Oldal: 2 / 3

Elküldve: 2008.02.01 9:14
Szerző: Bandit
Schmidi írta:
Bandit írta: Nem stréberség. A hiba kód olvasás megy próbalámpával is.
Azt ne mondd, hogy az új Mustangban még EEC-IV van... :roll:
Nem, karburátor.

Nem az enyémhez képest nem térnek el, hanem az eu Ford-okhoz képest. :bakker:

Ugyan-olyan OBD II-es cucc.

Elküldve: 2008.02.01 9:15
Szerző: Schmidi
kaRdoSmuki írta:Mint írtam volt, a fenti rendszer az új autókra érvényes, amelyek képesek a rendszerrel kommunikálni. Ha Schmidi izzót szeretne cserélni az autójában, nagyon valószínű, hogy nem kell felcsatlakoznia a netre az autóval. Az amerikai Fordok pedig amúgy sem kompatibilisek az európai rendszerrel, a márkaszervizek komolyabb javításukat nem is vállalják. Példaként említeném a '97 előtti Explorereket, amelyekben még az amerikai rendszer működik, így azokból még hibakódot sem tudunk kiolvasni. '97 utániakat már tudunk szerelni.
Részben értem, részben nem.

Veszek egy új autót, egy idő után felakad néha az alapjáratom. Mivel a Mondeoban is volt ez a hibajelenség, hibakód, kiolvasás nélkül megoldottam, meg tudom tenni az új autónál is. És meg tudja tenni bármelyik szerelő is, hogy kiveszi az alapjárati motor és kitakarítja, vagy akár kicseréli.

Tehát én még mindig ott tartok, hogy max. a hibakeresés - kódkiolvasás részben tudnak korlátozni, magában a javításban nem.

Ergo bemegyek, kiolvastatom a kódot, megmondják mi a baja. Aszondom jó, visszajövök ha megvan rá a pénz, elmegyek Józsibácsihoz, és ő kicseréli nekem...

Elküldve: 2008.02.01 9:16
Szerző: Schmidi
Bandit írta:Ugyan-olyan OBD II-es cucc.
Az ODB-II viszont már inkább EEC-V, nem próblámpás, hanem kódkiolvasós...

Elküldve: 2008.02.01 9:34
Szerző: Bandit
Schmidi írta:
Bandit írta:Ugyan-olyan OBD II-es cucc.
Az ODB-II viszont már inkább EEC-V, nem próblámpás, hanem kódkiolvasós...
A próbalámpa egy sarkítás volt.
Mi van veled!? :shock: Szerintem szabira kéne menned mert nagyon nem veszed a lapot.
Egyébként egy laptop, egy pár madzag és egy ingyenes software segítségével csinált hibakódolvasót OBD I - II -re.

Szóval nem varázslat van a háttérben.

Elküldve: 2008.02.01 10:15
Szerző: Schmidi
Bandit írta: A próbalámpa egy sarkítás volt.
Nem kell, hogy sarkítás legyen, mert EEC-IV-nél tökéletesen működik.

Mire kéne vennem a lapot? Most épp nem poénkodunk hanem egy technikai megoldásról beszélgettünk azt hiszem.

Elküldve: 2008.02.01 10:31
Szerző: Bandit
Schmidi írta: Nem kell, hogy sarkítás legyen, mert EEC-IV-nél tökéletesen működik.
Párszor már csináltam. A sarkítás pedig azt akarta tükrözni, hogy egyszerűbb a megoldása mint ahogy azt elhitetni próbálják.
Schmidi írta: Mire kéne vennem a lapot? Most épp nem poénkodunk hanem egy technikai megoldásról beszélgettünk azt hiszem.
:roll:

Elküldve: 2008.02.01 10:56
Szerző: Schmidi
Szóljon má hozzá más is mer itt előbb utóbb vér fog folyni

:fejszes:

Elküldve: 2008.02.01 11:11
Szerző: Bandit
Nyugi nem bántalak csak mert belassultál. :monokli:

Elküldve: 2008.02.01 11:50
Szerző: v.ivan
OFF beszereztem egy felfújható ringet, szombaton elintézitek. Felrakom a bwin-re, kíváncsi vagyok az odszokra. :P ON

Elküldve: 2008.02.03 20:14
Szerző: trafo2000
A garanciális szervízről mi is elgondolkodtunk végül űgy döntöttünk semmi értelme.Otthon kicserélek mindent amit kell,kap gyári szűrőket meg olajakat és kész.Nem fizetek csillió pénzeket azért hogy kicseréljék az olajat meg hallgassam milyen jó kis kocsit vettünk.

