Oldal: 1 / 1

Tuning autó papírozása

Elküldve: 2015.11.06 10:21
Szerző: GTPeti
Érdekes és hasznos összefoglaló a Totalcarról (egyben elég szomorú is)

Totalcar: Egy alufelniért is levehetik a rendszámod

Re: Tuning autó papírozása

Elküldve: 2015.11.06 23:40
Szerző: TomiTomi
Nekem mondjuk nem meglepő. Nyugaton is szigor van, de az is tény, ha az alkatrészek bizonyos előírásoknak megfelelnek, akkor beépíthetőek, sőt a forgalmiba is bejegyzik őket.

Mondjuk Svájcban a legálisan beépíthető tuning fék kb 3-4-szer annyiba kerül mint az engedélyek nélküli amerikai verziója ugyanannak a féknek... Szal azért arrafelé sem könnyű, itthon számomra meglepő káosz van. :nemtom:

Re: Tuning autó papírozása

Elküldve: 2016.01.05 14:07
Szerző: medbali
TomiTomi írta:Nekem mondjuk nem meglepő. Nyugaton is szigor van, de az is tény, ha az alkatrészek bizonyos előírásoknak megfelelnek, akkor beépíthetőek, sőt a forgalmiba is bejegyzik őket.

Mondjuk Svájcban a legálisan beépíthető tuning fék kb 3-4-szer annyiba kerül mint az engedélyek nélküli amerikai verziója ugyanannak a féknek... Szal azért arrafelé sem könnyű, itthon számomra meglepő káosz van. :nemtom:
Melyik az a fek marka aminek van europai valtozata full legalisan meg amerikai is nem legalisan?

Re: Tuning autó papírozása

Elküldve: 2016.01.06 11:00
Szerző: TomiTomi
EBC fékeknek van európai és amerikai változata. Eibach rugóknak is.

De sokszor az is van nyugaton, hogy egy cég bevizsgáltatja az "amerikai" terméket és onnantól neki lesz papírja, hogy ez a fajta alkatrész használható az EUban. Ezt a papírt drágán szokták adni (többnyire termékkel), mert nem olcsó a megszerzése sem.

Re: Tuning autó papírozása

Elküldve: 2016.03.10 16:22
Szerző: TomiTomi
Totalcar indít egy cikk sorozatot, ahol azt nézik, hogy mi Street Legal. Első cikk:

Mekkora kereket tehetek az autóra?

Kép

Re: Tuning autó papírozása

Elküldve: 2016.03.17 15:57
Szerző: TomiTomi

Re: Rendőrség, szabályok, ellenőrzések

Elküldve: 2016.10.28 8:43
Szerző: GTPeti
Itt egy újabb cikk tuning/átalakítás témában: http://totalcar.hu/magazin/kozelet/2016 ... endszamod/" onclick="window.open(this.href);return false;

Egészen elképesztő a helyzet. Amerikai autóval valószínűleg kicsit nagyobb a mozgástér, mert nem ismerik az ellenőrök, rendőrök a típusokat, én például simán mondhatom, hogy a 13-as első fék gyári, mert pl. a korabeli cobrákban ilyen volt, egy 18-as kerékkel ugyanezt el lehet játszani, viszont a "rakjunk mindenbe, ami ősmagyar papíros LS motort" mozgalom nagyjából az első út melletti közlekedésfelügyeleti ellenőrzésig él majd. De nekem is meg kell gondolni, hogy egyszer belerakatom-e a rég áhított kompresszort, mert azért is ugorhat a rendszám, ha felnyitják a motorháztetőt.

Csak azt nem értem, hogy ha Svédországban, Angliában úgy építesz át régi autót, ahogy akarsz (csak fékezzen és világítson normálisan), akkor itt miért kell ebben a jobban teljesítő országban ilyenekkel keseríteni az emberek életét...