A "fékalaplap" , amin dobféknél az alkotóelemeket rögzítjük , a tárcsaféknél már nrm funkcionál rögzítésre .
A tömeggyártásban elsősorban a trárcs belső felét hivatott megvédeni a rákerülő szennyeződésektől . ( a külső felét a felni takarja )
Így ez nálunk amerikaiul , egy sima lemeztárcsa .
Egy másik szigetországban , a kalapos "T" - betűs márka prémium kivitelénél , amit ugye főleg usára gyárt , ahol ugye szintén szigorúak a sebességkorlátozások , nem csak sima cintányér , hisz a présgépnek ugyan mindegy milyenre nyomja a lemezt ,
hanem légtölcsér is , azaz " féklevegő hűtős ...
Ha ez ráadásul a nagy 4x4-esüké , akkor fémrácsos , hogy a kavicsok se mehessenek be .
Amúgy , ha levennénk se menne a betét és a tárcsa közé kavics , hisz surlódás határon - közel van hozzá , inkább a sáros vízként ráfröccsenő pocsiból elpárolgó víz után maradhat homok , az meg ugye kemény , így karistoló hang lehet .
Ami a képen van , az fix lemezből kiformált , de n em mozgó , azaz nem kopó , légtölcsér , aminek kialakításánál a kerék ki és berugózott állapotát figyelembevéve sem szabad beleérnie , vagy korlátoznia .
Minnél jobban szűkítem a tölcsér bemenetéhez képesti kimenetét , annál nagyobb ellenállása lesz , bár annál erősebben is hűthetek .
A gyakorlati nehézsége inkább az , hogy a nagy sebbeség - nagy fékezés igaz hogy döntően közel azonos , egyenes kerékállásnál fontos , de pontosan az elfordíthatósága miatt nem tehető közelre .
- Előnye : tartós , nem kopik , ezért megbízható
- Hátránya : a nagyobb távolság miatti nagyobb veszteség , ( ezért nagyobb sokkal a bemenet ) és a "hétköznapi" - járdához parkolós - felakadása . Viszont bátor - bevállalós - merész és feltűnő ...
Plexinek csináltam így , bár nagy , de a lökös alatt az árnyékban meglapul . ( nem , nem fütyül , nincs hang . )