Hírek

Ha épp nem amerikai Fordról akarsz beszélgetni, akkor annak itt a helye

Moderátorok: TomiTomi, StangMan

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.02.06 13:35

TomiTomi írta:Nem. De Subaruban sohasem a szépséget kerestem. De az Astra sem tetszik. S abban még mást sem látok. :P
Kopik nekem sem tetszett, de ilyen felszereltségű kis autót nem nagyon tudok...Na mindegy...

akkor legyen nektek hír:

http://knightrider.hu/replica/kitt_finish.htm
Kép

Elindul a Ford, akkor abból is lesznek klónok? Hm az elég húzós áron fog futni, mert ezt is arany árában adják.. :D

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22154
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.06 16:37

LeMans67 írta:Elindul a Ford, akkor abból is lesznek klónok? Hm az elég húzós áron fog futni, mert ezt is arany árában adják.. :D
Már a GT500KR sem olcsó...

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22154
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.13 10:48

Az autóipar legnagyobb vesztesége a GM-nél

Soha egyetlen autógyártó még meg sem közelítette a 38,7 milliárd dolláros éves deficitet, a General Motors 2007-es könyvelésének végeredményét. Az Egyesült Államok legnagyobb autógyártóját mégsem teszi tönkre a csillagászati veszteség, mivel ez az összeg csak papíron létezik, a valós kiadásokat nem befolyásolja. A sokmilliárdos negatív eredmény ugyanis csaknem teljes egészében egy adó-leírási kötelezettségnek köszönhető, ami valódi kiadással nem jár. Ha a GM-nek ki kellene fizetnie a bő 38 milliárdot, abba természetesen belerokkanna, hiszen ennyi pénzt az autógyártó húsz év alatt sem termelne ki.

A valódi, könyvelési hókuszpókuszok nélküli deficit ugyanakkor alig 400 millió dollár, ami határozott javulás a 2006-ban elszenvedett kétmilliárdos veszteséghez képest. Az eladások 3%-kal, 9,4 millióra nőttek, és az autógyártásból összesen 553 millió dollár nyereség származott. Az eredményeket elsősorban a pénzügyi szolgáltató részleg, a GMAC rontotta le, amely összesen 1,1 milliárd dollárnyi nettó veszteséget hozott a GM-nek. A cég egyes részlegeinek eredményei meglehetősen vegyes képet mutatnak. Észak-Amerikában 1,5 milliárdot veszített a GM, azaz nem nagyon változott a helyzet 2006 vége óta, és az európai részleg is csupán 55 milliós nyereséget hozott, szemben a tavalyi 357 milliós nyereséggel. Ugyanakkor az ázsiai és csendes-óceáni régióban, illetve a Latin-Amerikával, a Közel-Kelettel és Afrikával foglalkozó részlegnél nagyon jól ment a bolt: az előbbi 744 millió, az utóbbi pedig 1,3 milliárd dolláros nyereséget hozott. Összességében tehát úgy néz ki, a GM-nél a látszat ellenére nem reménytelen a helyzet, és a vezerőség szerint az évtized végére ismét nyereséges lehet az egész vállalat.

Jelentős javulást várnak például a munkaerő átszervezésétől: a napokban mintegy 74 ezer amerikai dolgozójuknak ajánlották fel, hogy egy nagyobb végkielégítéssel kivásárolják jelenlegi munkaszerződéséből, vagy korkedvezménnyel nyugdíjba küldik. A cél az, hogy a dolgozóik egy részét legalább olcsó, ideiglenes munkaerővel helyettesítsék, vagy munkahelyeket szüntethessenek meg, ami jelentős megtakarítást jelentene a cég számára. Ettől, és más lépésektől a GM vezetősége azt várja, hogy 2010-ig 4-5 milliárd dollárral csökkenthetik a költségeket, visszalendítve az amerikai GM részleget a nyereséges, vagy legalább nullszaldós működésbe.
Forrás: Totalcar

Uuupsz. Én meg azt hittem, hogy csak a Ford és a Chrysler nyüglődik... :|

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22154
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.13 10:58

Holley csődöt jelentett.

Kár lenne, ha Ford tradicionális porlasztó szállítója megszűnne... :(

Avatar
LeMans67
Városi versenyző
Hozzászólások: 2314
Csatlakozott: 2007.07.03 7:34

Hozzászólás Szerző: LeMans67 » 2008.02.13 11:46

TomiTomi írta:Kár lenne, ha Ford tradicionális porlasztó szállítója megszűnne... :(
Szerintem minden ami cégnek beszállítója volt...
Én nagyon remélem, hogy nem megy tönkre...

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.02.13 11:48

nem is az a lényeg, hogy a Fordnak milye... inkább az, hogy egy jó, jól bejáratott és régi cég, aki név a szakmában, csődbe megy...
ez elég szomorú...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.02.21 5:43

Kanadában 2006-ban 160.000 autót loptak el. A statisztikák szerint a megfelelő gyári lopásgátóló rendszerek is már elégséges védelmet biztosítanak a hétköznapi tolvajok ellen, ezért 2007 szeptemberétől a Kanadai Biztosítók Szövettsége egy standardot állított fel, ami megléte esetén jelentős kedvezményt adnak az autó biztosítási díjából.

Kanadai autólopás statisztika 2006

A legkapósabb autók
1. 2000 Honda Civic SiR
2. 1999 Honda Civic SiR
3. 2004 Subaru Impreza WRX/WRX STi AWD
4. 1999 Acura Integra
5. 1994 Honda Civic Si Hatchback
6. 1998 Acura Integra
7. 1993 Dodge Shadow Convertible
8. 1996 Honda Civic Si Hatchback
9. 2000 Audi TT Quattro Coupe
10. 1996 Chev/GMC Blazer/Jimmy S Series 4WD

Azért érdekes, hogy a TOP10-ben 7 a Honda :roll:

A legkevésbé lopósak
(tie) 2000 Saab 9-5
1. (tie) 2002 Volvo S60 AWD
1. (tie) 2002 Pontiac Bonneville
1. (tie) 1998 Lincoln Continental
1. (tie) 2001 Ford/Mercury Taurus/Sable Wagon
1. (tie) 2001 Pontiac Bonneville
1. (tie) 2002 Oldsmobile Silhouette
1. (tie) 1997 Saturn SW1 Wagon
9. 1998 Toyota Avalon XLS
10. (tie) 2000 Lincoln Continenta
(tie) 2005 Saturn Ion Sedan
(tie) 1996 Buick Le Sabre

Az meglepő, hogy a legkevésbé kapós 10ben mennyi az amerikai....
Azt nem tudom, hogy azért van-e, mert ennyire jók vagy csak azért, mert még a tolvajoknak sem kellenek... :monokli:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22154
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.02.21 8:03

A legtöbbet lopott autók mind örömautózásra valók. Lehet, hogy a végén szereplőket a legunalmasabb vezetni. :mrgreen:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22154
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.16 22:34

Két hét teljes leállás a Chryslernél
totalcar írta:Az amerikai autógyártó meglepő lépésre szánta el magát: júliusban két hétre szabadságra küldik legtöbb dolgozójukat.

Azokat, akik már korábban kivették minden szabadságukat, fizetés nélkül küldik pihenni, mivel ez idő alatt minden üzemben leáll a termelés. A hivatalos magyarázat szerint a szünet arra szolgál, hogy javítsa az üzemekben folyó munka hatékonyságát, mivel a pihent munkaerő jobban dolgozik. Egyes elemzők szerint azonban teljesen más áll a háttérben. Alighanem így próbálnak megszabadulni a felhalmozott raktárkészlet egy részétől - hiszen amíg nem folyik gyártás, addig a vásárlók a készleteket fogyasztják -, és egyben a gyárak működtetésének költségein is spórolni.

Hasonló húzással még egyetlen más gyártó sem próbálkozott, ami azt jelzi, hogy a Chrysler dollármilliárdos nagyságrendű veszteségének terhével az új tulajdonos, a Cerberus Capital is nehezen tud megbirkózni.
:?

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2008.03.16 22:40

Na, megvan nekik a csőben a lyuk. Szerintem szerte Európában általános gyakorlat a több hetes nyári leállás, aztán menjen mindenki egyszerre szabira, addig sem kell villanyszámlát fizetni. Ez speciel nem utal különösebb működési zavarokra az én olvasatomban.

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22154
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.16 22:48

És ha még ezeket a híreket hozzátesszük?

Bezár a kaliforniai Chrysler tervezőközpont
totalcar írta:A legkisebb detroiti gyártó mindenütt igyekszik spórolni, ahol csak tud. Az új tulajdonos, a Cerberus Capital már tavaly ősszel megkezdte az elbocsátásokat, és a gyengén szereplő típusok gyártásának leállítását, most pedig a tervezőrészleg feleslegesnek ítélt részlegeitől válnak meg.

Az első áldozat ez utóbbi területen a kaliforniában működő tervezőközpont, ahol elsősorban formatervezés, és tanulmányautók kivitelezése folyt eddig. A Chrysler vezetése azonban úgy véli, ezeket a feladatokat Auburn Hillsben, a vállalat központjában is el tudják látni, így felesleges fenntartani a nyugati parti részleget.

Egyesek persze kétségbe vonják, hogy ez lenne a spórolás legjobb módja, hiszen a Chrysler az utóbbi néhány évben kevés igazán érdekes külsejű szériamodellt dobott piacra, és épp egy gyenge formát mutató részleget még inkább leépíteni nem feltétlenül a legjobb stratégia. A következményeket azonban most még lehetetlen megjósolni, hiszen a kreatív ötletek hiánya csak évek múltán látszik meg egy autógyártó kínálatán.
Ez szintén márciusi hír. Még egy novemberből:

Négy típusától szabadul meg a Chrysler
totalcar írta:A legkisebb detroiti autógyártó bejelentette spórolási tervének első fázisát, amely a kínálat szűkítése mellett nagyarányú elbocsátásokkal jár.

Az új vezetőség a legkevésbé népszerű modellek gyártását állítja le. A Dodge Magnum kombi, valamint a Chrysler Pacifica, a Chrysler Crossfire és a PT Cruiser kabrió változata egy éven belül eltűnik a palettáról. Ahogy a felsorolásból látszik, az újabb, de határozottan sikertelen típusokhoz, amilyen a Jeep Compass vagy a Chrysler Sebring, egyelőre nem nyúlnak, sőt, lényegében a Pacifica az egyetlen, tömegeknek szánt önálló modell, amelynek a gyártását leállítják. A Dodge Magnum lényegében csupán egy felesleges Chrysler 300C változat, a nyitott PT Cruiser és a Crossfire pedig eleve kis sorozatban készült.

A visszafogott kínálatcsökkentés ellenére meglehetősen nagy számú dolgozójától szeretne megszabadulni a Chrysler. Legalább 8500 főt tesznek utcára a következő tizenkét hónapban, azon a 13 ezer dolgozón kívül, akiknek az év elején bejelentett korábbi költségcsökkentési program keretében szűnik meg a munkahelye. Ezzel hosszabb távon jelentős megtakarítást szeretne elérni a cég vezetése, de a becslések szerint a jövő évet épp az elbocsátások miatt még jelentős veszteséggel zárhatják.

A karcsúsítások persze még nem húzzák ki a bajból a Chryslert, csupán haladékot biztosítanak a számára, hogy a következő két-három évben új termékstratégiát dolgozhasson ki, és megalapozza hosszabb távú fennmaradásának lehetőségét.
Szal nem áll túl jól a szénájuk. :|

Avatar
somi
Városi versenyző
Hozzászólások: 3643
Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: somi » 2008.03.16 22:56

Ez igaz, de a nyári leállás nem egy extrém eset. Egyébként egy nagy gyár valóban sokat spórolhat vele, de ha csak ez lenne, nem tojnék be, ha a dolgozójuk lennék. A többi infó alapján már gázosabb a helyzet.

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.03.27 0:39

Végül is ideraktam, mert Ford is meg nem is...

A Ford Motor Company hivatalosan is bejelentette, hogy a Land Rover és Jaguár márkáit az indiai Tata Motorsnak adja el.

Az adás-vétel a következő negyedév végéig zajlik le. A Tata Motors 2.3Mrd dollárt fizet a két prémium márkáért a Fordnak.

A Ford ezzel azt reméli, hogy ezek után kimondottan egy fejlődő Ford márka megerősítésén dolgozhat majd.

A Ford sajtóközlemény szerint ez egy jó üzlet, ami a Jaguar és a Land Rover hasznára vállhat, és folytatódhat az a fajta fejlődés, ami az utóbbi években megkezdődött.

A Ford az átmeneti időszakban biztosítja a termeléshez szükséges alkatrészellátást, segítséget nyújt a fejlesztések folytatásához és egyéb dolgokohoz is.
Még 12 hónapig a Jaguar és Land Rover delaerek igénybe vehetik a Ford Finanszírozást is.

Hát evvan. Indiai lett két angol presztízsmárka... reméljük jól sül el...
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Avatar
TomiTomi
Admin
Hozzászólások: 22154
Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
Tartózkodási hely: Budapest
Kapcsolat:

Hozzászólás Szerző: TomiTomi » 2008.03.27 8:11

Most az indiaiak gyarmatosítják a briteket. :monokli:

Avatar
StangMan
Admin
Hozzászólások: 7076
Csatlakozott: 2007.06.06 10:09
Tartózkodási hely: Budapest

Hozzászólás Szerző: StangMan » 2008.03.27 8:16

khm... duuurca :biggrin:
-= '87 Ford Mustang GT =-

Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:

Válasz küldése