428 Cobra Jet

Technikai megoldások, kérdések

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

428 Cobra Jet

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.07.06 15:33

A Ford motorok közül a talán legjobban befutott és elismert klasszikus motor volt a 428 Cobra Jet és ennek adatait szerettük volna összegyűjteni itt néhány sorban:

428 Cobra Jet

Kép

Talán kezdjük a legalapvetőbb dologgal, hogy az ember, ha nem biztos forrásból vette az autót (az elöző tulaj nem biztos, hogy a jelenlegi állapotban gördült le az autó a gyártósorról a mostani felszereltséggel, akkor itt utánna lehet érdeklődni):

1 .
Egy kis érdekesség az 1967-1973 közötti Ford-osoknak:
Marti Kevin rendelkezik, minden adattal ezekről az autókról, tehát az eredeti adatok lekéréséhez érdemes lehet őt megkeresni.

Másolatot küld térítés ellenében:
- eredeti számla másolat (ők rendelkeznek a számlák 2. példányával...)

1969 - 1970 Dearborn (F) production
1970 Metuchen (T) production

Kb. $45 egy másolat + posta hozzánk.

Marti Auto Works
12007 W. Peoria Ave.
El Mirage, AZ 85335
(623) 935-2558
(623) 935-2579 FAX

2.
Egy másik lehetőség: Hayman Roger, nála szintén rengeteg másolat megtalálható, köztük a "mezei" autók adatai is.

1969 - 1970 Mustangs and Cougars - Dearborn (F)
1970 Mustangs - Metuchen (T)

Kb. $35 egy másolat + posta hozzánk.

Roger Hayman
25 Brookline Lane
Dearborn, MI 48120-1037

3.
Ingyenes Ford Customer Assistance Center (CAC) szolgáltatása:
Az autó tulajdonos felhívja a 1 -(800) 392-3673 és a "History 999" választja. Megkell adni a kért adatokat és megadják amit tudnak. Sajnos itt előfordulhatnak hibák.

A motor adatai
Bore 4.130 inches
Stroke 3.984 inches
Horsepower 1968: 335 brake horsepower @ 5600 RPM
1969-1970: 335 brake horsepower @ 5200 RPM
Torque 1968: 445 foot-pounds @ 3400 RPM
1969-1970: 440 foot-pounds @ 3400 RPM
Compression Ratio 10.6:1

VIN szerinti gyártott darabszám:

Year and Plant Earliest VIN Latest VIN Total Production
1968 Dearborn 8F02R135007 8F02R220813 1,128
1968 San Jose 8R01R158074 8R02R172223 171
1968 Metuchen Shelby 8T02R199216 8T02R216332 *1,571
Total 1968 (with Shelby): 2,870
Total 1968 Mustang: 1,299

1969 Dearborn 9F02R100002 9F02R222884 5,449
1969 Dearborn Shelby 9F02R480003 9F03R483289 1,402
1969 San Jose 9R02R100002 9R02Q193141 3,004
1969 Metuchen 9T02R100003 9T02R218827 4,808
Total 1969 (with Shelby): 14,663
Total 1969 Mustang: 13,261

1970 Dearborn 0F02R100002 0F05R206571 1,758
1970 Dearborn Shelby 0F03R480909 0F02R483295 *470
1970 San Jose 0R05R100040 0R05R165298 320
1970 Metuchen 0T05R100003 0T05Q168867 1,411
Total 1970 (with Shelby): 3,959
Total 1970 Mustang: 3,489

Total Mustang: 18,049
Total Shelby: 3,443
Total: 21,492

Típusfajtánkénti összesítés:

Year Coupe Convertible Sportsroof Total Production
1968 Mustang 221 34 1,044 1,299
1968 Shelby 518 1,053 1,571
Total: 221 552 2,097
Total 1968: 2,870

1969 Mustang 243 122 12,896 13,261
1969 Shelby 245 1,157 1,402
Total: 243 367 14,053
Total 1969: 14,663

1970 Mustang 70 47 3,372 3,489
1970 Shelby 90 380 470
Total: 137 3,752
Total 1970: 3,959

Total Mustang: 18,049
Total Shelby: 3,443
Total: 21,492

A motorkhoz illesztett váltók évjáratok szerint:

