Dodge Challenger 2008-
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Eljutott a Totalcarra is.
Lelelplezték a sorozatgyártású Dodge Challengert
A Chicagói Motor Show egyik legnagyobb attrakciója a felélesztett izomautó-legenda, amely hosszú ideje a Ford Mustang első ellenfele lehet. A Challenger nagy meglepetést persze már nem okozhat, hiszen a bő öt méteres kupéóriást tanulmányautóként már 2006 elején láthattuk, és a Chrysler tervezői azóta keveset változtattak rajta, de az idén egyetlenként gyártásba kerülő SRT-8 változat adatai így is hajmeresztőek.
Hiába hatalmas és nehéz a Challenger, a 6,1 literes, 425 lóerős Hemi V8-as tollpiheként mozgatja a kétajtós karosszériát. Az izomkolosszus 4,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, álló helyzetből indulva 13,9 másodperc alatt futja le a negyed mérföldes (402 méteres) távot, a végsebessége pedig 273 km/h. Mindezt ráadásul úgy adja elő, hogy a tervezők egy hagyományos, olajkavaró automata váltóval béklyózták meg a motort, és kézi váltót egyelőre nem is kínálnak a Challengerhez.
A gyorsulási képesség persze már a tanulmány-változatnál is megvolt, az elmúlt két évben viszont az egykori tanulmány futóműve és fékrendszere is végleges formát öltött. A alufelnik mögé elöl 360, hátul pedig 350 mm átmérőjű féktárcsák, és négydugattyús Brembo féknyergek kerültek, amelyekkel 100 km/h-ról álló helyzetbe 34 méteren belül lassulhat a Challenger. A motor és a fékrendszer együtels teljesítményére jellemző 0-160-0 gyorsulás-lassulás próbát 16,5 másodperc alatt teljesíti az autó. Ráadásul a sportos hangolású futóművel kanyarodni gyorsan lehet, a gyári gumikon állítólag 0,9 g-s oldalgyorsulásig nem csúszik meg az óriáskupé.
Sajnos a Chryslernél úgy döntöttek, hogy az óriási érdeklődés ellenére spórolásból az idén csak 6400 autót készítenek, és a 37 995 dolláros, azaz napi árfolyamon számolva 6,85 millió forintos ár egyben azt is jelenti, hogy 2008-as Challengerhez gyakorlatilag csak az tud majd szerezni, aki vagy előre lefoglalta, vagy hajlandó többszörös árat fizetni a kupéért a szemfüles neppereknek. Az a néhány szerencsés, aki mégis hozzájuthat a típushoz, háromféle szín közül is választhat: a tanulmány narancssárgáján kívül ezüst és fekete fényezéssel gyártják majd az SRT8-ast.
Még a DaimlerChrysler idejében arról volt szó, hogy később lesznek olcsóbb változatok is, 5,7 literes Hemi V8-as, illetve V6-os motorokkal, amelyek a Mustangéhoz hasonló áron kerülhetnek a kereskedésekbe. Egyelőre még bizonytalan, hogy a Chrysler új tulajdonosai tartják-e magukat a régi tervekhez, de ha igen, az egyszerűbb Challengerekre akkor is várni kell, legalább 2009-ig.
Forrás: Totalcar
Lelelplezték a sorozatgyártású Dodge Challengert
A Chicagói Motor Show egyik legnagyobb attrakciója a felélesztett izomautó-legenda, amely hosszú ideje a Ford Mustang első ellenfele lehet. A Challenger nagy meglepetést persze már nem okozhat, hiszen a bő öt méteres kupéóriást tanulmányautóként már 2006 elején láthattuk, és a Chrysler tervezői azóta keveset változtattak rajta, de az idén egyetlenként gyártásba kerülő SRT-8 változat adatai így is hajmeresztőek.
Hiába hatalmas és nehéz a Challenger, a 6,1 literes, 425 lóerős Hemi V8-as tollpiheként mozgatja a kétajtós karosszériát. Az izomkolosszus 4,9 másodperc alatt érheti el a 100 km/h-s sebességet, álló helyzetből indulva 13,9 másodperc alatt futja le a negyed mérföldes (402 méteres) távot, a végsebessége pedig 273 km/h. Mindezt ráadásul úgy adja elő, hogy a tervezők egy hagyományos, olajkavaró automata váltóval béklyózták meg a motort, és kézi váltót egyelőre nem is kínálnak a Challengerhez.
A gyorsulási képesség persze már a tanulmány-változatnál is megvolt, az elmúlt két évben viszont az egykori tanulmány futóműve és fékrendszere is végleges formát öltött. A alufelnik mögé elöl 360, hátul pedig 350 mm átmérőjű féktárcsák, és négydugattyús Brembo féknyergek kerültek, amelyekkel 100 km/h-ról álló helyzetbe 34 méteren belül lassulhat a Challenger. A motor és a fékrendszer együtels teljesítményére jellemző 0-160-0 gyorsulás-lassulás próbát 16,5 másodperc alatt teljesíti az autó. Ráadásul a sportos hangolású futóművel kanyarodni gyorsan lehet, a gyári gumikon állítólag 0,9 g-s oldalgyorsulásig nem csúszik meg az óriáskupé.
Sajnos a Chryslernél úgy döntöttek, hogy az óriási érdeklődés ellenére spórolásból az idén csak 6400 autót készítenek, és a 37 995 dolláros, azaz napi árfolyamon számolva 6,85 millió forintos ár egyben azt is jelenti, hogy 2008-as Challengerhez gyakorlatilag csak az tud majd szerezni, aki vagy előre lefoglalta, vagy hajlandó többszörös árat fizetni a kupéért a szemfüles neppereknek. Az a néhány szerencsés, aki mégis hozzájuthat a típushoz, háromféle szín közül is választhat: a tanulmány narancssárgáján kívül ezüst és fekete fényezéssel gyártják majd az SRT8-ast.
Még a DaimlerChrysler idejében arról volt szó, hogy később lesznek olcsóbb változatok is, 5,7 literes Hemi V8-as, illetve V6-os motorokkal, amelyek a Mustangéhoz hasonló áron kerülhetnek a kereskedésekbe. Egyelőre még bizonytalan, hogy a Chrysler új tulajdonosai tartják-e magukat a régi tervekhez, de ha igen, az egyszerűbb Challengerekre akkor is várni kell, legalább 2009-ig.
Forrás: Totalcar
Olvastad, hogy 4,9? Khm, hol nyugdíjas ez a gép? Amúgy lehet kézzel is váltogatni, ha akarsz, de ennél a gépnél szerintem már érdems két kézzel kapaszkodni a kormányba, mikor gyorsul..StangMan írta:Szóval csak automata... hát ez szar... már nem is kéne... buzi nyugdíjasok...
Inkább a külső színek amik viccesek, a narancs ok, de ezüst? Szerintem lassan már vicc egy szürke autó. A feketén a matt fekete csík meg nevetséges...
Viszont végre egy rendesen felszerelt autó. Nincs "olcsójános verzió", (igaz így hatalmas piactól esnek el, de mit számít, hisz fut a szekér ) csak jól felszereltség... (Stang-nek mondom, hogy a képről úgy tünik nincs benne digit klíma, minden azért nem lehet.. )
Lömi baszki 425lóval még szép, hogy min. 4.9-et gyorsul...
az automata váltó nem azoknak van akik szeretnek vezetni... ennyi... igy nem a tied a kontroll... nem értem ebben mi nem érthető..
... upssz... az astrátok is automata én kérem az elnézést... ja, tudom, kényelmes... na ez a két dolog nem fér össze: a kényelmes és sportos... mert akinek az utóbbi fontos annál az első nem preferencia, akinek a kényelem, annak meg elég az automata is
na majd jön a Bandit... remélem...
az automata váltó nem azoknak van akik szeretnek vezetni... ennyi... igy nem a tied a kontroll... nem értem ebben mi nem érthető..
