Oldal: 1 / 16

Láma vagyok , kérdezek...

Elküldve: 2008.05.26 18:36
Szerző: somi
:? : Mit csinál az a rudazat, amit padlógáz megnyomásával tolunk meg, és a váltóhoz csatlakozva ott megmozdít (elforgat) valószínűleg valamit belül? :lama:

Elküldve: 2008.05.26 19:21
Szerző: StangMan
Én azt mondanám, hogy az a kickdown kapcsolója... ha padlózol, arra vált vissza a váltó, annyira mennyire lehet...

Elküldve: 2008.05.26 21:33
Szerző: somi
Én is erre gondoltam. Próbáltam a Haynes-ből bogarászni, de nem lettem nagyon okos. Találtam egy "throttle valve nemtommi" elnevezésű cuccot, amiről azt írta, hogy ha nem jól működik, akkor gyorsan felvált, viszont nem vált vissza rendesen a váltó. Lehet, hogy ennek a rúdnak a folytatása ez a szelep a váltón belül? Egyébként visszaváltani nem nagyon szokott, inkább csörömpöl, mint egy túlmelegedett Trabi.

Van ezen a rúdtartón felül egy csavar, amivel lehet állítani, hogy milyen hamar érjen oda a gázpedál. Ha beljebb csavarom, van rá esély, hogy előbb visszavált, nemcsak padlógázra?

Naszóval, ezt a rudat felül egy seeger-gyűrű tartja, alul is valami hasonló (nem férek be megnézni), viszont a két pont közötti egy méter lötyög, és odaverődik jól egy másik csőhöz a motortérben. Gondolom annak nem kéne ott imbolyogni, de nem találtunk olyan pontot, amihez rögzíthető lenne. Kéne legyen? Vagy tán kipróbáljuk a szigszalagot :monokli:

Lehet, hogy ez adja menet közben a drrrriiiiiinnn-drin-drin-driiiiiin hangot.

Ja, köszi a lámatopikot, itt van az én helyem :P

Elküldve: 2008.05.27 3:26
Szerző: StangMan
Szerintem, ha Chromlo vagy Bandit benéz, mondják is...

Elküldve: 2008.05.27 7:04
Szerző: LeMans67
Szerintem sokat segítene, ha lefotóznád a gondodat és képet mutatnál, esetleg a nettről leszednél képet és bekarikáznád, hogy hol a gond...

Elküldve: 2008.05.27 11:49
Szerző: Bandit
Bandit megmondja! :laza:

Stangman jó sejtette, az kickdown-rudazat. Valóban a csavarral lehet állítani, hogy hol váltson vissza. Kb. a gázpedál út felénél kellene, ideális esetben.

Elküldve: 2008.05.27 12:11
Szerző: somi
Kösz, Bandit, akkor jól éreztem, hogy jóval beljebb kéne tekerni azt a csavart, mert épp hogy eltolja padlógáznál, és még ugye lötyög is az egész....

Olyan, mintha hiányozna valami, ami megvezeti. Ott, ahol most összeborul a két rúd, de az el is tud lazán távolodni vagy öt centit. Majd projektelünk oda valami lyukas fémlapot, hogy megvezesse egyenesen, ne dülöngéljen.


Kép

Elküldve: 2008.05.27 13:36
Szerző: Chromlo
Megvezetése nincs, viszont alul, a váltónál emlékeim szerint van lehetőség a durva állításra. így be lehet állítani, hogy ne logjon nagyon.
Bár most, hogy gondolkodom rajta, lehet, hogy a váltórudazat ugrott be elsőnek. Estére megnézem, van az asztalon egy ilyan rudam.

Elküldve: 2008.05.27 14:02
Szerző: StangMan
Chromlo írta:...van az asztalon egy ilyan rudam.
Csak nem a mindent tudó fekete masszában ???? :mrgreen:

Elküldve: 2008.05.27 16:55
Szerző: somi
Meghekkeltük kicsit a rudat, hogy ne lötyögjön keresztbe :D Szép U alakúra hajlítgatott vastag villanymadzag tartja a gázbowden csavarja alá rögzítve. Nem feltűnő szerencsére.

Fura, hogy nem vezeti semmi gyárilag, mi a fenétől ne libegne különben? Elég hosszú, viszont két nyomorult kis gyűrű fogja a két végén, ott nem is lehet szoros, hiszen fordulnia kell egymáson a fémeknek.

Mi baja lehetne a rúdnak? Nem hiszem, hogy ki kéne cserélni.

Elküldve: 2008.06.19 9:24
Szerző: MrMach1
somi írta:Meghekkeltük kicsit a rudat, hogy ne lötyögjön keresztbe :D Szép U alakúra hajlítgatott vastag villanymadzag tartja a gázbowden csavarja alá rögzítve. Nem feltűnő szerencsére.

Fura, hogy nem vezeti semmi gyárilag, mi a fenétől ne libegne különben? Elég hosszú, viszont két nyomorult kis gyűrű fogja a két végén, ott nem is lehet szoros, hiszen fordulnia kell egymáson a fémeknek.

Mi baja lehetne a rúdnak? Nem hiszem, hogy ki kéne cserélni.
Na. Idetaláltam én is.
1: Igen. Ez a kickdown rúd. A Fordnál ilyen van. A GM-nél ez bovdenes.
2: Igen. A Throttle Valve állítása a feladata. Amikor kinyitod (lepadlózod) akkor csökkenti a nyomást a váltó vezérlésében és ettől vált vissza.
3: Igen. A csavarral kell állítani, ahogy erről már volt szó.
4: Egy kicsit lötyöghet oldalirányban, de nem nagyon. A rúd mindkét végén egy nagy átmérőjű alátétnek is kell lennie, ami megtámasztja a zégergyűrűvel.

Ha gondolod lefényképezem nálam hogy van.
Bár nekem a másik karbi miatt hekkelni kellett a felfogatását. Nem is működik igazán jól....

Ez is a tuning témakörbe tartozik. ( Be kellene már végre jól állítani. )
Amúgy a C4 használ még vákumot is a vezérléséhez. Valami minimális KickDown van azzal is.

Elküldve: 2008.07.29 15:04
Szerző: somi
Már megint én :roll:

Vannak valamilyen főbb műszaki paraméterei az autónkba való lengéscsillapítónak, vagy a forgalmazó szemrevételezéssel eldönti, hogy milyen lenne jó bele? Szóval csak hossza van, szélessége meg keménysége, vagy esetleg gyári száma is van, vagy ilyesmi?

Elküldve: 2008.07.29 15:45
Szerző: StangMan
van persze... mond hova kell...

nekem van egy elso par golyalab, amiben max. 3e km-van... Vettem, majd utana vetem a Konikat, igy azok most dobozban figyelnek...

Elküldve: 2008.07.29 18:08
Szerző: somi
Asszem mindenhova. :?

Ugye Greg a múltkor szólt, hogy pattog a bal hátsó kerék, mint a veszedelem, de hallani is belül persze, mivel ha hátul is ülnek utasok, jó nagyokat üt fel.

Jobbeleje meg egyre inkább esélyes, hogy a gátlóban hullott szét a bele, viszont aggasztó módon egyre jobban csörömpöl, szóval azt hiszem, előrehozott lökésgátló csere projekt van kinézőben. Azt még nem tudom ki lesz, aki megnyeri a melót....

Elküldve: 2008.10.07 20:50
Szerző: trafo2000
Hol találok teljesítmény és gyorsulási adatokat mindenféle fordokról?