Daily drivers

Ha épp nem amerikai Fordról akarsz beszélgetni, akkor annak itt a helye

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2011.07.14 5:08

Tomi, nem is regész a EssMakszról...

Milyen, hogy megy, hogy fogyaszt... könnyű-e vele nyugdíjasra vagy terhesanyukára parkolni??? :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.07.14 5:32

:popcorn:

Jaja. Mintha nem lenne túl lelkes. Vagy csak sokat autózik és nincs ideje írni :)

Avatar
MrMach1
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1352
Csatlakozott: 2007.07.07 3:16
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: MrMach1 » 2011.07.15 11:16

Nem azt írta hogy azonnal mennek vele nyaralni?
Biztosan : :vezet:
[color=#FC8023]1978 Ford MustangII Mach1 302 T-Top[/color]

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2011.07.15 11:23

De az nem múthéten vót?
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22130
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.07.15 22:30

Pedig nagyon tetszik. :klassz:

Szép csendes. Nincs motorhang, nem zörög, nyüszög semmi még a pesti utakon sem. Puhább a rugózása mint az Outback volt, még a 18as kerekekkel is kimondottan komfortos. Az EcoBoost motor kellemesen nyomatékos és eddig a fogyasztása is tetszik: nyugodt tempónál egy adag pesti és bécsi dugóval tarkítva 9 l-es átlagunk volt. A PowerShift váltó nagyon finoman vált, nem venni észre mikor. Eddig a vezérlése is tetszik. A sportállás még a hegyi autózással is jól boldogul, nem kapcsol fel feleslegesen, s tartja a sebességfokozatot lefelé is.

A kütyük is nagyon tetszenek. Radaros tempomat valahogy mindig megtalálja, hogy melyik autó van előttem és f@szán tartja a távolságot, a sávelhagyásjelző pedig a sávokat és rám-rám szól, hogy tartsam a sávot. :) Automata lámpák is jól működnek: alagutakban kapcsolja a tompítottat, teljes sötétben a reflektort is. A prémium audió kb azt nyújtja hangra, amire számítottam, egy jó középszintet. De szvsz hiba is lenne többre számítani kvázi láthatatlan hangszórókkal. Viszont klassz, hogy iPodot lehet csatlakoztatni, illetve hogy telefonokról bluetoothon keresztül is lehet zenét lejátszani.

Eddig két dolog zavar: a vezetőülésnek lehetne jobb deréktámasza. Sajna nem is állítható. Meg a navi kezelhetősége sem éppen intuitív... S külön vicces, hogyha német nyelven használod, akkor a magyar településeknek is a német neveit mutatja. (pl. Sz.Fehérvár helyett Stuhlweissenburg)

De így az első 1700 km után teljesen pozitív a mérleg.

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.07.16 8:03

Stuhlweissenburg :rohog:

Egészen biztos, hogy nem állítható a deréktámasz? Fura. A mondeóban állítható asszem.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22130
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.07.16 19:23

somi írta:Egészen biztos, hogy nem állítható a deréktámasz? Fura. A mondeóban állítható asszem.
Még nem találtam meg. :nemtom: Memóriás ülésem van.

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.08.19 19:00

Tele a tokom a kocsikkal :monokli: Most épp a Hondával. Tehát beszámolok a legújabb óriásprojektemről, avagy Somi újra autót szerel.

Mondjuk jó hír, hogy nem kell motorfelújítani, mert tökéletes (több a kompresszió, mint a gyári :monokli: ), csak tökölősen mértük otthon :chachacha:

Viszont folyamatos gyújtáskimaradást produkál, de legalább az összes hengeren, a rácsatlakoztatott stroboszkóp hol villog, hol meg nem, szerencsére inkább többször igen, gondolom ezért megy még egyáltalán. Mivel már az isten haragja is ki van cserélve (trafó, kábelek kétszer, gyertyák kétszer, elosztófedél, rotor), ezért újabb gyanúsított után néztem, és nekiveselkedtem, hogy kimérem jól a gyújtásmodult. Kinyomtattam szépen a könyvből a megfelelő passzust, úgy kezdődik, hogyaszondja, vedd le a modul fedelét, nahát, erre magamtól is rájöttem mondjuk.