1968 R-code sportsroof with manual transmission: 1,236
1968 R-code sportsroof with automatic (code U, C-6) transmission: 860
1968 R-code sportsroof with automatic (code W, C-4) transmission: 1
1968 R-code coupe with manual transmission: 102
1968 R-code coupe with automatic transmission: 119
1968 R-code convertible with manual transmission: 278
1968 R-code convertible with automatic transmission: 274

1969 Q-code sportsroof with manual transmission: 1,485
1969 Q-code sportsroof with automatic transmission: 1,274
1969 R-code non-Shelby sportsroof: 10,130
1969 R-code sportsroof with manual transmission: 6,473
1969 R-code non-Shelby sportsroof with manual transmission: 5,853
1969 R-code sportsroof with automatic transmission: 5,192
1969 Q-code Grande with automatic transmission: 28
1969 Q-code Grande with manual transmission: 9
1969 Q-code coupe (including Grande) with automatic transmission: 63
1969 R-code coupe with manual transmission: 86
1969 R-code coupe with automatic transmission: 52
1969 R-code SCJ coupe with manual transmission: 34
1969 R-code SCJ coupe with automatic transmission: 9
1969 Q-code SCJ coupe with manual transmission: 8
1969 Q-code SCJ coupe with automatic transmission: 1
1969 R-code GT sportsroof: 246
1969 R-code GT sportsroof with manual transmission: 152
1969 R-code GT sportsroof with automatic transmission: 94
1969 R-code SCJ GT sportsroof with manual transmission, V- or W-code axle: 50
1969 R-code SCJ GT sportsroof with automatic transmission, W-code axle: 11
1969 Q-code convertible with manual transmission: 20
1969 Q-code convertible with automatic transmission: 30
1969 Q-code GT convertible: 30
1969 Q-code GT convertible with automatic transmission: 21
1969 Q-code GT convertible with manual transmission: 9
1969 R-code GT convertible: 58

1970 R-code Mach 1 sportsroof with manual transmission: 1,371
1970 R-code Mach 1 sportsroof with automatic transmission: 1,130
1970 Q-code Mach 1 sportsroof with manual transmission: 320
1970 Q-code Mach 1 sportsroof with automatic transmission: 364
1970 Mach 1 sportsroof with SCJ engine: 857
1970 R-code sportsroof (non-Mach 1) with automatic transmission: 247
1970 R-code sportsroof (non-Mach 1) with manual transmission: 249
1970 Q-code sportsroof (non-Mach 1) with automatic transmission: 29
1970 Q-code sportsroof (non-Mach 1) with manual transmission: 42
1970 Q-code Grande with automatic transmission: 13

Note: there were no R-code Grandes produced in 1969 or 1970.

Aki ennél több, részletesebb adatra kíváncsi, az nézelődhet az angol nyelvű oldalon ITT.
A hozzászólást 4 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.02.04 14:38-kor.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.07.31 11:05

Na látom senki sem írt ide és nem reagált, hát akkor kezdek kis vitát:

Az 1969-es Cobra Jet adatai megegyeznek az 1967-es Pontiac GTO (csak hogy legyen kis minőség is itt) kisebbik motorjának adataival:

Pontiac (alap GTO motor) Ford Cobra Jet
400 cui 428 cui
335 LE 440 foot-pounds nyomaték (597 Nm) azonos a két motor esetén
10,75:1 ratio 10,6:1 ratio

Azért a Ford javára legyen mondva, kisebb nyomás, nagyobb motor, hosszabb élettartam szerintem...

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.02.04 14:07

Akit érdekel esetleg egy amerikai oldal:
Itt olvashat egy 1968-as Mustangról
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.02.04 14:40-kor.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2318
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.02.04 14:09

1968-as emlékek papíron:

Kép

Kép

Kép

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2008.02.04 17:54

Azt tudtátok, hogy ez is félgömb alakú égéstérrel bírt? Bár nem teljesen, de tulajdonképpen ez is Hemi. 8)

Válasz küldése