Hát, magamból kiindulva azért nem használnám napira, mert:
1. Utál a forgalomban araszolgatni, tehát NAGYON városi forgalomba nem való.
2. Remekül fűt, amíg a külső hőmérséklet nem megy 8-10 fok alá. Ez alatti hőmérsékletnél kocognak a fogak vagy 30 km-en át, mire befűt rendesen.
3. A párátlanító funkció is kitűnő, amíg nincs nagy pára. Esőben, felhúzott ablak mellett....
Előre még így-úgy, oldalra semmit. Különösen több utas esetén.
4. Nagyszerű dolog a sok lóerő, hátsókerék-hajtással párosítva, száraz és szilárd útburkolat esetén. Füvön, vagy kicsit kevésbé szilárd (pl kavicsos) burkolaton már 800-as fordulaton képes vagyok csinos lyukakat ásni a talajba. Új gumikkal, jelzem. Havon-jégen próbálkozni sem érdemes vele szerintem, ha meg van egy kis emelkedő, abszolút felejtő. A lejtőt kifejezetten életveszélyesnek gondolnám, a Ladával is bőven bajos volt a XII. kerületi hegyekről lavírozni lefelé a jégen. Asszem némán sikítoznék magamban, amikor a fehérperemes gumikat a járdaszegélyhez ütögetve kéne lemásznom a hegyről, miközben imádkozom, hogy senki ne parkoljon az út szélén. Az újabb mustangoknak ez már azért jobban megy, Tomi is egész jól közlekedett téli útviszonyok között.
5. Elég szar érzés lenne nekem, mikor a csilivili OT-re
csapkodom fel a sós hólét.
6. A felújított öregeknél is figyelembe kell venni, hogy nem minden alkatrésze új. Na, az fogja előbb-utóbb feldobni a bakancsot. Természetesen a legrosszabbkor.
Összefoglalva: nyáron vállalható napira, télen szerintem nem.
Szóval pironkodva bevallom, én telente egy héten egyszer megyek a pónival, ha jó az idő, mert menni azt kell azért.
Egyébként beülök a Mondeóba, ami egy perc alatt befűt, első szélvédő is fűtött, a párát 5 másodperc alatt nyomja le az ablakról, bármilyen hóban maximális biztonsággal közlekedik, bármilyen forgalmi körülmények között fix olajnyomást és vízhőfokot produkál, van ködlámpája, 300 légzsákja hülyék ellen, - mert azért télen én főleg másoktól félek - , ABS, ESP, 4 tárcsafék. Veszélyes útviszonyokhoz viszonylag hülyeálló autó kell. A régi kocsik nem azok.