Ezek után több órán keresztül azon kísérleteztem, hogy miként tekerjem ki a fedelet tartó csavart :monokli: , mivel az ügyesen be van szorítva a torony és a termosztátház közé. Erről persze nem ír a könyv egy betűt se. Egyesével kihordtam a háztartásban fellelhető összes, kb 20 db csavarhúzót, aztán a bitfejeket, nyeleket, toldókat, mindent. Végül kudarcot vallottam, mivel a csavarhúzóknak minimum "S" alakzatot kellett volna felvenniük, és még a legkisebb bitfej se fért el, pedig már maximális utógyújtásra tekertem az egész hóbelevancot. (Ekkor a szomszéd tetőn dolgozó srácok eléggé röhögtek már, asszem.) Tehát eldönthettem, hogy vagy a gyújtástornyot szedem le, vagy a komplett vízrendszert szét :monokli: Jól megnéztem a könyvet megint, elszörnyedtem az elosztó robbantott ábráján (szerintem ebben sokkal több cucc van, mint egy Zsiguliban), majd halált megvető bátorsággal leszedtem a helyéről, és reménykedtem, hogy ettől a művelettől nem hullik ki belőle a könyvbéli ábrán szereplő mintegy kétszázmillió alkatrészecske.

Sikerüüüült! Na, ebben a pillanatban tekeredett el a rotor a helyéről, ugye. :monokli: De résen voltam, még emlékeztem rá, hogy merre állt. Mondjuk nagyot tévedni nem lehet, csak 180 fokot, máshogy nem is megy össze.

Ezután további órákat töltöttem a korábban kihurcolt összes csavarhúzó próbálgatásával, de nem ám, hogy meglazult volna a nyomorult fedélcsavarja. Bedühödtem, és előhúztam az itthon található legnagyobbat, na ettől megijedt. Aztán alig fél óra alatt lefeszegettem a modult a helyéről, gondolom ezt még a gyárban tették oda 24 évvel ezelőtt. Juhééé, kezdődhet a mérés! Mértem szépen feszültséget, ellenállást, minden fasza. Aztán, aszondja az okoskönyv, folytonosságot kéne nézni :nemtom: .... itt telefonos segítséget kértem, hogy mégis hová a bánatba tekerjem a multimétert. Ami hasznosnak is bizonyult, mert kiderült, hogy itt van a bibije neki. Szakadást mutatott mindkét irányra, pedig csak az egyikre kellett vóna. Szóval nagyjából félnapos szórakozással sikerült megállapítanom, hogy rossz a gyújtásmodul, legalábbis nem mindig jó, de néha biztos igen. Mert különben mitől is menne a kocsi?
Fasza szerelő-e vagyok? :mech: :mrgreen:

Na jó, ez majd akkor elválik, mikor megjön az új cucc, és azzal se lesz jobb :monokli:

Ha akarjátok, legközelebb leírom, hogyan javítottuk meg a zárat a Mondeón :)

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22130
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2011.08.20 15:57

:)

Avatar
MrMach1
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1352
Csatlakozott: 2007.07.07 3:16
Tartózkodási hely: Szolnok

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: MrMach1 » 2011.08.22 13:02

somi írta: Ha akarjátok, legközelebb leírom, hogyan javítottuk meg a zárat a Mondeón :)
:taps:

Egyébként a zárszerelés érdekel. Nemrég szétszedtem a bal1 ajtót mert a központi nem zár, de sajna nem bizonyult szétszedhetőnek.
Mi a tapasztalat MKIII-nál?
[color=#FC8023]1978 Ford MustangII Mach1 302 T-Top[/color]

Avatar
doGmAI
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1228
Csatlakozott: 2007.08.28 11:42

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: doGmAI » 2011.08.22 13:28

Ha Ford profil kulcsa, akkor engem is mindenképpen érdekel a zár javítás.

