A leírás utal két speciális szerszámra törött gyertya eltávolítására is, sajna elég drágák.
Érinti a következő modelleket a fenti motorokkal:
Ford
2005-2008 Mustang
2004-2008 F-150
2005-2008 Expedition, F-Super Duty
2006-2008 Explorer, F-53 Motorhome Chassis
2007-2008 Explorer Sport Trac
Lincoln
2005-2008 Navigator
2006-2008 Mark LT
Mercury
2006-2008 Mountaineer
Re: Gyertyacsere 3 szelepes Ford Modular motorban
Elküldve: 2015.12.28 12:14
Szerző: Barnaby
Én megúsztam. Az enyémben már az új hengerfej van.
2005-2008 közepéig van elvileg a régi, 2008 közepétől az új.
Az enyém 2007 12 havi gyártású és mégis az új hengerfej van benne.
Rendelés előtt érdemes tisztázni előre, a két hengerfejhez, más gyertya, más gyújtótrafó kell.
Legegyszerűbb a trafó pipa színét lecsekkolni. A régebbi fekete. (beszakadós gyertya)
Az újabb barna. (ezzel nem lesz gond.)
Nemcsak a színe más, más átmérőjű a pipa is, de ez a fotón nem látszik, és teljesen más átmérőjű/menetű/kialakítású a gyertya is.
(hosszabb a menet, rövidebb az alsó -berohadásra hajlamos-menet nélküli rész.
Re: Gyertyacsere 3 szelepes Ford Modular motorban
Elküldve: 2015.12.28 14:09
Szerző: TomiTomi
Kösz az infókat.
Barnaby írta:Én megúsztam. Az enyémben már az új hengerfej van.
2005-2008 közepéig van elvileg a régi, 2008 közepétől az új.
Az enyém 2007 12 havi gyártású és mégis az új hengerfej van benne.
A TSB azt írja, hogy 4.6os motornál a 2007.11.30 előtt gyártott motorokat érinti, így a 2008as évjáratból nem sok érintett kocsi lehet. Decemberi gyártással külön mákod van.
Ford karbantartási utasítása azt írja, hogy 100 ezer mérföldnél kell gyertyát cserélni. Ha keveset megy a Mustang, akkor valamennyi évhez lehet kötve?
Re: Gyertyacsere 3 szelepes Ford Modular motorban
Elküldve: 2015.12.28 21:40
Szerző: TomiTomi
Svájci Ford (és Mustang) kereskedő azt ajánlotta, hogy 80-100 ezer km között cseréljünk gyertyát ezekben a motorokban.
Re: Gyertyacsere 3 szelepes Ford Modular motorban
Elküldve: 2015.12.28 22:05
Szerző: Barnaby
A beszakadástól eltekintve szerintem semmi nem indokolja a gyakoribb cserét. Gyári gyertyája is iridium.
Nem nagy kaland 50ezrenként cserélni, de nincs rá garancia,hogy akkor nem szakad bele. Kérdés hogy más gyertyával jobb-e a helyzet.
Re: Gyertyacsere 3 szelepes Ford Modular motorban
Elküldve: 2015.12.28 22:26
Szerző: TomiTomi
Persze, itt is a beszakadás miatt ajánlották. Az elmélet az, hogy hosszabb idő alatt nagyobb valószínűséggel berohad.
Igaz. A gyári MC platinum. Előnyeit tekintve ugyanaz mint az iridium. Nem fogy el az elektróda 10 000 km alatt.
Nekem ez tetszett: NGK Iridium IX Plug Spark Plugs 372 ZNAR6AIX-11 372 ZNAR6AIX11 Tune fq
24 000-HUF lett a vége. Usából postával, vámmal összesen.
Re: Gyertyacsere 3 szelepes Ford Modular motorban
Elküldve: 2017.06.26 14:12
Szerző: TomiTomi
Gyertyacsere a 3 szelepes, 2005-2008 között Ford modular motorokban
Beszakadt gyertya eltávolítása
Re: Gyertyacsere 3 szelepes Ford Modular motorban
Elküldve: 2018.04.21 19:29
Szerző: TomiTomi
Ma nekiálltunk a gyertyacserének és a 8ból két gyertya eltört. Rendelem a kiszedő eszközt....
Jó volt a szerszám, kijöttek a törött gyertyák. Póni újra nyargal.
Hétvégén készítek képeket a gyertyákról és a szerszámkészletről.
Re: Gyertyacsere 3 szelepes Ford Modular motorban
Elküldve: 2018.05.05 15:11
Szerző: TomiTomi
1. gyertya: az épen kijött
2. gyertya: eltört a kerámia
3. gyertya: elszakadt a fémház, szabadon forog a csavaros rész, nem húzza ki a gyertyát
1. szerszám: a 3as típusú törött gyertyákhoz. Rászorul a felső végére, majd rá kell tenni az alumínium házat (4es) és a csavar segítségével kihúzza a gyertyát. Nálam ekkor bent marad az alja üresen.
2. szerszám: nyomó eszköz - törött kerámiát a csúcsban lejjebb nyomja, hogy a 3as szerszám dolgozhasson
3. szerszám: gyakorlatilag egy menetvágó - belevágja magát a szorult csúcsba, körülötte az alumínium ház és az anya csavar betekerésével kihúzza a csúcsot