... upssz... az astrátok is automata én kérem az elnézést... ja, tudom, kényelmes... na ez a két dolog nem fér össze: a kényelmes és sportos... mert akinek az utóbbi fontos annál az első nem preferencia, akinek a kényelem, annak meg elég az automata is
na majd jön a Bandit... remélem...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Te, Lömi, ez a top modell, azaz a Shelby GT500 ellenfele. Arra mérget vehetsz, ha versenyképes áron lesz egyszer v6os belőle, az sokkal fapadosabb lesz.LeMans67 írta:Viszont végre egy rendesen felszerelt autó. Nincs "olcsójános verzió", (igaz így hatalmas piactól esnek el, de mit számít, hisz fut a szekér ) csak jól felszereltség... (Stang-nek mondom, hogy a képről úgy tünik nincs benne digit klíma, minden azért nem lehet.. )
1et értek... ÉS sajnos nekem nagyon fapados ez 300C műszerfal...
nem csúnya, de ide tervezhettek volna egy valamiféle egyedibbet is, nem egy szedánból vettem volna át.... ami már ott is csalódást kelt a külső elsöprő vonalai után...
nem csúnya, de ide tervezhettek volna egy valamiféle egyedibbet is, nem egy szedánból vettem volna át.... ami már ott is csalódást kelt a külső elsöprő vonalai után...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Stang vezettél már ilyen automatát, amit lehet kapcsolni, valami komolyabb autóban? Ez elég rendesen mozog, ha akarsz váltogatni... Nekem egy 9.3 Saab-ban volt játszós pár órám és nagyon jól mozog! Az pedig nem egy nagy erő még a maga kb. 230 pacijával..Ott vált ahol akarom, akkor, amikor akarom, nincs késlekedés, rugalmas, ha akarod, ha nem akkor sima D és kész. A Dual GAte-t már 1960-as évek elején megcsinálta a Hurst cég és akkor is ez volt alé nyege...Nem olyan, mint a Subaru vagy a sosem kopik el "lusta" automatája...
Az új Mustang belsője színvonalas? Eddig mindenki azt szidta, hogy micsoda műanyag, ne legyetek már elfogultak azért mert Ford... Nem szólom le, ne értsétek félre, de nézzük már külső szemmel:
Az új Mustang belsője színvonalas? Eddig mindenki azt szidta, hogy micsoda műanyag, ne legyetek már elfogultak azért mert Ford... Nem szólom le, ne értsétek félre, de nézzük már külső szemmel:
színvonalasnak mindenképpen az, mert a Stangba lett tervezve és csak abban vanLeMans67 írta:Az új Mustang belsője színvonalas?
Az anyagok minősége néhol hagy maga mögött kivánni valót, de egyöntetűen az volt a vélemény, hogy maximálisan kihozták belőle amit lehet és nem nyekeg-zörög...
Ezzel ellentétesen ebbe beletették egy szedán... mondom SZEDÁN műszerfalát... sajnos ez még ott is harmatos (a színvonalast ki sem ejtettem a számon, de igen, ennél a Stangé 600szor színvonalasabb)... egy ilyen dögös retró sportkúpéban ez 1 fos... főleg 40e dollárért...
Váltó témában sajnos csak egy 4.2es Audihoz volt szerencsém mindenttudó Tiptronic-kal... lustának nem lusta, de nem kéne... mert hiába huzogatom, akkor is automata... ez az egyik...
A másik meg, hogy 6 sebesség helyett 5el gazdálkodhatok... ha nem tudod ez milyen hátrány , akko elmesélem...
És nemtom vetted-e, hogy az első voltam aki azt mondta beszarás ez az autó... de egy retró muscle car imidzsét totálisan el lehet kúrni egy olyan autó műszerfalával, amivel minden 4-5dik taxis jár pesten... és egy szar automatával... mégha gyors is, meg váltogatható, akkor is AUTOMATA....ennyi... ja, részemről...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- kaRdoSmuki
- Úrvezető
- Hozzászólások: 241
- Csatlakozott: 2007.08.30 19:47
- Tartózkodási hely: Nagykovácsi