Subaru

Ha épp nem amerikai Fordról akarsz beszélgetni, akkor annak itt a helye

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22177
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.10.10 20:49

Akkor lehet, hogy nem neked szól ez az üzenet? :mrgreen: Nem vagy ma valami konstruktiv, már-már kötözködőnek tünsz... :hmm:

Nekem tetszik az ötlet, hogy villamosárammal lehet 200 km-t autózni és 8 óra alatt ismét feltölthetőek az aksik. Városi és agglomerációs közlekedésre ideális lenne. Hétközben jól kiélném a zöld oldalamat, hétvégén meg elkrúzingolnám a megspórolt naftát. :rrr:

Avatar
rev
Úrvezető
Hozzászólások: 165
Csatlakozott: 2007.07.06 19:10
Tartózkodási hely: Bp
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: rev » 2007.10.11 0:08

TomiTomi írta:Akkor lehet, hogy nem neked szól ez az üzenet? :mrgreen: Nem vagy ma valami konstruktiv, már-már kötözködőnek tünsz... :hmm:

Nekem tetszik az ötlet, hogy villamosárammal lehet 200 km-t autózni és 8 óra alatt ismét feltölthetőek az aksik. Városi és agglomerációs közlekedésre ideális lenne. Hétközben jól kiélném a zöld oldalamat, hétvégén meg elkrúzingolnám a megspórolt naftát. :rrr:
arammal a villamos megy, olajjal a kalyhat futik, mi benzint egetunk :twisted:
1990 Ford Thunderbird SC 35th Anniversary Edition 5 spd
1990 Ford Thunderbird SC 5 spd

[url]http://ludfacanhattyu.blog.hu[/url]

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.10.11 4:59

TomiTomi írta:Hétközben jól kiélném a zöld oldalamat, hétvégén meg elkrúzingolnám a megspórolt naftát.
javaslom itt beszéljünk: Alterrnatív üzemanyagok... nem nagyon nézték ezt a topikot, pedig szerintem érdekes

Engem nagyon is érdekel a téma, de az autó autó formájú és lehetőség szerint belső égésű.... nekem
... és a tanulmányok során vizsgáljanak meg minden részletet, mert bazi jó lesz ha mindenki villanyszarral jár napközben, este meg tölti, és nem fog pukiszagot eregetni, hanem barackillatot, de ha az az ára, hogy mindnekineksaját automerőműve van a kert végiben, már nem is annyira csábító az ajánlat... :roll:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.11.14 8:16

Áthoztam a viccekből:
TomiTomi írta: :shake:
Már bocs Tomi, de ez a "Seat" szörnyű, de ezt inkább a Subaruban folyt.köv. ...

Tehát ez a forma annyira nem egyéniség, hogy ez már szörnyű. adott volt a régi 4 ajtós nem szép, de legalább egyedi, igazi Japán gép forma. Most csináltak egy gyenge spanyol koppintást... Ez számomra hihetetlen...

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.11.14 8:18

Itt egy kis magyar nyelvű cikk is:

http://www.automotor.hu/index.php?apps=cikk&cikk=3901

Itt is legyen a szöveg, meg pár kép:

Igazolt hiányzás

Kép

Ha azt mondom, hogy kipróbáltuk a vadonatúj, harmadik generációs Subaru Imprezát, bizonyára mindenki előtt az jelenik meg, hogy nagyot csapattunk a turbós WRX, vagy WRX STi lóerőgyárral. Nos, az extrém változatok ezúttal nem voltak jelen. Hogy miért, az mindjárt kiderül.

Kép

Az egykori ralisikereknek köszönhetően a Subaru Imprezát egyfajta legenda övezi a rajongók körében. Csakhogy emiatt elsősorban a nagy teljesítményű verziók, a WRX és a WRX STi utcai raliautók teszik ki az eladások döntő hányadát, miközben az Impreza hétköznapi változatai háttérbe szorulnak – egyes országokban a turbós modellek aránya a 90 százalékot is eléri. Most, a harmadik nemzedékkel ezt a tendenciát szeretné megfordítani a japán márka. Éppen ezért az új Impreza nemzetközi menetpróbáján csakis szívómotorral felszerelt autókat vezethettünk.

Időutazás

Kép

A Subaru célja egy hagyományos kompakt autó létrehozása volt, persze a márka tradicionális értékeinek – boxermotor és szimmetrikus összkerékhajtás – megtartásával. Az elődökhöz képest a legfontosabb változás, hogy (egyelőre) kizárólag ötajtós, ferdehátú karosszériával készül az Impreza. Korábban ilyen kivitel nem létezett, lépcsőshátú szedán és sportkombi szerepelt a kínálatban. A fejlesztés során három kiemelkedően fontos területet jelöltek meg a tervezők: stílus, praktikum és gördülési komfort. Vegyük sorra őket!

Kép

Tény, hogy a formaterv élőben emészthetőbb, mint a fényképeken, de számomra akkor is diszharmonikusnak tűnik az autó. A látvány felér egy valóságos időutazással! Az eleje olyan, mintha öt-tíz évet visszalépnénk, a hátulja meg olyan, mintha ugyanennyit előre ugranánk az időben. Persze meglehet, hogy én vagyok túlzottan korlátolt, s a Subaru így két legyet üt egy csapásra: egyszerre nyeri meg a fiatal, illetve az idősebb célközönséget. Mindenesetre Japánban jól fogy az autó, az első hónapban 150 százalékkal túlteljesítették a tervet!

Térelrendezés

Kép

A megszállott subarusokat érzékenyen érintheti, hogy a keret nélküli ajtó immár a múlté. Ugyanakkor a hátsó ajtó 75 fokos szögben nyílik, ami nemcsak a ki- és beszállást, hanem a gyerekülés behelyezését is jelentősen megkönnyíti – ezzel el is érkeztünk a használati értékhez. A karosszéria túlnyúlásait rövidebbre vették, a tengelytávolságot pedig megnyújtották (+95 mm), így hátul is nagyvonalú a helykínálat. Sajnos a műszerfal kissé olcsó hatású, kemény és kopogós műanyagokból építkezik, s az ajtókra is csupán tenyérnyi kárpit jutott. Bár csak fotón láttam, mindenképpen a kéttónusú kivitelt ajánlanám, az valamelyest oldja a komor hangulatot. Logikus viszont az elrendezés, egyértelmű a kezelés, és néhány praktikus részletmegoldással (italtartók, pakolórekeszek) is szolgál a belső. A négykerékhajtás miatt a csomagtartó szűkösebb ugyan a kategória átlagánál, de legalább a 60/40 arányban, osztottan dönthető üléstámlák segítségével bővíthető.

Próbajárat

Kép

Ami a futóművet illeti, elöl továbbfejlesztett MacPherson, hátul pedig igényes, kettős keresztlengőkaros felfüggesztést alkalmaztak. A hosszabb tengelytáv és a szélesebb nyomtáv mellett szintén a biztos útfogást szolgálja, hogy a boxermotort mélyebben építik be az autóba, így a súlypont alacsonyabbra kerül. Menet közben könnyedén vezethető, kifinomult autó benyomását kelti az Impreza. Végtelenül stabilan fordul, miközben a gördülési kényelem felettébb meggyőző. A kormányzás közvetlen, elegendő visszajelzéssel szolgál, pontosan rajzolhatjuk az íveket.
Persze, intenzív vezetési élményt ne a korábbinál két lóerővel izmosabb, 107 lovas alapmodelltől várjunk. Az 1498 cm3-es boxermotor egyenletesen fejti ki teljesítményét, hiába pörgetjük hosszan, legfeljebb a hangja lesz egyre izgalmasabb, de nem húz sokkal erőteljesebben. Összkerékhajtásával azonban mindenféle időjárási körülmények között magabiztosan halad az Impreza. A kétezres motorral már élénkebben mozog az autó – teljesítménye tíz lóerővel csökkent, ugyanakkor forgatónyomatéka éppen ennyivel nőtt. Lehetne dinamikusabb is, ha öt- helyett hatfokozatú sebességváltót társítanak hozzá, főleg autópályán hiányzik a "kímélő" áttétel. A manuális váltóhoz amolyan „terepfelező” is tartozik, elsősorban meredek emelkedőn és vontatáskor jöhet jól a megnövelt nyomaték. Egyébként pontosan kapcsolható a szerkezet, de aki nem akar bajlódni vele, az felár ellenében négyfokozatú automatát rendelhet helyette.

Érkezési sorrend

Bár a menetpróbán nem állították csatarendbe, az új Imprezából máris rendelhető a 230 lóerős WRX sportmodell. A teljesítményt továbbra is 2,5 literes turbómotor szolgáltatja, a teljesítmény ötfokozatú sebességváltó közbeiktatásával jut a kerekekhez. Pontos adataink egyelőre nincsenek, de sokat nem tévedünk, ha az előd 5,9 másodperces gyorsulását és a 230 km/órás csúcssebességét jósoljuk neki. Tudunk viszont pontos árat mondani: 8 390 000 forintért vihető haza a kocsi. A WRX STi csúcsmodellel várhatóan a jövő év közepéig kivár a Subaru – a hírek szerint az élménygép megszólalásig hasonlít majd a Frankfurti Autószalonon debütált WRC ralikoncepcióra. Ezután érkezik a dízelmotoros Impreza, illetve a négyajtós, lépcsőshátú kivitel. Igazság szerint a limuzin változat már létezik, de jelenleg csak az amerikai piacon forgalmazzák.

A hazai márkakereskedésekben máris szemügyre vehető és megvásárolható az új Subaru Impreza. Háromféle felszereltség, Active, Comfort és Sport specifikáció közül választhat a kuncsaft – utóbbihoz izgalmasabb első-hátsó lökhárító, küszöbtoldatok, nemesacél kipufogócső, 17 colos alufelnik és sportülések járnak. A felszereltség már az alapmodellben sem szerény, ám az egyedülálló technikának megkérik az árát: az Impreza indulóára 4 650 000 forint.

