AODE váltó jóságai
Elküldve: 2009.05.18 19:41
Sziasztok!
Egy kis segítség, illetve tapasztalat kérés. Rendetlenkedik az automata váltóm (Mustang GT, 5.0, 1994) az AODE váltók első generációja (több nem is volt, 96-tól a sokkal jobb lincoln váltókat építették az akkor már 4.6-os motorhoz. Időnként "eldobálja" a sebességet, vagyis olyan, mintha üresbe tenné magát és csak gázelvételre, vagy gázadásra kapcsol. Az is segít neki, ha manuálisan visszateszem 2ba, majd fel d-be. Érdekes módon csak harmadikban és csak 1500-2000-es fordulat között teszi. A hiba előfordulása és gyakoriása is teljesen kiszámíthatatlan, pl. a teljes április 18-is cruising alatt egyszer sem tapasztaltam, máskor a Lágymányosi hídtól Érdig négyszer is.
Természetesen voltam váltósnál (többnél is). Kapott tavaly egy teljes felújítást, új, erősebb lamellákat, szalagokat stb, gyakrolatilag mindent kicseréltek benne. Padon megmérték, teljesen hibátlan volt. Tettem rá váltóolaj hűtőt, új jeladót (állítólag az AODE váltók egyik hibája a jeladó elkoszosodása) és mégis...Utánaolvastam, annyit találtam, hogy ez az AODE váltóknál előforduló hiba, de az okát nem írták. Még a komputer csere maradt, de ezek után nem tudom, hogy az használna-e.
Ha valakinek van bármilyen ötlete, tapasztalata, szóljon, ossza meg.
Köszi,
Peti
Egy kis segítség, illetve tapasztalat kérés. Rendetlenkedik az automata váltóm (Mustang GT, 5.0, 1994) az AODE váltók első generációja (több nem is volt, 96-tól a sokkal jobb lincoln váltókat építették az akkor már 4.6-os motorhoz. Időnként "eldobálja" a sebességet, vagyis olyan, mintha üresbe tenné magát és csak gázelvételre, vagy gázadásra kapcsol. Az is segít neki, ha manuálisan visszateszem 2ba, majd fel d-be. Érdekes módon csak harmadikban és csak 1500-2000-es fordulat között teszi. A hiba előfordulása és gyakoriása is teljesen kiszámíthatatlan, pl. a teljes április 18-is cruising alatt egyszer sem tapasztaltam, máskor a Lágymányosi hídtól Érdig négyszer is.
Természetesen voltam váltósnál (többnél is). Kapott tavaly egy teljes felújítást, új, erősebb lamellákat, szalagokat stb, gyakrolatilag mindent kicseréltek benne. Padon megmérték, teljesen hibátlan volt. Tettem rá váltóolaj hűtőt, új jeladót (állítólag az AODE váltók egyik hibája a jeladó elkoszosodása) és mégis...Utánaolvastam, annyit találtam, hogy ez az AODE váltóknál előforduló hiba, de az okát nem írták. Még a komputer csere maradt, de ezek után nem tudom, hogy az használna-e.
Ha valakinek van bármilyen ötlete, tapasztalata, szóljon, ossza meg.
Köszi,
Peti