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.08.22 14:34

Áh, a lényeg sajnos végül annyi lett a zárszereléssel, hogy nem tudtuk megcsinálni, mert valószínűleg egy mikrokapcsoló fosta el magát benne, viszont legalább az elektronika nem bontható egységben van a zár mechanikus részével. (Szegecs, mifasz.)

Amúgy csak annyi volt a hibája, hogy a vezetőoldali ajtó nemcsak bezárt, hanem reteszelt is egyből. Persze erre sem én jöttem rá, én csak azt tudtam, hogy nem bírok kiszállni. Ez a reteszelés egyetlen esetben kellemetlen: ha rá van programozva a 3 km/h feletti automatikus bezárás. Mivel ha reteszel, belülről nem nyitható :monokli: Tehát motor leáll, kulcs ki, távirányítóval kinyit :monokli: A megoldás abban öltött testet, hogy kiprogramoztam az automatikus zárást.

Szóval sajna ettől senki nem lesz okosabb :)

Viszont el sem tudjátok képzelni, mit kínlódtunk a kilincs visszaszerelésével :bakker:

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: somi » 2011.08.22 14:43

MrMach1 írta:
somi írta: Ha akarjátok, legközelebb leírom, hogyan javítottuk meg a zárat a Mondeón :)
:taps:

Egyébként a zárszerelés érdekel. Nemrég szétszedtem a bal1 ajtót mert a központi nem zár, de sajna nem bizonyult szétszedhetőnek.
Mi a tapasztalat MKIII-nál?
Mmmm, egyébként, erre esetleg van egy ötletem, de nem Ford, hanem Suzuki :monokli:
Annál az volt a probléma, hogy az ajtónyitás-csukások során elnyíródtak a hátramenő vezetékek, zárlatot csinált, és leverte a .... őőőő .... hát nem biztosíték volt benne, hanem egy "kismegszakító", egy hengeres cucc, rajta lyuk, abba egy dróttal bekotorva lehetett visszanyomni az "automatát". Tehát vezetékjavítás és automata felkapcsolása után hibátlanul működött. Persze nem lehetetlen, hogy a központi motor a bűnös, de szerintem kb bármi más is lehet. Mondjuk a Ford nem olyan hülyén viszi hátra a vezetékeket, nulla ráhagyással, mint a Suzuki.
Egyébként nézted már, hogy megy-e delej a drótokon egyáltalán? Ha nem tudod mit nézz, megadom Laci számát, majd ő tudja :monokli: Két napot szórakozott a Suzukival.

Nekem csak MKIII könyvem van, de beleolvasok, hátha támad még valami tippem.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22130
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2012.02.15 12:47

@somi: Milyen xenon van a Mondeotokban? Az S-Maxban D1S típusú van. Állítólag kint a Ford szervizben 215 EUR 1 db és illik párosával cserélni. Viszont ibénl ~45 EURért fent van párban...

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Re: Daily drivers

Hozzászólás Szerző: somi » 2012.02.15 19:41

TomiTomi írta:@somi: Milyen xenon van a Mondeotokban? Az S-Maxban D1S típusú van. Állítólag kint a Ford szervizben 215 EUR 1 db és illik párosával cserélni. Viszont ibénl ~45 EURért fent van párban...
Hát ez jó kérdés :monokli: Honnan lehet ezt elolvasni?

És komplett lámpa van ennyiért párban?! Az izzót persze hogy illik párban cserélni, mi nem úgy cseréltük, így viszont legalább nem világít egyformán :)

De ugye nekünk nem az izzó a gond, hanem a belső gyújtó, amit külön nem lehet kapni, mivel nem cserélhető hivatalos álláspont szerint.

Viszont ha találkozol jártadban-keltedben törött mondeo xenonnal, beszippanthatnád ;)

Na, megnézem az ebayt, mit árulnak.

Válasz küldése