Új Ford szervízrendszer

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
kaRdoSmuki
Úrvezető
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Hozzászólás Szerző: kaRdoSmuki » 2008.01.31 11:41

És arra mi a válasz, hogy mostantól, ha bejön egy autó egy Ford szervizbe, rá kell kapcsolódni vele az internetre, és jóváhagyást kell kérni a Fordtól minden (!) javításhoz?
Moockie's Big Smith Customs (Don't worry, be Moockie! :) )

Rust is lighter, than carbon fibre!

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.31 11:44

kaRdoSmuki írta:És arra mi a válasz, hogy mostantól, ha bejön egy autó egy Ford szervizbe, rá kell kapcsolódni vele az internetre, és jóváhagyást kell kérni a Fordtól minden (!) javításhoz?
Ezt nem tudnád valahol kifejteni? Mi van, ha nem hagyják jóvá? :?

Avatar
kaRdoSmuki
Úrvezető
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Hozzászólás Szerző: kaRdoSmuki » 2008.01.31 12:00

Gáz...
Moockie's Big Smith Customs (Don't worry, be Moockie! :) )

Rust is lighter, than carbon fibre!

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.01.31 12:30

Nos, ha ez így lesz és nem lehet majd javítani másként akkor: a Ford ára minden alá fog esni, még a 100 éves Dacia is drágább lesz...

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.01.31 12:37

Most komolyan... a VAG-Com is nagy rejtély volt nem is olyan rég.. Meg a BMW-nek az összekódolt "kulcs-computer-műszerfala" is...

Az ilyenekre nem tudok mit mondani.. Lehet márkaszervízbe járni... Sajnos amíg a lenyúláson van a hangsúly, addig nem fog változni a véleményem a márkaszervízekről...

Sajnos volt a családban új autó, és döbbenet tapasztalat van a márkaszervízekkel... kivétel erősíti a szabályt, de ritka mint a hupikék holló...

De meg lehet győzni engem a márkaszervizek hozzáértéséről és becsületességéről... ja és a megfizethető áráról... és az elvégzett munka korrekt minőségéről...

Van Fordos munkafelvevő cimborám... és az öcsém annó megjárta a a VW Óbudát, a Schillert és a Gombost... tisztában vagyok azzal ki miket tud trükközni

Az is világos, hogy a gyártók szénné szopatják a vevőt azzal, hogy horror az alkatrész ára, az extra ára ha nem csomagban veszed, és keményen kell perkálni a szervizelésért is.

És akkor jönnek a compjuterek, az internetes bejelentkezés, az ilyen-olyan marhaságok... na ezekre nem éri meg költeni, mert a vicc kategóriát képezik, és csak ideig-óráig tart, míg nem kerül uccára a megoldás...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.31 13:11

kaRdoSmuki írta:Gáz...
Ne haragudj, de ezt még mindig nem értem. Ha Ford jóváhagyása nélkük javíttatom Józsi bával az autót, akkor mi van? Természetesen nem garanciális autóról beszélünk.

Avatar
kaRdoSmuki
Úrvezető
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Hozzászólás Szerző: kaRdoSmuki » 2008.01.31 16:22

TomiTomi írta:
kaRdoSmuki írta:Gáz...
Ne haragudj, de ezt még mindig nem értem. Ha Ford jóváhagyása nélkük javíttatom Józsi bával az autót, akkor mi van? Természetesen nem garanciális autóról beszélünk.
Ez egy tök új rendszer, és az új autókon fog működni. Első körben a garanciális javításokra kell majd jóváhagyási kódot és hozzáférést kérni, idővel lehet, hogy valami változni fog.

De! Hogy javíttatod meg Józsi bával az olyan problémát, amihez a Ford küld javítási leírást és jóváhagyó kódot? Gondolom, egy idő után úgyis lesznek okos emberek, akik fel tudják törni ezeket a rendszereket...
Moockie's Big Smith Customs (Don't worry, be Moockie! :) )

Rust is lighter, than carbon fibre!

Avatar
Schmidi
Úrvezető
Hozzászólások: 488
Csatlakozott: 2007.05.23 15:24

Hozzászólás Szerző: Schmidi » 2008.01.31 16:35

kaRdoSmuki írta: De! Hogy javíttatod meg Józsi bával az olyan problémát, amihez a Ford küld javítási leírást és jóváhagyó kódot? Gondolom, egy idő után úgyis lesznek okos emberek, akik fel tudják törni ezeket a rendszereket...
Mire szolgál a jóváhagyó kód? Fel kell tüntetni a munkalapon, enélkül nem enged a rendszer számlázni?

Mert ha pl. én azt mondom, hogy MAF-ot akarok cserélni az autómban, szakszervízen kívül, akkor mi lesz? Kód nélkül nem nyílik a motorháztető?

Egyelőre nem látom, hogy hol korlátozza ez a nem szakszervízben történő belepiszkálást. (Azt, hogy az szakszerű, hozzáértő, valóban a hibát megoldó-e, most hagyjuk.)

DavidMolnar
Úrvezető
Hozzászólások: 51
Csatlakozott: 2007.10.07 17:39

Hozzászólás Szerző: DavidMolnar » 2008.01.31 21:27

Nem. ha nem hagy jóvá javítást: nem kap a szervíz munkadíjat és nem számolják el garban a cserélt alkatrészt(kvázi fizetnie kell).

Nyugalomra semmi ok, az ITben is hasonló a helyzet:
egyenlőre offline diagnosztika(kalap szar, vannak kivételek, seképsehang gépen nem fut le) eredményét feltölt, alkatrészt ajánl, szerencsére override van.
Viszont könnyebb munkáért (akksicsere, bios frissít) csökkentett munkadíjjat ad.

Az alapkoncepció nem rossz, csak több sebből vérzik.
[img]http://upload3.postimage.org/291899/capriescorttr3.gif[/img]

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.01 7:43

DavidMolnar írta:Nem. ha nem hagy jóvá javítást: nem kap a szervíz munkadíjat és nem számolják el garban a cserélt alkatrészt(kvázi fizetnie kell).
De akkor ez a játék a garancia nélküli autókat nem érintené? USA autók garija úgy sem érvényes Európában...

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.02.01 8:20

TomiTomi írta:
DavidMolnar írta:Nem. ha nem hagy jóvá javítást: nem kap a szervíz munkadíjat és nem számolják el garban a cserélt alkatrészt(kvázi fizetnie kell).
De akkor ez a játék a garancia nélküli autókat nem érintené? USA autók garija úgy sem érvényes Európában...
:sallala:

Avatar
kaRdoSmuki
Úrvezető
Hozzászólások: 241
Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
Tartózkodási hely: Nagykovácsi

Hozzászólás Szerző: kaRdoSmuki » 2008.02.01 8:26

Mint írtam volt, a fenti rendszer az új autókra érvényes, amelyek képesek a rendszerrel kommunikálni. Ha Schmidi izzót szeretne cserélni az autójában, nagyon valószínű, hogy nem kell felcsatlakoznia a netre az autóval. Az amerikai Fordok pedig amúgy sem kompatibilisek az európai rendszerrel, a márkaszervizek komolyabb javításukat nem is vállalják. Példaként említeném a '97 előtti Explorereket, amelyekben még az amerikai rendszer működik, így azokból még hibakódot sem tudunk kiolvasni. '97 utániakat már tudunk szerelni.
Moockie's Big Smith Customs (Don't worry, be Moockie! :) )

Rust is lighter, than carbon fibre!

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22152
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.01 8:37

kaRdoSmuki írta:Mint írtam volt, a fenti rendszer az új autókra érvényes, amelyek képesek a rendszerrel kommunikálni.
Biztos, hogy én vagyok ma a lassú, de még mindig nem értem, hogy ez pontosan mit jelent. Egy új autóban, ami majd tud kommunikálni ezzel a rendszerrel, nem fogunk tudni mi magunk izzót cserélni? :? És mi történik, ha mégis megpróbáljuk?

kaRdoSmuki írta:Az amerikai Fordok pedig amúgy sem kompatibilisek az európai rendszerrel
Nekem azt mondták Svájcban, hogy minden (svájci) Ford szerviz ki tudja olvasni a Mustang-om hibakódjait. Ez az ottaniak strébersége? A nagy részük nem árul Mustang-ot. :?

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.02.01 9:07

TomiTomi írta:[
Biztos, hogy én vagyok ma a lassú, de még mindig nem értem, hogy ez pontosan mit jelent. Egy új autóban, ami majd tud kommunikálni ezzel a rendszerrel, nem fogunk tudni mi magunk izzót cserélni? :? És mi történik, ha mégis megpróbáljuk?

Nekem azt mondták Svájcban, hogy minden (svájci) Ford szerviz ki tudja olvasni a Mustang-om hibakódjait. Ez az ottaniak strébersége? A nagy részük nem árul Mustang-ot. :?
Egy ideje már nem érdemes próbálkozni akár izzó, akár fékbetét cseréléssel egyre több új autónál. Élő példa az Audi A2-es.

Nem stréberség. A hiba kód olvasás megy próbalámpával is.
Egyébként a computerek annyira nem térnek el a Fordnál.

Avatar
Schmidi
Úrvezető
Hozzászólások: 488
Csatlakozott: 2007.05.23 15:24

Hozzászólás Szerző: Schmidi » 2008.02.01 9:11

Bandit írta: Nem stréberség. A hiba kód olvasás megy próbalámpával is.
Azt ne mondd, hogy az új Mustangban még EEC-IV van... :roll:

Válasz küldése