna... ???
szóval hagyjuk is...
Eltelt 15év mióta rájött ... és... ????
Szóval a topic elején felsorolt módok, mint csak apró finomítások, hogy némi olajat megtakaírthassunk... nem az érdek igazi váltás... különben is, a féreg kormányok mennyi pénztől esnének el, ha mindenki az otthoni csapból tankolna... ???
szóval hagyjuk is...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
szóval az előbbi videóhoz egy kis háttéranyag...: Water Fuel Cell
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Egy kis adalék E85ileg... Egy brazil mintára gyártott magyar kütyü. ami a terhelésnél jelentkező üzemanyag ellátási hiányt küszöböli ki E85 hasznáélata esetén.... és működik !!!!!
Érdemes elovasni: http://totalcar.hu/magazin/technika/hunflex/
Érdemes elovasni: http://totalcar.hu/magazin/technika/hunflex/
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22192
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Működő konnektoros hibrid a Fordtól

Az amerikai vállalatóriás az Escape szabadidő-autóba építette be legújabb benzin-elektromos hajtásláncát, amely hálózatról is tölthető Li-ion akkumulátorai révén különbözik az eddig használt hibrid megoldásoktól. A tesztelésre szánt húsz autó külsőre nemigen különbözik a benzines Escape-ektől, de a Ford szerint ezek az autók megfelelő körülmények között akár 2 liter benzinnel is beérhetik 100 kilométeren. Ráadásul rövid távon akár tisztán elektromos autóként is használhatók, ha az akkumulátorok töltöttsége megfelelő. A Ford szerint a teljes feltöltéshez 6-8 óra szükséges. Az autókat egyelőre egy kaliforniai áramszolgáltató flottájában tesztelik; a legfontosabb cél az, hogy mindennapi körülmények közt mérjék fel az új típusú akkumulátorok teherbírását.
Forrás: totalcar
Napi használatra nem lenne rossz valami ilyesmi.

Az amerikai vállalatóriás az Escape szabadidő-autóba építette be legújabb benzin-elektromos hajtásláncát, amely hálózatról is tölthető Li-ion akkumulátorai révén különbözik az eddig használt hibrid megoldásoktól. A tesztelésre szánt húsz autó külsőre nemigen különbözik a benzines Escape-ektől, de a Ford szerint ezek az autók megfelelő körülmények között akár 2 liter benzinnel is beérhetik 100 kilométeren. Ráadásul rövid távon akár tisztán elektromos autóként is használhatók, ha az akkumulátorok töltöttsége megfelelő. A Ford szerint a teljes feltöltéshez 6-8 óra szükséges. Az autókat egyelőre egy kaliforniai áramszolgáltató flottájában tesztelik; a legfontosabb cél az, hogy mindennapi körülmények közt mérjék fel az új típusú akkumulátorok teherbírását.
Forrás: totalcar
Napi használatra nem lenne rossz valami ilyesmi.
