"Szocialista szellemek"
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Muszályvolt eladni,tudod azok a fránya anyagiak.
Amúgy egy idióta vette meg,legalábbis szerintem az volt.
Átfényezte kétszínűre fekete-platina,majd ötszörös áron keleti hot rodként árúlta gyári motorral,futóművel. Rá egy hónapra kaptam egy levelet az önkormányzattól,hogy kivonták a forgalomból,mert nem iratta át. Hát így utólag sajnálom egy kicsit.
Amúgy egy idióta vette meg,legalábbis szerintem az volt.
Átfényezte kétszínűre fekete-platina,majd ötszörös áron keleti hot rodként árúlta gyári motorral,futóművel. Rá egy hónapra kaptam egy levelet az önkormányzattól,hogy kivonták a forgalomból,mert nem iratta át. Hát így utólag sajnálom egy kicsit.
TechPeti
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22166
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Úgy néz ki, hogy jelent meg egy érdekes könyv e témában:
Boros Jenő: Leváltott modellek – kelet-európai autóregény

Ha jól láttam 9700 Ft. Az egy picit húzós...
Boros Jenő: Leváltott modellek – kelet-európai autóregény

Csikós Zsolti itt áradozik róla.Húsz éve, amikor az osztrák-magyar határon elvágták a vasfüggönyt, és megnyílt a berlini fal, új korszak kezdődött a kelet-európai autóiparban és könyvkiadásban is. Miközben a korábban népszerű, ám korszerűtlen szocialista modellek többsége eltűnt a szalagokról és az utakról, tömegével jelentek meg a polcokon a Trabant és Wartburg könyvek, mert Németország újraegyesítése után a szakírók lázas munkával dolgozták fel az NDK járműiparának addig igencsak homályos történetét. Az autókínálatában szegényes, és sok részletében titkolt, de izgalmas krónikák gombamód szaporodtak. Továbbra is maradtak a nagyközönség által kevéssé ismert területek, hiszen még a szaklapokban sem sok információ jelent meg például a bolgár kocsikról.
A Kelet-európai autóregény szerzőgárdája nemcsak az egykori európai szocialista országok járműiparát és a márkák történetét mutatja be, hanem a korszakot is, melyben sokaknak inkább önkényuralmi jelkép volt az autó. Az ötvenes években párthatározatok születtek a hadiüzemek polgári célú hasznosításáról, ám a kelet-európai országokban nehezen valósult meg a népautó-álom, amit sokáig a magántulajdonú gépkocsikat tiltó rendelet is fékezett. Évtizedeken át csak ígéret maradt a gyorsan elérhető családi kocsi, melyre milliók vágytak, miközben sok autó inkább félelmet ébresztett megjelenésével. A sötét Pobjedák korszakát dolgozza fel a Leváltott modellek című könyv, mely nyolc egykori szocialista ország autóiparát és piacát mutatja be márkakrónikákkal, gyártási és értékesítési adatokkal, valamint több száz fotóval. Sokáig eltitkolt, de a magyar autóipart és az ország életét is jelentősen befolyásoló politikai döntéseket kutattak fel, és ismertetnek a szerzők, akik Bulgáriában, Csehszlovákiában, Jugoszláviában, Lengyelországban, Magyarországon, NDK-ban, Romániában, Szovjetunióban megélt autósélményeiket írták meg, és az autótörténelem sokáig elzárt és feltáratlan területére vezetik el az Olvasót, nemcsak szakírói szemmel.
Ha jól láttam 9700 Ft. Az egy picit húzós...
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: "Szocialista szellemek"
A volgának határozottan jól áll az ültetés 

Re: "Szocialista szellemek"
Szerintem is!(RussianSMCsomi írta:A volgának határozottan jól áll az ültetés

Még 1Driftes...



Akcióban..




A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára STRELIJR 2012.02.02 12:33-kor.