Ez a szerencse, hogy ennyiféle izlésünk van. Nekem nagyon tetszik.Schmidi írta:Én még a széppel is vitatkoznék...
DeLorean DMC-12
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Mert Winkler is tudja, hogy a.. khmm... érdekes fejszerkezetét, csak egy markáns autó tudja ellensúlyozni.TomiTomi írta:Asszem az sem véletlen, hogy Winkler könyvénak a borítójára a DeLorean került.
Az én szívemhez közel áll ennek az autónak és korszaknak a formavilága, így
nekem tetszik! Nagyon is!!!
DeLorean egy dolgot alkotott, ami igazán sikeres lett és a legnagyobb hírnevet adta neki és ezt teljes elfogultság nélkül mondhatom :
Pontiac GTO - a muscle car alapítója. Ezzel a húzással hatalmas piacot nyitott és ez az ötlete átalakította a korszakot azonnal. Épp ezért érthetetlen számomra, hogy mitől lett 6 cikis rönyó hengerecske a DeLorean motorházteteje alatt (tudom, nem tudott mást szerezni...., de akkor is...). Inkább a korabeli csoffadt GM v8-as került volna bele. Azzal legalább mozogna...
Pontiac GTO - a muscle car alapítója. Ezzel a húzással hatalmas piacot nyitott és ez az ötlete átalakította a korszakot azonnal. Épp ezért érthetetlen számomra, hogy mitől lett 6 cikis rönyó hengerecske a DeLorean motorházteteje alatt (tudom, nem tudott mást szerezni...., de akkor is...). Inkább a korabeli csoffadt GM v8-as került volna bele. Azzal legalább mozogna...
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Ezt annyit hajtogatod, hogy már, már elhittem. Mióta olvastam az "American Muscle Cars 1952-2005"-et, azóta azért kételkedem ebben. A GTO csak egy volt a láncolatban...LeMans67 írta:DeLorean egy dolgot alkotott, ami igazán sikeres lett és a legnagyobb hírnevet adta neki és ezt teljes elfogultság nélkül mondhatom :
Pontiac GTO - a muscle car alapítója.
Sajna fogalmad sincs a DMC12-esről, azért írsz ilyeneket.LeMans67 írta:Épp ezért érthetetlen számomra, hogy mitől lett 6 cikis rönyó hengerecske a DeLorean motorházteteje alatt (tudom, nem tudott mást szerezni...., de akkor is...). Inkább a korabeli csoffadt GM v8-as került volna bele. Azzal legalább mozogna...
John Z. DeLorean célja egy etikus (kisfogyasztású, tartós és biztonságos) autó kreálása volt. Sok eredeti ötlete volt, oszt kompromisszumokat kellett kötni, hogy egyáltalán legyen valami belőle. Egyik az volt, hogy az akkori Lotus Esprit alvázát vette át. A Lotus Esprit alváza 4 hengeres motorokhoz készült, azokat közép motorként lehetett beszerelni. Már a 2,8-as V6os sem fért be rendesen, ezért lett farmotorors a DeLorean. A V8 még rosszabbá tette volna az úttartását.
A motor alapvetően nem volt rossz. Ajánlom figyelmedbe a korabeli Renault Alpine-eket, amelyek ugyan ezzel a motorral készültek és sokkal sportosabbak voltak a DMC-12-esnél. Valszeg John Z.-nek mások voltak a prioritásai... Ő is öregedett, nemcsak Te.
Tomival itt egyet kell értenem
DeLorean-nek nem egy Ferrari gyalázó szupersportautó volt a célja a DMC-12-vel... inkább olyan, amit használható, kedvezőbb árfekvésű, amit használnak is...
hát aztán sajnos a minőség igazándiból nem ösztönzött napi felhasználásra...
de mindegy, tényleg klasszikust alkotott, mégha jóval a halála után került a gép ebbe a státusba...
