Oldal: 1 / 6

AODE váltó jóságai

Elküldve: 2009.05.18 19:41
Szerző: GTPeti
Sziasztok!

Egy kis segítség, illetve tapasztalat kérés. Rendetlenkedik az automata váltóm (Mustang GT, 5.0, 1994) az AODE váltók első generációja (több nem is volt, 96-tól a sokkal jobb lincoln váltókat építették az akkor már 4.6-os motorhoz. Időnként "eldobálja" a sebességet, vagyis olyan, mintha üresbe tenné magát és csak gázelvételre, vagy gázadásra kapcsol. Az is segít neki, ha manuálisan visszateszem 2ba, majd fel d-be. Érdekes módon csak harmadikban és csak 1500-2000-es fordulat között teszi. A hiba előfordulása és gyakoriása is teljesen kiszámíthatatlan, pl. a teljes április 18-is cruising alatt egyszer sem tapasztaltam, máskor a Lágymányosi hídtól Érdig négyszer is.
Természetesen voltam váltósnál (többnél is). Kapott tavaly egy teljes felújítást, új, erősebb lamellákat, szalagokat stb, gyakrolatilag mindent kicseréltek benne. Padon megmérték, teljesen hibátlan volt. Tettem rá váltóolaj hűtőt, új jeladót (állítólag az AODE váltók egyik hibája a jeladó elkoszosodása) és mégis...Utánaolvastam, annyit találtam, hogy ez az AODE váltóknál előforduló hiba, de az okát nem írták. Még a komputer csere maradt, de ezek után nem tudom, hogy az használna-e.

Ha valakinek van bármilyen ötlete, tapasztalata, szóljon, ossza meg.

Köszi,
Peti

Elküldve: 2009.05.18 20:29
Szerző: szireta68
olajszinttel, hogy állsz?
melegen, minden sebesség fokozatban?
:nemtom:

Elküldve: 2009.05.19 7:25
Szerző: GTPeti
Szia!

Olajszintem rendben, a javítás óta még csak nem is csöpög. Csak melegen csinálja, de csak harmadikban és negyedikben, viszont teljesen esetlegesen. Már kompjuterre is rádugták, az sem írt ki semmilyen hibát. Szóval elvileg tök jó, gyakorlatilag időnként nagyon nem az...

Elküldve: 2009.05.19 7:27
Szerző: StangMan
Olaj hőmérsékelet mindig jó?

Elküldve: 2009.05.19 7:28
Szerző: StangMan
Az igazság az, hogy ahogyan a nagyokosok mondják, az AOD(E) necces váltó... össze lesz rakva jól, és akkor is van rá esély, hogy nem tökély...

Nemtom, rákérdek a V8-on...

Elküldve: 2009.05.19 10:44
Szerző: somi
Szeggyük széjjel :hyper:

Elküldve: 2009.05.19 11:21
Szerző: GTPeti
Teljesen új a belseje+ott az olajhűtő is, elvileg nincs oka melegedni.
Szétszedve tavaly volt, ráadásul a srácnak aki csinálta, elég jók a referenciái, kellően alaposnak is nézett ki, nem hiszem, hogy elszúrta volna. Már azon gondolkodom, hogy hozatok bele egy Lincoln váltót és kicsréltetem az egészet, bár nem tudom, az mennyire kompatibilis az 5.0-ás mocival.

Köszi, ha utánanéztek, bármilyen tipp jól jön!

Elküldve: 2009.05.19 11:32
Szerző: StangMan
ha van hozzá váltóharang, akkor a Lincoln váltó feltehető...

elég sokan foglalkoznak kint ilyen átalakítással (ezt arra, amazt erre), lehet hogy van hozzá való speckó szett is... mondjuk az ilyenek azé nem olcsók

Elküldve: 2009.05.19 11:45
Szerző: GTPeti
Lehet, hogy megvan a megoldás. Van egy mágnesszelep, aminek a hibája szokta okozni+ha a tömbnek van valamilyen kis repedése. A jó hír, hogy lehet tömböt+szelepet rendelni, javítással együtt egy 50-esből megvan a probléma oldva.

Elküldve: 2009.05.19 16:29
Szerző: StangMan
nah, fasza

Elküldve: 2009.06.02 16:50
Szerző: doGmAI
Akartam mondani, hogy minenképpen vezérlésre utal a jelenség, de már látom megoldódni látszik.

Elküldve: 2009.10.04 10:32
Szerző: doGmAI
Úgy tűnik, hasonló hibát tud produkálni egy off Ódi A6-os ZF váltója is. Mindamellett, hogy a kocsi sem hajlandó venni a fordulatot, illetőleg teljesítményt leadni. Vicces volt úgy közlekedni, hogy a kocsi csúcssebessége emelkedőn 130 volt .)

váltóhűtő+melegedés

Elküldve: 2009.10.28 9:06
Szerző: GTPeti
Sziasztok!

Van olyn klubtárs, akinek van válóolajhűtő az autójában? Lehet, hogy az okozza a problémát, hogy nem megfelelő helyre rakták fel a hűtőt és nem tud eléggé hűteni (nem ugyanaz csinálta, aki a váltót, hanem egy másik szerelő). Hová kell pontosan feltenni?

Még egy kérdés: 130 felett elkezd felfelé menni a vízhőfokmérő. Soha nem for fell, nem is éri el a piros tartomány szélét sem, csak elindul felfelé. Voltam több szerelőnél, flemerült a hűtő, a termosztát csere is, sőt, volt, aki azt mondta, hogy bizonyára hengerfejes, szedjük szét... Mielőtt szétboríttatnám, azért gondoltam érdeklődök (meg, ha hengerfejes lenne, akkor pl. tavaly, amikor 50 percet 2-vel haladtunk a komáromi felvonuláson a 40 fokban, majd hazafelé végig 150 körül jöttem, simán elforrt volna)...

Elküldve: 2009.10.28 9:14
Szerző: somi
Nekem a vízhűtő előtt van a váltóolaj hűtő.

Elküldve: 2009.10.28 12:21
Szerző: GTPeti
Köszi!

Akkor majd oda tetetem át. Még egy kérdés: hogy rögzítették oda+hol vezettétek a csöveket?