Elküldve: 2008.02.04 7:42
Szerző: TomiTomi
trafo2000 írta:A garanciális szervízről mi is elgondolkodtunk végül űgy döntöttünk semmi értelme.Otthon kicserélek mindent amit kell,kap gyári szűrőket meg olajakat és kész.Nem fizetek csillió pénzeket azért hogy kicseréljék az olajat meg hallgassam milyen jó kis kocsit vettünk.
A garanciális szerviznek akkor van értelme, ha valami komolyabb megy tönkre a kocsidon. És hogy garanciálisan kijavítsák, annak feltétele, hogy előtte jó pénzért mindent náluk csináltass. :|

Talán az lenne korrekt, ha vásárláskor dönthetnél úgy, hogy gari nélkül veszed meg a kocsit. És ilyenkor olcsóbb lenne.

Elküldve: 2008.02.04 7:57
Szerző: StangMan
hát én igazából ebbe azért nem akarnék belesólni, mert sajnos a tapasztalatok miatt elég rossz a véleményem...

én ammondó vagyok, hogy a garanciának akkor is kellene járnia, ha maárkszervizeled a szarodat, ha nem...

a másik, hogy ha nem, mert nem éri meg, nagy költésgeket és szakértelmetlenséget kapsz, akkor a szervíznek kelljen bebizonyítani, hogy a hiba, amiért vitted, az a te szerelőd hibájáól történt, nem "valszeg azért mert..." indokokkal utasítsanak el

a harmadik, hogy a fődarabokra, ha törik ha szakad, garanciának kell lennie

negyedik, ha ismert gyári hiba van, a szerviz, vagy a vezérképviselet tudja azt bizonyitani, hogy Kolompár Zsigát kiértesítettük, hogy a CLS55 AMG-jét be kéne hoznija garanciális karbantartásra, mert a fék üzemképtelenné vállhat fékezés esetén.... ha nem tete, el lehet hajtani a faszba...

A szakértelmetlenségből adódó kár az esetek szvfgsz 85%-ban azonosítható... egy olajcseréhez, fékbetét vagy gyertya cseréhez nem kell sok ész, és nem is ferr kifizetteni egy halom pénzt, buta segédmunkáért... nálunk teszik, remélem az ilyen szervizek mind éhen döglenek... de sajnos nem, mert vannak technikai antitálentunok, akik csúnyán fizetnek... ennyi

Elküldve: 2008.02.04 8:13
Szerző: LeMans67
TomiTomi írta:A garanciális szerviznek akkor van értelme, ha valami komolyabb megy tönkre a kocsidon. És hogy garanciálisan kijavítsák, annak feltétele, hogy előtte jó pénzért mindent náluk csináltass. :|

Talán az lenne korrekt, ha vásárláskor dönthetnél úgy, hogy gari nélkül veszed meg a kocsit. És ilyenkor olcsóbb lenne.
Mai új autónál sjanos nem nagyon tudsz lemondani a garanciáról, mert egyrew durvább dolgokkal találkoznak az emberek...

amiről én az elmúlt pár évben hallottam:
- 2 hetesen motor csere Renault,
- 2 év alatt teljes első futómű csere, kuplung alkatrészek, majd szavatosségban hűtő P307,
- 1 hónapban P406 indexkapcsoló alapból csere (P307 benne, ami nem jó bele), motorvezérlés gyárira töltése (P307 volt benne, amitől 1-2 L-el evett többet és nem ment rendesen)
- Fiat és régi Saab ugyanaz a kuplung gond, mint a P307-nél (lehet egy helyről vették az alkatrészeket? :P )

Elküldve: 2008.02.04 8:15
Szerző: TomiTomi
Szvsz nemcsak a technikai antitálentumok fizetnek egy rahedli pénzt az olajcseréért. Mivel ma kötve van a garancia a szakstervizbeli javításhoz, ezért azokis, akik megtudnák maguk csinálni. :|

Elküldve: 2008.02.04 8:17
Szerző: LeMans67
StangMan írta:a harmadik, hogy a fődarabokra, ha törik ha szakad, garanciának kell lennie
Szavatosság mindig van, de ez macerás, piszkálni kell a vezérképviseletet...