Kép
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.11.14 8:36-kor.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2007.11.14 8:35

jobbnak valszeg jobb, mert hogy logikusan fejlesztenek... de sajna akkor is randa...

az olcso belso anyagok... sajnos also-kozep kategoria... ott ez van... ennyi
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2007.11.14 8:40

StangMan írta:jobbnak valszeg jobb, mert hogy logikusan fejlesztenek... de sajna akkor is randa...
Sajnos én nem vgayok ebben biztos. Amiket mostanában tapasztalnak ismerősök új autóknál, én am ai gépeket gyárilag ócska hulladéknak tartom :evil: (egy P307, amiben 32e km van 1 évesen már cserélték benne a váltót, most 6 évesen eltört valami benne újra és ott maradt a 3-4 fokozattal, alig tudták hazavinni (aztán onnan trélerrel a szervízbe...).
StangMan írta:az olcso belso anyagok... sajnos also-kozep kategoria... ott ez van... ennyi
Akkor az ára is olcsó lesz? :P

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22177
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2007.11.14 8:55

LeMans67 írta:Akkor az ára is olcsó lesz? :P
Svájcban tuti jó ára lesz. :sallala: Itthon az importőr mászik az uborkafára és prémiumként értékesíti... :roll:

Tegnap az STiről olvastam egy svájci bemutatót. A japán vátozatot próbálták ki Japánban (2l-es motor, 309 LE :ordog:) és abszolut rajongott érte. Európában majd 2,5 l-es motor lesz kb 300 LE-vel.

Kép
A cikk: Tagesanzeiger

Avatar
Bandit
Kényelmesen krúzoló
Hozzászólások: 1035
Csatlakozott: 2007.07.03 16:22

Hozzászólás Szerző: Bandit » 2007.11.14 11:19

rev írta: arammal a villamos megy, olajjal a kalyhat futik, mi benzint egetunk :twisted:
:shake: :ordog:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22177
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.30 8:38

Ez is egy érdekes új cimke: :mrgreen:

Kép

Hozzá a cikk: Bubu és az olajkályha

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2008.01.30 19:41

Azért amikor egy macsó kihajtogatja magát egy ilyenből, az vicces :D

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.01.30 22:26

1et értek... nincs szánalmasabb mint egy izomagyú, nagypofájú dízeles :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.01.30 22:34

Az igazság az, hogy szerintem kissé elkésett a subaru ezzel a dízelesdivel...

másfél éve láttam egy gazdasági műsort, ahol épp a dízel-benzin árakról beszéltek...
a faszi mondta, hogy európában az új autók 50%-ban dízel motorral kelnek el, és ez az arány jelentősen nő... középtávon azt mondta, hogy nagyon valószínűen várható, hogy a dízel jelentősen drágább lesz mint a benzin, a piac egyszerű törvényei miat... nagyobb a kereslet, ezért drágábban fogják adni...

most 5-8 Ft-al drágább a dízel... ez a Subi 140-150-nél majd 10 litert fogyaszt... hát ez elég szar... én dízel azért vennék, hogy a 140-150-nél max 6litert fogyasszon...

Volt 2.5TDi-m... "Németországban" 180-200 közötti utazóval (ezt értsd 600km-re) 6.8-at fogyasztott... Apám Toledo TDi-je 170-180as temponal 6.1-et... a 90lovas Audi TDi 100-120-nál 5.5-öt eszik... ha taakrékos akarok lenni, akkor veszek olyat... kicsit kelepel, viszont nem fogyaszt...

A turbós benzinesek 1-2 literrel esznek ennél többet azonos tempónál... és nem kelepel, és nincs fingszaga a kipufogónak (az a tipikusan idegesitő dízel-katalizátoros-részecskeszűrős szag)... ennyi...

Nekem szimpatikus a Subaru boxer, de amikor meghallok egy 10litert fogyasztó dízelt (pályán), csak röhögni tudok...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.01.30 22:38

Csak egy példa... van egy cimborám, dízel mágus, az épített autói rendszerint as legerősebb dízel autók itthon... a 260lovas 2ezres dízel motorral a Golf II-ese 200nál fogyaszt 10litert... nem mindegy...

Tudom súly, meg 4kerék... akkor is siralmas... Pluszt fizetek mer dízel, drágább bele az üzemanyag és akkor még sokat is fogyaszt... Bububu ide vagy oda...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22177
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.01.31 8:11

somi írta:Azért amikor egy macsó kihajtogatja magát egy ilyenből, az vicces :D
Eddig aszittem, hogy a macsók a Mustangokból szállnak ki... :nemtom: :szent:
StangMan írta:Az igazság az, hogy szerintem kissé elkésett a subaru ezzel a dízelesdivel...
Alapvetően én is ezt gondolom. Most egy hibrid Outbackkel kellett volna előállni. ;) Azért kíváncsian figyelem, hogy mire jut a dízellel a Subaru.

Ha jól hallottam, akkor következőnek egy 3 l-es dízelt akarnak kihozni. (Azzal már egész rendesen menne az Outback. :rrr:)

Válasz küldése