DeLorean-nek nem egy Ferrari gyalázó szupersportautó volt a célja a DMC-12-vel... inkább olyan, amit használható, kedvezőbb árfekvésű, amit használnak is...
hát aztán sajnos a minőség igazándiból nem ösztönzött napi felhasználásra...
de mindegy, tényleg klasszikust alkotott, mégha jóval a halála után került a gép ebbe a státusba...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Nem, ez autós történeti dolog. Igen, volt már hasonló autó (pl. Riviera - de az luxus volt), de a Pontiac a LeMans GTO opciós csomagjával alkotta meg az első, elismert muscle car-t. Aztán erre válaszként jelentek meg a konkurens és GM-es válaszok. Erre keresgélhetsz a netten, fogsz találni rá írást bőven (Pontiac-ban morogni nekem.. )TomiTomi írta:Ezt annyit hajtogatod, hogy már, már elhittem. Mióta olvastam az "American Muscle Cars 1952-2005"-et, azóta azért kételkedem ebben. A GTO csak egy volt a láncolatban...LeMans67 írta:Pontiac GTO - a muscle car alapítója.
Hát azért ezt azt még tudok. Igazából ez a gép egy kompromisszum autó lett... itt gyakorlatilag meg is bukott...A kis fogyasztástól, már akkor is messze volt. Dög nehéz volt. Rönyó motor helyett akkoriban tett volna bele vmi komolyabb minőségű motort. Ez a motor nem bírt el a súllyal...TomiTomi írta:Sajna fogalmad sincs a DMC12-esről, azért írsz ilyeneket.
Tomi hány kiló és mekkora volt egy Alpine? Mekkora egy DeLorean? Trabi motor gokartban brutál jó, városban használható volt, országúton elgurult, de lomha volt. Azért mert valami valahol jó, nem biztos, hogy máshol is jó. Egy sportautó lomha motorral vicces. Főleg olyantól, aki elötte "sport" gépeket kreált..TomiTomi írta:A motor alapvetően nem volt rossz. Ajánlom figyelmedbe a korabeli Renault Alpine-eket, amelyek ugyan ezzel a motorral készültek és sokkal sportosabbak voltak a DMC-12-esnél
Én egy vén kecske vagyok tudom..TomiTomi írta:Ő is öregedett, nemcsak Te.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
A DeLorean 1230 kg körül volt és ehhez volt egy 2,8-as motorja. Manapság ennél nehezebb Golfot árulnak 1,4-es szívómotorral.LeMans67 írta:Hát azért ezt azt még tudok. Igazából ez a gép egy kompromisszum autó lett... itt gyakorlatilag meg is bukott...A kis fogyasztástól, már akkor is messze volt. Dög nehéz volt. Rönyó motor helyett akkoriban tett volna bele vmi komolyabb minőségű motort. Ez a motor nem bírt el a súllyal...
A Renault Alpine A310 250 kg-al könnyebb volt és 20 LE-vel erősebb. De az egy sportkocsi, a DMC-12-es pedig egy GT. Amúgy Európában kat nélkül a DeLo motorja is erősebb lett volna, meg teljesen elkészült a turbos változat, csak már nem volt alkalma John Z-nek piacra dobnia.
Más időben készült a kettő. A DMC-12-est akkor kezdték el tervezni, amikor benzinhiány volt és még a Mustangban sem volt V8as.LeMans67 írta:Azért mert valami valahol jó, nem biztos, hogy máshol is jó. Egy sportautó lomha motorral vicces. Főleg olyantól, aki előtte "sport" gépeket kreált..
Könnyű 30 évvel később okosnak lenni. Ma hasonló időket élünk mint ami akkor volt. pl GM ma sem lehet benne biztos, hogy az új Camaroból tartósan sokat el tud adni a 400 LEs motorral. Lehet majd 30 év múlva jól kiröhögi őket valaki, hogy hogy nem látták, hogy nagyon meg fog drágulni a benzin...
Khm, amiről beszélsz, az a VW 1,4 L de 140-170 LE-s motor és talán egyik legmodernebb motor! (amúgy, jé megjelent egy 80 és egy 122 LE-s is az 1,4-ben, 2 hete még nem volt)TomiTomi írta:A DeLorean 1230 kg körül volt és ehhez volt egy 2,8-as motorja. Manapság ennél nehezebb Golfot árulnak 1,4-es szívómotorral.
Ami nincs az nincs, elbukta.. Az Alpine egy komoly gép volt a maga korában, ezt készséggel elismerem, de ronda volt mint a bűn...a DeLorean egy szépség hozzá képest.TomiTomi írta:A Renault Alpine A310 250 kg-al könnyebb volt és 20 LE-vel erősebb. De az egy sportkocsi, a DMC-12-es pedig egy GT. Amúgy Európában kat nélkül a DeLo motorja is erősebb lett volna, meg teljesen elkészült a turbos változat, csak már nem volt alkalma John Z-nek piacra dobnia.
Eh Mustang Viccet félre téve, igazad van, de amikorra gyártásba került, már komoly sportos gépek voltak...TomiTomi írta: Más időben készült a kettő. A DMC-12-est akkor kezdték el tervezni, amikor benzinhiány volt és még a Mustangban sem volt V8as. .
Elismerem jó gép lett volna, egy ütős motorral és könnyebb vázzal...
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szívó 170 LE-val? Nem kevered a szezont a fazonnal?LeMans67 írta:Khm, amiről beszélsz, az a VW 1,4 L de 140-170 LE-s motor és talán egyik legmodernebb motor! (amúgy, jé megjelent egy 80 és egy 122 LE-s is az 1,4-ben, 2 hete még nem volt)TomiTomi írta:A DeLorean 1230 kg körül volt és ehhez volt egy 2,8-as motorja. Manapság ennél nehezebb Golfot árulnak 1,4-es szívómotorral.
Abszolut izlés kérdése, de biztos, hogy az A310-esre gondolsz? Nem az A110-esre? Ez utóbbi nem létezett V6-ossal.LeMans67 írta:Az Alpine egy komoly gép volt a maga korában, ezt készséggel elismerem, de ronda volt mint a bűn...
TomiTomi írta: Más időben készült a kettő. A DMC-12-est akkor kezdték el tervezni, amikor benzinhiány volt és még a Mustangban sem volt V8as. .
Könnyebb vázzal?! A váz abszolut könnyű volt, megnézheted az Espritet. A nehéz a díszburkolat volt, a műanyagkarosszériára ráaggatott rozsdamentes acél lemezek. Viszont ez adta meg a kocsi karakterét...LeMans67 írta:Viccet félre téve, igazad van, de amikorra gyártásba került, már komoly sportos gépek voltak...
Elismerem jó gép lett volna, egy ütős motorral és könnyebb vázzal...
John DeLorean értett jól az autógyártáshoz, csak nem tudott kicsiben gondolkodni. Évi 30 000 db DMC-12-est akart gyártani (kevesebb mint 9000-et gyártottak két év alatt) és ennek megfelelően méretezett sok mindent. A csőd kódolva volt a vállakozásába...
Más. Sokan a DeLorean DMC-12-est amerikai autónak gondolják. pedig a megálmodóján kívül nem sok köze volt amerikához.
- Pinifarina tervezte a külsejét
- Lotus végezte a mérnöki munkákat, adta a saját alvázát, hangolta a futóművet
- a motor francia-svéd koprodukció
- a váltók franciák voltak
- a rozsdamentes acél német
- a gyár Észak-Írországban állt
Ha belegondolsz, ez ma egy igazi uniós termék lehetne.
Bocs, ez a TSI, nem néztem, hogy szívó, csak hogy 1,4 és december elején még csak a TSI volt...TomiTomi írta:Szívó 170 LE-val? Nem kevered a szezont a fazonnal?
Nevetni fogsz, nekem a "béka" 110 jobban tetszik, mint a 310...TomiTomi írta:Abszolut izlés kérdése, de biztos, hogy az A310-esre gondolsz? Nem az A110-esre? Ez utóbbi nem létezett V6-ossal.
TomiTomi írta:Könnyebb vázzal?! A váz abszolut könnyű volt, megnézheted az Espritet.
Elnézést,pontatlan voltam Nehéz autót kellett volna írnom...
Lassan kivesézzük a gépet, de nincs egy jó cikk még sem..
Még szavadon foglak egyszer szerintem, de nem most lesz, mert van még mit olvasnom...TomiTomi írta:Ha érdekel, kölcson adom ezt a könyvet:
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2008.01.09 10:08-kor.