Oldal: 1 / 4

Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.10 14:23
Szerző: GTPeti
Sziasztok!

Még mindig az autó tuningolásán töröm a fejem. Nézegettem hengerfejeket is, a Fordracing gyárt hengerfejet a 94-es 5.0-hoz + 65 lóerőt ígérve. Tényleg hozhat ennyit? (ha igen, akkor egy egyszerű csere pont azt a teljesítményt hozza, amit szeretnék), Kell-e még más átalakítás mellé, illetve milyen negatív hatásai lehetnek, ha vannak egyáltalán?

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.10 14:48
Szerző: TomiTomi
Teljesen zöldfülűen azt gondolnám, hogy szívocsövet, leömlőt is újat kell ehhez és a befecskendező rendszert is tuti meg kell pöckölni. Így lehet, hogy más légszürő is kell...

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.10 14:59
Szerző: GTPeti
Ok, köszi. akkor nem csak "bolt-on"...

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.10 20:08
Szerző: TomiTomi
A tuning hengerfej több benzin-levegőkeveréket és kipufogó gázt tud átengedni. De ehhez körülötte is mindenütt biztosítani kell a nagyobb keresztmetszetet.

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.10 20:16
Szerző: somi
TomiTomi írta:A tuning hengerfej több benzin-levegőkeveréket és kipufogó gázt tud átengedni. De ehhez körülötte is mindenütt biztosítani kell a nagyobb keresztmetszetet.
Ebben még nincs valami okos számítógép? Mert hát nem tudom, mennyire hülyül meg a mechanikai módosításoktól, illetve, hogy utána kell-e/lehet-e menni számítástechnikailag :)

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.10 20:22
Szerző: TomiTomi
De valszeg. Valahogy el kell érni, hogy több benzin-levegő keverék menjen a hengerekbe...

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 9:57
Szerző: GTPeti
Értem. Pont ez a gond, hogy 94-ben még annyira primitív volt a számítógép, hogy gyakorlatilag nem lehet állítgatni...

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 10:29
Szerző: TomiTomi
Aftermarket tuti mindent szállít. :sallala:

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 10:54
Szerző: GTPeti
Igen, vannak ehhez is tunerek, de nagyon kérdéses, hogy mennyire eredményesen működnek. A legnagyobb rizikó az, hogy nem kap megfelelő keveréket a motor és megolvad a dugattyú. Legalábbis néhány usa fórum szerint. Sajnos, pont abból az időszakból való az autóm, amelyikből még nehéz tuningolni. A régi, karbis motorokkal könnyű a helyzet és a 2000-es évek közepétől gyártottakkal is, mert ott meg egyszerű belenyúlni az elektronikába....

Esetleg jó lenne, ha Martin megírná a tapasztalatait, hiszen ott a kompresszor és az egyéb átalakítások miatt biztosan hozzá kellett nyúlni a számítógéphez is.

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 10:56
Szerző: StangMan
TomiTomi írta:Teljesen zöldfülűen azt gondolnám, hogy szívocsövet, leömlőt is újat kell ehhez és a befecskendező rendszert is tuti meg kell pöckölni. Így lehet, hogy más légszürő is kell...
Mert nem :)

A "hengerfej" már egy sokadik lépcső a tuning során. A Petinek hót stock a motorja, ezért van pár dolog, ami alapból kellene.
Igazság szerint a hengerfejhez több levegőt is kell szállítani.
Szóval nemtom melyiket nézted, de vegyük mondjuk a GT40est. Illene hozzá egy nagyobb MAF, egy nagyobb fojtószelep ... ennélkül is menne, de nem hozná ki belőle a maximumot, amit a hengerfej tud.
A befecskendezéshez nem kell nyúlni, ki lehet számolni mit bír gyári, de a 19lbs-es injektorok lazán viszik a 270-280lovat. De kellene egy állítható benzinnyomásszabályzó, mert nem árt emelni egy kicsit.
A szívósort csak akkor cserélném, ha lenne bele vezérműtengely is... én valszeg inkább azzal kezdenék.
A sportlégszűrő nagyjából marketing... egy mindig tiszta gyári szűrő tökéletes egy alap motornak.

Szóval nem kell hozzá semmi, de nem fogja a 65lovat hozni.
Ahhoz, hogy a 65 lovat hozza kell pár dolog... de ha hengerfejet cserélnék, akkor már rég lenne benne vezérműtengely. És ahhzo is illenek már dolgok.

Összefoglalva... ha hengerfejet akarsz és azt akarod, hogy hozza, amit hirdetnek, illik pár más módosítás is.
Veztengely+hengerfej... meg az ezekhez kellő módosítások hozhatnak 80-90 lovat, de csak hozzá kellő kiegészítőkkel... 80-90lónál pedig már lehet kéne bele 24lbs-es injektor, egy többet szállító benzinpumpa is... illetve ha már veztengely, akkor roller rockerek is...

Szóval Peti, ne az étkezőnél kezd a házat ;)

A hengerfej árából minden mást megvehetsz, ami ahhoz kell, hogy majdan egy hengerfej hozzon 65lovat pluszba. ;)

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 10:59
Szerző: StangMan
GTPeti írta:Értem. Pont ez a gond, hogy 94-ben még annyira primitív volt a számítógép, hogy gyakorlatilag nem lehet állítgatni...
A "tunerek" fosok, arra jók, hogy pár előre belőtt programot kipróbálhass... de nem fogja kihozni a maximumot a kombódból.
Ehhez kell a "Tweecer", amivel az EEC-IV-et finomhangolni lehet... és az EEC-IV kurva okos, csak a standard kimeneteken csak a "nyominger" szerelőknek szükséges alapinfókat küldi ki... különben meg szinte mindent lehet benne állítani, csak érteni kell hozzá ;)

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 11:00
Szerző: StangMan
somi írta:Ebben még nincs valami okos számítógép? Mert hát nem tudom, mennyire hülyül meg a mechanikai módosításoktól, illetve, hogy utána kell-e/lehet-e menni számítástechnikailag :)
Ezért találták ki a MAF rendszert... a kompjuter magától is elég jól utánaáll a szenzorokon beérkező infóknak. ;)

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 11:00
Szerző: StangMan
GTPeti írta:milyen negatív hatásai lehetnek, ha vannak egyáltalán?
Több lovat jobban kell etetni ;)

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 11:05
Szerző: StangMan
GTPeti írta:hiszen ott a kompresszor és az egyéb átalakítások miatt biztosan hozzá kellett nyúlni a számítógéphez is.
Ahhoz szerintem a Martin még pont nem nyúlt... ;)

A kompresszor szinte bolt-on. ;)

Re: Tuning hengerfej

Elküldve: 2011.08.11 14:51
Szerző: GTPeti
KÖszönöm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!