Motorolajok
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
10w-40, 5 litert vegyél. A maradék jó lesz utántöltésre.
15w-40-nél vastagabb olajat ne tegyél bele! Csattogni fognak a tőkék. Elég szűk nyílás van rajtuk az olajnak, így a vastag olaj nem tud befolyni.
A gyár előírás az 5w-30 de, az meg túl vékonynak tűnik. Én 5w-40 és 10w-40-et szoktam beletenni.
A 8-12 ezer kilóméterenként le kell cserélni. Erősen használatfüggő ugyan de, ne felejtsd el, hogy itt 8 hengert ken annyi olaj amennyi egy átlagos autóban 4 hengert.
15w-40-nél vastagabb olajat ne tegyél bele! Csattogni fognak a tőkék. Elég szűk nyílás van rajtuk az olajnak, így a vastag olaj nem tud befolyni.
A gyár előírás az 5w-30 de, az meg túl vékonynak tűnik. Én 5w-40 és 10w-40-et szoktam beletenni.
A 8-12 ezer kilóméterenként le kell cserélni. Erősen használatfüggő ugyan de, ne felejtsd el, hogy itt 8 hengert ken annyi olaj amennyi egy átlagos autóban 4 hengert.
Öööööö... azé vannak átmenetek az új és a széthullott motor között
Egy széthullott motorba nem tucc olajat tölteni, csak meg tudod locsolni

Egy széthullott motorba nem tucc olajat tölteni, csak meg tudod locsolni

-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Hehhe. Kevergetjük itt a szezont a fazonnal. Tegnap anyagismeret óránk volt
, és kissé tisztába tettük a viszkozitás fogalmát. Ennek fényében revideálnom kell ama nézetemet/és mások nézetét is, hogy az 5W olaj "híg" lenne a lötyögős mocijainkba.
GéLaci mondja jól, mert kábé azt mondja, hogy a viszkozitásnak semmi köze a sűrűséghez, hanem FOLYÁSI TULAJDONSÁG. Azt mutatja meg, hogy mekkora erő szükséges ahhoz, hogy az anyagi részecskék 1 m távolságon 1 m/s sebességgel elmozduljanak. Magyarul, a kenőanyag belső súrlódásának legyőzéséhez szükséges erő. Mértéke a nyíróerőtől és a hőmérséklettől függ.
Ennek fényében az 5W és 10W közti különbség csak annyi, hogy az 5W-s olaj alacsonyabb hőmérsékleten is képes egymáson elgördíteni az anyag óriásmolekuláit, vagyis folyásra bírni az olajat. Üzemi hőfokon már nemigen van különbség.
Na? Okosodok már?

GéLaci mondja jól, mert kábé azt mondja, hogy a viszkozitásnak semmi köze a sűrűséghez, hanem FOLYÁSI TULAJDONSÁG. Azt mutatja meg, hogy mekkora erő szükséges ahhoz, hogy az anyagi részecskék 1 m távolságon 1 m/s sebességgel elmozduljanak. Magyarul, a kenőanyag belső súrlódásának legyőzéséhez szükséges erő. Mértéke a nyíróerőtől és a hőmérséklettől függ.
Ennek fényében az 5W és 10W közti különbség csak annyi, hogy az 5W-s olaj alacsonyabb hőmérsékleten is képes egymáson elgördíteni az anyag óriásmolekuláit, vagyis folyásra bírni az olajat. Üzemi hőfokon már nemigen van különbség.
Na? Okosodok már?

Ez eddig még kb. helyes is.somi írta:Hehhe. Kevergetjük itt a szezont a fazonnal. Tegnap anyagismeret óránk volt, és kissé tisztába tettük a viszkozitás fogalmát. Ennek fényében revideálnom kell ama nézetemet/és mások nézetét is, hogy az 5W olaj "híg" lenne a lötyögős mocijainkba.
GéLaci mondja jól, mert kábé azt mondja, hogy a viszkozitásnak semmi köze a sűrűséghez, hanem FOLYÁSI TULAJDONSÁG. Azt mutatja meg, hogy mekkora erő szükséges ahhoz, hogy az anyagi részecskék 1 m távolságon 1 m/s sebességgel elmozduljanak. Magyarul, a kenőanyag belső súrlódásának legyőzéséhez szükséges erő. Mértéke a nyíróerőtől és a hőmérséklettől függ.
Ennek fényében az 5W és 10W közti különbség csak annyi, hogy az 5W-s olaj alacsonyabb hőmérsékleten is képes egymáson elgördíteni az anyag óriásmolekuláit, vagyis folyásra bírni az olajat. Üzemi hőfokon már nemigen van különbség.
Na? Okosodok már?
Csapágyillesztések, olajfuratok?
Sem hidegen, sem melegen nem tudja belegyömöszölni a 20w-50 magát a tőkékbe. Ugyanez igaz a csapágyillesztésekre is.
Az meg fékpad mérésen alapuló tény, hogy az 5w-30 és a 10w-40 között 5-8 lóerőnyi eltérés van egy 5.0HO motornál üzemmelegen.
Aztán ott van még az ásványiolaj és a szintetkus olaj közötti különbség is.
'79 óta félszintetikus vagy szintetikus olajat írnak ezeknél a motoroknál elő, nem hiszem, hogy véletlen.
Ha megeszi az olajat a motor az baj. De valszeg szelepszárszimmeringet cserélve orvosolható(tipikus hibajelenség). Ha nem akkor ott nagyobb gáz van.
Ha meg lötyög a motor akkor, motortatrtóbakot kell cserélni vagy meghúzni a csavarokat.

Komolyra fordítva a szót: ha, gyorsan elfogy az olaj az tömítetségi hiba. A sűrű olaj ugyan lassabban fogy el de, ez nem igazán megoldás hosszútávon.
Az alaphelyzetben (hidegen) túl sűrű olaj egyéb meghibásodásokat is előidézhet. Pontosan azért mert ahova nem tud befolyni ott nem ken. Ha a tőkéket nem tudja feltölteni rendesen vagy, nem tud kifolyni akkor első estben szelepbeverődést (hengerfej kínzás), második esetben szelepbeégést idézhet elő.
SZVSZ, saját felelősségére mindenki azt tölt a mocijába amit akar de, nem igazán érdemes a gyári előírásoktól túlzottan eltérni.
Ha a kopott motornak magas az olajfogyasztása akkor inkább a második indexet érdemes növelni, pl.: 10w-40, 10w-50, stb.