Dodge Challenger 2008-

Ha épp nem amerikai Fordról akarsz beszélgetni, akkor annak itt a helye

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.03.04 9:39

jaja aztat értem... de kimész pályára, flkezel 1et, gyorsulsz egyet... a 4évszakos mindenben gátol és ront az időkön...
ez meg 1 sportkocsi... azokra nem teszünk szar gumit... ez amerikai perverzió...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2008.03.04 10:46-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.03.04 10:45

Azért azt se flejtsd el, hogy olyan országról beszélsz, ahol általában 35-55 speed (56-88 km/h) limit tábla van minden államban! A 65 (104) már komoly száguldás és a 75 (120) a maximum pár ritkán lakott államban. (állítólag északon van egy kihalt állam ahol nincs korlátozás...)

Na már most ilyen körülmények között és az állandó dugókban (mert van ahol 7-8 sáv széles utakon állnak órákat), miért nem jó a 4 évszakos gumi? Németeknél vicces lennepályán ez tény, sőt még nálunk is télen, mivel sose takarítanak...

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.03.04 10:48

Lömi, azért mert max 120al lehet menni, egy 400 lovas autóra sem teszek dobféket, pedig 120ról az is meg tudja állítni...
4évszakos gumit sem...

ha egyszer meg gyorsan akarsz menni, gyorsan lecsereld a gumikat ? :monokli:
nyugi, nem tudod nekem megmagyarázni... ;)
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.04.08 11:07

2009-re teljes lesz a paletta:

Kép

2009 Dodge Challenger SE6
Motor: 3,5 l V6, 250 LE, 339 Nm
Váltó: 4 seb. automata
Végáttétel: 3.64:1
Hossz: 502 cm
Szélesség: 192 cm
Tengelytáv: 295 cm
Nyomtáv: 160 cm
Tömeg: 1687 kg


Kép

2009 Dodge Challenger R/T - (zárójelben az automata kivitel)
Motor : 5,7 l V8, 375 (370) LE, 548 (540) Nm
Váltó: 6 seb. kézi (5 seb. automata)
Végáttétel: 3.73:1 (3.06:1)
Hossz: 502 cm
Szélesség: 192 cm
Tengelytáv: 295 cm
Nyomtáv: 160 cm
Tömeg: 1833 kg


Kép

2009 Dodge Challenger SRT-8 - (zárójelben az automata kivitel)
Motor: 6,1 l V8, 425 LE, 570 Nm
Váltó: 6 seb. kézi (5 seb. automata)
Végáttétel: 3.91:1 (3.06:1)
Hossz: 502 cm
Szélesség: 192 cm
Tengelytáv: 295 cm
Nyomtáv: 160 cm
Tömeg: 1891 kg


The Mustang News egyből hasonlítja is a Mustang-okhoz: 2009 Dodge Challenger vs. 2009 Ford Mustang

A fútóműve miatt irigykednek a Chally-re. Elismerik, hogy nagy erős motorok vannak benne, de arra is felhívják a figyelmet, hogy nehézek ezek az autók. És majd 2010-ben jön a frissített Mustang. ;)

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.04.08 16:00

Nekem a színekkel van gondom. Valahogy a Hemi narancsot :D leszámítva a többi olyan semmi. Mintha már most mattak lennének... bár ez általános, mostanában nem igazán láttam új autón igazán szép metálfényt

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.04.08 20:35

Szvsz a kék fent az PhotoShoppal készült. ;)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.05.13 10:49

Megkezdődött a Dodge Challenger gyártása

Kép

A Chrysler csoport új izomautójának első szériapéldánya tegnap készült el a kanadai Brampton összeszerelő üzemben.

Egyelőre csak az SRT-8 csúcsmodell automata váltós kivitele kerül gyártásba, és ebből is csupán 7000 példány készül az idei évre, amelyeket már hónapokkal ezelőtt leelőlegeztek a lelkes Challenger rajongók. A többi gyártósort, ahol az olcsóbb SE és R/T változatok készülnek majd, csak az év végén helyezik üzembe, így a szélesebb tömegek számára csak 2009-ben válik elérhetővé a hatalmas kétajtós.
Forrás: Totalcar

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.05.14 11:57

@ Bandit, hozzá szólása:
Saleen Challenger

Igen, szerintem ez is DRÁGA. A tuning áráért sokkal komolyabb gépeket lehet venni :D

100-150.000 dollár plusz az autó ára (35-40 e) és itt csak tuningolásról van szó. Nem lesz belőle igazi BRAND, ahogy Stangman mondaná az összeg ellenére (igen "csak" Challenger vagy Mustang és nem Corvette, Ferrari vagy Porsche) és meg sem közelíti a komoly ellenfeleket semilyen tekintetben...(mert ugye tuningot tuninggal kell összehasonlítani, míg a szériát a szériával)

Már azért is tartom komolytalannak, mert ennél olcsóbb (mint a 200.e dollár) egy hibátlan, keveset futott RITKA (50 db-os sorozatú) antik darab.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.05.14 12:05

Ide teszem a hírt:

Kép
700 lovas Dodge Charger a Saleentől

Az amerikai sportkocsigyártó és tuningcég eddig nagyrészt Ford alapokra építkezett, de úgy tűnik, a Dodge Challengerben rejlő lehetőséget ők sem szeretnék kihagyni.

Meglepő módon nem a legbrutálisabb Challengert, az SRT8-ast választották a két új Saleen-Dodge alapjául, hanem a középső R/T változatot, amelybe a Hemi V8-as kisebbik, 5,7 literes változata kerül. A két autó a motorhoz illesztett kompresszor révén mégis jóval erősebb lesz, mint akár a legnagyobb teljesítményű gyári változat: az SMS 570TM jelzésű alapváltozat motorja 500, az SMS 570XTM pedig 700 lóerős lesz. A Saleen persze nem csak a motort alakítja át, hanem az egész autót. Más lesz a futómű hangolása, kicserélik a fékrendszert és a kerekeket, illetve a belső tér kialakításán is változtatnak.

A sokféle módosítás persze meglehetősen drága. A Saleen pontos árat egyelőre nem mondott, de a becslések szerint 150-200 ezer dollár között lesz a két változat ára.
150-200 ezer $ nekem is soknak tűnik, bár ebből a hírből azért nem sok konkrétum derül ki.

Anmúgy senki sem kényszerít rá a megvételére. Ha supercar (Ferrari & co) vonz, akkor azt kell venni. Egy muscle car szerintem egészen más fílinget sugároz, biztos lesz olyan, akinek megéri.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.05.14 12:25

TomiTomi írta:Anmúgy senki sem kényszerít rá a megvételére. Ha supercar (Ferrari & co) vonz, akkor azt kell venni. Egy muscle car szerintem egészen más fílinget sugároz, biztos lesz olyan, akinek megéri.
TomiTomi csak itt a gond, hogy a Muscle car lényege:
Közepes méretű (mid-size), erős motorú "nagy" V8-asokkal szerelt, de még megfizethető árú autók. Ezek a gépek általában a normál utcai autók opciós változatai voltak.

Akkor kiemelem belőle: "olcsó", sportos gép, ezt pedig a 100.000 dolláros közeli árak nem takarják le. Mindig olcsóbb volt az izomautó, mint egy Corvette, mivel a Corvette volt a Sportautó fogalma amerikában.

Akit ez picit jobban érdekl az itt: Muscle car fogalma olvashat ezekről a dolgokról.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.05.14 12:59

Lömi... haladjunk a korral... a Muscle Car időszak kifutott... ha valaki kiejti a száján a Muscle Car szót, akkor a fetisiszták :piszka: ;) nekiesnek...

Ezeket az autókat (Mustang, Camaro, Challenger, GTO... mittudmén...) Modern Day Muscle-ként emlegetik...

Nincs értelme a definició szerinti hasonlítgatásnak... megváltozott az autózás, az autó kultúra, a technika... az igények, az elvárások...
igen is, ezek korunk izomautói... izomautók egy mai elvárásnak megfelelően... és igen, kőzépkategóriás autók izmos változatai... az hogy méretben nagyobbak...
a 69es Mustangba be tudod tenni a 64est... kb. 5 számmal nagyobb...

Attól hogy a Challenger majd 2 tonna, attól az még középkategória...

Vagyis ezek az autók szvsz teljesítik az izomautó definiciója szerinti dolgokat, csak 2008nak megfelelően... szvsz ;)

A megfizethető.... ez megint nézőpont kérdése... hogy extrém példát mondjak a Boss428 csak mittudomén 7e dollár volt, de ez több mint kétszerese a sima GT-nek..

Szóval szerintem pont annyit váltoiztak ezek a dolgok, mint amennyit az autózás... és a mai keretek szerint ezek izomautók...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.05.14 13:08

Ha csak megfizethető autók a muscle carok, akkor ma már egy 67es GTO nem az. :P

Változtak a korok. A régi muscle car-ok is egy vagyonba kerülnek, így az újak is kapnak drága topmodelleket is.

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.05.14 14:19

TomiTomi írta:Ha csak megfizethető autók a muscle carok, akkor ma már egy 67es GTO nem az. :P

Változtak a korok. A régi muscle car-ok is egy vagyonba kerülnek, így az újak is kapnak drága topmodelleket is.
Tomi te a régiség értékét számolod most itt bele, ami nem igazán jó összehasonlítás. Mindegy én másként látom.

@ Stangman
A Te meghatározásod már elfogadható: Mai MucleCar. Ez nekem is jó :D

hm, csak eszembe jut egy autó: Megkérdem az M3-as BMW is izomautó? V8-as, erős, nem drága a TI besorolásotok szerint, tömege sem nagy a mai gépekhez képest és ne4m modernebb a tecnkikája, mint az amerikai gépeknek. Nos?

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22145
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.05.14 14:47

Challyhez ezeknek egyre kevésbé van köze. ;)

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.05.14 14:58

LeMans67 írta:Megkérdem az M3-as BMW is izomautó? V8-as, erős, nem drága a TI besorolásotok szerint, tömege sem nagy
Lömi, te kötekszel... :buttkick: tudod jól mire gondolunk... az M3 sosem lesz az, a korhoz képest mindig túl high-tech volt...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Válasz küldése