Én 2,3-at nyomnék bele, aztán nézném, hogy hol kopik és annak megfelelően kevesebb vagy több...StangMan írta:nekem 1800kg-s autonal 225/45 17-be kell 2.4... szoval en valszeg 2.6-ra fujnam, ha nem lehet megtudni
Felni és gumi - amit érdemes tudni róluk
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Felpróbáltam ma a Cougar-ra a 14x7-es felnit előre. 5.5széles van most.
Ennek a backspace-e 4.25.
Úgy tünik rendben van, nem ér belül semmit, a féknyereg is elfér. Viszont a felső lengőkar gyanusan közel van. Félek hogy majd a gumi eléri. 225/70-es gumit szántam rá, már meg is vettem úton van haza. Most egy kicsit izgulok...
Szerintetek van rá esélyem hogy beleér majd?
Ennek a backspace-e 4.25.
Úgy tünik rendben van, nem ér belül semmit, a féknyereg is elfér. Viszont a felső lengőkar gyanusan közel van. Félek hogy majd a gumi eléri. 225/70-es gumit szántam rá, már meg is vettem úton van haza. Most egy kicsit izgulok...
Szerintetek van rá esélyem hogy beleér majd?
- 1972 Chevy Nova 6.0
Huh... 225/70... jo ballonos
Hát, az esély megvan rá, de szvsz attól függ jól játszottál-e a backspace-el... mekkora a gyár kerékméreted? Illetve mekkora a gyári backspaced?
A kerék átmérője 14" 225/70el 672mm... Gyors próba egy léccel, vagy collostokkal vagy merevebb mérőszalaggal... a felni belső peremére illesztve megnézném, vajh jó lesz-e...
Egy próbát megér
Hát, az esély megvan rá, de szvsz attól függ jól játszottál-e a backspace-el... mekkora a gyár kerékméreted? Illetve mekkora a gyári backspaced?
A kerék átmérője 14" 225/70el 672mm... Gyors próba egy léccel, vagy collostokkal vagy merevebb mérőszalaggal... a felni belső peremére illesztve megnézném, vajh jó lesz-e...
Egy próbát megér
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
StangMan írta:Huh... 225/70... jo ballonos
Hát, az esély megvan rá, de szvsz attól függ jól játszottál-e a backspace-el... mekkora a gyár kerékméreted? Illetve mekkora a gyári backspaced?
A kerék átmérője 14" 225/70el 672mm... Gyors próba egy léccel, vagy collostokkal vagy merevebb mérőszalaggal... a felni belső peremére illesztve megnézném, vajh jó lesz-e...
Egy próbát megér
Szeretem az " oldscool " kinézetet, és ez fogja szépen kitölteni a kerékjáratot. 69-ben 6" volt a legszélesebb annak ha jól tudom 4" a backspace. Megmérem pontosan ma ezt a távolságot mert nem hagy nyugodni.. Szemre olyan 1-1.5cm lehet. A bibi ez hogy 8.86" lesz a section width. Szóval ha most a felni el is fér, a sszéléhez hozzájön a gumi azaz 0.43"- kb 1.1cm. Na ez már nagyon necces. A 70-es Cougarhoz már volt gyárilag 7" széles felni, de gyárilag azon kb 215/70-ös gumik voltak.
- 1972 Chevy Nova 6.0
Én ezt találtam, de itt 14"-es nincs:
1967-1968 Mustang and Cougar
15": 15x8 with 4-1/2-inch back-spacing and 225/60 tires front and rear for 1967-1968; 1969-1970 can use 15x9 with 5-1/2-inch backspacing and 235/60 tires in the rear.
Legrosszabb esetben, pogácsázod , ha jól értem kifelé van helyed bőven. Amúgy is akkor szép, ha kint van, amíg csak lehet (mondom én aki szintén beljebb tolta)...
1967-1968 Mustang and Cougar
15": 15x8 with 4-1/2-inch back-spacing and 225/60 tires front and rear for 1967-1968; 1969-1970 can use 15x9 with 5-1/2-inch backspacing and 235/60 tires in the rear.
Legrosszabb esetben, pogácsázod , ha jól értem kifelé van helyed bőven. Amúgy is akkor szép, ha kint van, amíg csak lehet (mondom én aki szintén beljebb tolta)...
Csucsunak...
Szóval amikor a peremnél ereszt a gumi, akkor a gumisok egy ragasztó-szerű (csak szerű) sűrű trutyival szokták kiküszöbölni (a gumi peremét kenik be vele, amikor felszerelik a gumit a felnire), ami a kicsike hézagokat kitölti és így nem eresztenek a régebbi felnik/gumik.
Ezt általában itthon mindig megteszik ismerve az útjainkat, a felnik elhasználódását.
Ha komolyabb a probléma és nem segít ez a ráolvasás, akkor szokták görgőztetni a felnit, amikor a perem egyenlőtlenségeit mechanikusan javíjják ki (görgők között egyenlítik ki)... Ez pár ezer forint felninként (1-2 ezer), ez minden esetben segít...
Szóval amikor a peremnél ereszt a gumi, akkor a gumisok egy ragasztó-szerű (csak szerű) sűrű trutyival szokták kiküszöbölni (a gumi peremét kenik be vele, amikor felszerelik a gumit a felnire), ami a kicsike hézagokat kitölti és így nem eresztenek a régebbi felnik/gumik.
Ezt általában itthon mindig megteszik ismerve az útjainkat, a felnik elhasználódását.
Ha komolyabb a probléma és nem segít ez a ráolvasás, akkor szokták görgőztetni a felnit, amikor a perem egyenlőtlenségeit mechanikusan javíjják ki (görgők között egyenlítik ki)... Ez pár ezer forint felninként (1-2 ezer), ez minden esetben segít...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Természetesen a kísérletező kedvűek.MrMach1 írta:De ki csinál olyan marhaságot, hogy különböző(téli/nyári) kerekek vannak elöl és hátul? Kopottabb kerekeknél is azt mondják, hogy hátul legyen az újabb/ jobb gumi.
T-bird, elől a motor, hátul a hajtás. Elől téli, hátul nyári gumival. Ha a hóesésben el tudtam indulni, akkor be is tudtam fordulni. Ha nem tudtam elindulni, akkor meg ugye nem is kell befordulni
(mindig el tudtam indulni amúgy)
Én azért inkább a kormányzott kerékre tenném a jobb gumikat...
Én is így gondolom. Ott a pont.doGmAI írta: Természetesen a kísérletező kedvűek.
T-bird, elől a motor, hátul a hajtás. Elől téli, hátul nyári gumival. Ha a hóesésben el tudtam indulni, akkor be is tudtam fordulni. Ha nem tudtam elindulni, akkor meg ugye nem is kell befordulni
(mindig el tudtam indulni amúgy)
Én azért inkább a kormányzott kerékre tenném a jobb gumikat...
Bár én mostanában téli gumiban gazdag időszakot tudhatok magammögött... nyáron is.
- Zsozsó
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 569
- Csatlakozott: 2007.08.05 19:30
- Tartózkodási hely: Esztergom
Re: Felni és gumi - amit érdemes tudni róluk
Tud valaki összefüggést az ET és a BS között? Az eddigiekből kiderült számomra hogy a BS-t hol mérjem, de az ET-t hol kell mérni?
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat: