Új Ford szervízrendszer
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- kaRdoSmuki
- Úrvezető
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
- Tartózkodási hely: Nagykovácsi
- kaRdoSmuki
- Úrvezető
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
- Tartózkodási hely: Nagykovácsi
Most komolyan... a VAG-Com is nagy rejtély volt nem is olyan rég.. Meg a BMW-nek az összekódolt "kulcs-computer-műszerfala" is...
Az ilyenekre nem tudok mit mondani.. Lehet márkaszervízbe járni... Sajnos amíg a lenyúláson van a hangsúly, addig nem fog változni a véleményem a márkaszervízekről...
Sajnos volt a családban új autó, és döbbenet tapasztalat van a márkaszervízekkel... kivétel erősíti a szabályt, de ritka mint a hupikék holló...
De meg lehet győzni engem a márkaszervizek hozzáértéséről és becsületességéről... ja és a megfizethető áráról... és az elvégzett munka korrekt minőségéről...
Van Fordos munkafelvevő cimborám... és az öcsém annó megjárta a a VW Óbudát, a Schillert és a Gombost... tisztában vagyok azzal ki miket tud trükközni
Az is világos, hogy a gyártók szénné szopatják a vevőt azzal, hogy horror az alkatrész ára, az extra ára ha nem csomagban veszed, és keményen kell perkálni a szervizelésért is.
És akkor jönnek a compjuterek, az internetes bejelentkezés, az ilyen-olyan marhaságok... na ezekre nem éri meg költeni, mert a vicc kategóriát képezik, és csak ideig-óráig tart, míg nem kerül uccára a megoldás...
Az ilyenekre nem tudok mit mondani.. Lehet márkaszervízbe járni... Sajnos amíg a lenyúláson van a hangsúly, addig nem fog változni a véleményem a márkaszervízekről...
Sajnos volt a családban új autó, és döbbenet tapasztalat van a márkaszervízekkel... kivétel erősíti a szabályt, de ritka mint a hupikék holló...
De meg lehet győzni engem a márkaszervizek hozzáértéséről és becsületességéről... ja és a megfizethető áráról... és az elvégzett munka korrekt minőségéről...
Van Fordos munkafelvevő cimborám... és az öcsém annó megjárta a a VW Óbudát, a Schillert és a Gombost... tisztában vagyok azzal ki miket tud trükközni
Az is világos, hogy a gyártók szénné szopatják a vevőt azzal, hogy horror az alkatrész ára, az extra ára ha nem csomagban veszed, és keményen kell perkálni a szervizelésért is.
És akkor jönnek a compjuterek, az internetes bejelentkezés, az ilyen-olyan marhaságok... na ezekre nem éri meg költeni, mert a vicc kategóriát képezik, és csak ideig-óráig tart, míg nem kerül uccára a megoldás...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- kaRdoSmuki
- Úrvezető
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
- Tartózkodási hely: Nagykovácsi
Ez egy tök új rendszer, és az új autókon fog működni. Első körben a garanciális javításokra kell majd jóváhagyási kódot és hozzáférést kérni, idővel lehet, hogy valami változni fog.TomiTomi írta:Ne haragudj, de ezt még mindig nem értem. Ha Ford jóváhagyása nélkük javíttatom Józsi bával az autót, akkor mi van? Természetesen nem garanciális autóról beszélünk.kaRdoSmuki írta:Gáz...
De! Hogy javíttatod meg Józsi bával az olyan problémát, amihez a Ford küld javítási leírást és jóváhagyó kódot? Gondolom, egy idő után úgyis lesznek okos emberek, akik fel tudják törni ezeket a rendszereket...
Moockie's Big Smith Customs (Don't worry, be Moockie! :) )
Rust is lighter, than carbon fibre!
Rust is lighter, than carbon fibre!
Mire szolgál a jóváhagyó kód? Fel kell tüntetni a munkalapon, enélkül nem enged a rendszer számlázni?kaRdoSmuki írta: De! Hogy javíttatod meg Józsi bával az olyan problémát, amihez a Ford küld javítási leírást és jóváhagyó kódot? Gondolom, egy idő után úgyis lesznek okos emberek, akik fel tudják törni ezeket a rendszereket...
Mert ha pl. én azt mondom, hogy MAF-ot akarok cserélni az autómban, szakszervízen kívül, akkor mi lesz? Kód nélkül nem nyílik a motorháztető?
Egyelőre nem látom, hogy hol korlátozza ez a nem szakszervízben történő belepiszkálást. (Azt, hogy az szakszerű, hozzáértő, valóban a hibát megoldó-e, most hagyjuk.)
-
- Úrvezető
- Hozzászólások: 51
- Csatlakozott: 2007.10.07 17:39
Nem. ha nem hagy jóvá javítást: nem kap a szervíz munkadíjat és nem számolják el garban a cserélt alkatrészt(kvázi fizetnie kell).
Nyugalomra semmi ok, az ITben is hasonló a helyzet:
egyenlőre offline diagnosztika(kalap szar, vannak kivételek, seképsehang gépen nem fut le) eredményét feltölt, alkatrészt ajánl, szerencsére override van.
Viszont könnyebb munkáért (akksicsere, bios frissít) csökkentett munkadíjjat ad.
Az alapkoncepció nem rossz, csak több sebből vérzik.
Nyugalomra semmi ok, az ITben is hasonló a helyzet:
egyenlőre offline diagnosztika(kalap szar, vannak kivételek, seképsehang gépen nem fut le) eredményét feltölt, alkatrészt ajánl, szerencsére override van.
Viszont könnyebb munkáért (akksicsere, bios frissít) csökkentett munkadíjjat ad.
Az alapkoncepció nem rossz, csak több sebből vérzik.
[img]http://upload3.postimage.org/291899/capriescorttr3.gif[/img]
- kaRdoSmuki
- Úrvezető
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
- Tartózkodási hely: Nagykovácsi
Mint írtam volt, a fenti rendszer az új autókra érvényes, amelyek képesek a rendszerrel kommunikálni. Ha Schmidi izzót szeretne cserélni az autójában, nagyon valószínű, hogy nem kell felcsatlakoznia a netre az autóval. Az amerikai Fordok pedig amúgy sem kompatibilisek az európai rendszerrel, a márkaszervizek komolyabb javításukat nem is vállalják. Példaként említeném a '97 előtti Explorereket, amelyekben még az amerikai rendszer működik, így azokból még hibakódot sem tudunk kiolvasni. '97 utániakat már tudunk szerelni.
Moockie's Big Smith Customs (Don't worry, be Moockie! :) )
Rust is lighter, than carbon fibre!
Rust is lighter, than carbon fibre!
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Biztos, hogy én vagyok ma a lassú, de még mindig nem értem, hogy ez pontosan mit jelent. Egy új autóban, ami majd tud kommunikálni ezzel a rendszerrel, nem fogunk tudni mi magunk izzót cserélni? És mi történik, ha mégis megpróbáljuk?kaRdoSmuki írta:Mint írtam volt, a fenti rendszer az új autókra érvényes, amelyek képesek a rendszerrel kommunikálni.
Nekem azt mondták Svájcban, hogy minden (svájci) Ford szerviz ki tudja olvasni a Mustang-om hibakódjait. Ez az ottaniak strébersége? A nagy részük nem árul Mustang-ot.kaRdoSmuki írta:Az amerikai Fordok pedig amúgy sem kompatibilisek az európai rendszerrel
Egy ideje már nem érdemes próbálkozni akár izzó, akár fékbetét cseréléssel egyre több új autónál. Élő példa az Audi A2-es.TomiTomi írta:[
Biztos, hogy én vagyok ma a lassú, de még mindig nem értem, hogy ez pontosan mit jelent. Egy új autóban, ami majd tud kommunikálni ezzel a rendszerrel, nem fogunk tudni mi magunk izzót cserélni? És mi történik, ha mégis megpróbáljuk?
Nekem azt mondták Svájcban, hogy minden (svájci) Ford szerviz ki tudja olvasni a Mustang-om hibakódjait. Ez az ottaniak strébersége? A nagy részük nem árul Mustang-ot.
Nem stréberség. A hiba kód olvasás megy próbalámpával is.
Egyébként a computerek annyira nem térnek el a Fordnál.