John Deere írta:Az a millió gomb (Volvoén pl.).....megcsinálnám a C+E-t utána 2 évig még XBOX-oznom kellene, hogy szokjam.
Meg kell szokni,hogy mi mit vezérel.
Röviden:
A tempomat és a retatarder kapcsolója ált. a kormány jobb részén,a computer menü és a léptető nyilak a kormány bal részén ,az automata váltó kapcsolója/tekerője(A-AP-R-N)a jobb bajusz kapcsolón vannak.A baloldali ajtón látható gombok ugyanazt a funkciót szolgálják(mint a személyautónál)itt vezérled az ablakokat,tükröket,tükörfűtést és a zárat,központi zárat.A műszerfal bal oldalán lévő gombok,kapcsolók a lámpa kapcsolói(helyzetjelző,tompított,ködlámpa elől-hátul,alatta a műhelylámpa van ill elakadásjelző háromszög(blink,ennek helye eltérő).A műszerfal jobb oldalán a gyári beépített,kijelző monitoros bluetooth-os,mp3-as,Aux-os rádió helyezkedik el.Alatta a fűtés-klíma vezérlői,differenciál zár,állófűtés kapcsoló,kabin világítások(térkép lámpa,fehér belső világítás,éjszakai piros vagy kék beltér világítás(új autóknál ledes),fékrendszer fesztelenítő,áramtalanító,gázolaj előmelegítő,AdBlue rendszer tisztitő(kipufogó)kapcsoló! illetve a 12-24V és a westing(kézifék kar)található.
Minden info a menü-ből hívható elő ,illetve ott lehet megnézni mindent,a hibákat,a fogyasztást(össz,pillanatnyi,szakaszos),az akkumulátorok töltöttségét,gumiabroncsok nyomását,tengelyek terhelését,a pillanatnyi turbó nyomást stb.
(érdekesség az új Mercedes Actros kulcsa/távvezérlője,melyen szintén minden infót meglehet nézni,akkor is ha az ember épp egy benzinkút kávézójában ül,míg az autó kint van a parkolóba)Majd ezt a vezérlőt behelyezve a műszerfalba,egy START gomb megnyomására beindul a hatalmas motor,leállítani pedig ugyanezzel a gombbal lehet(START/STOP)szintén mint az új személyautóknál.
Ezért mondtam,hogy egyre személyautósabbak az új európai kamionok műszerfalai,kapcsolói,ami jó is meg nem is.Ezalatt azt értem,hogy próbálják kényelmessé tenni,kiszolgálni a sofőrt,de a régebbi kamionok,puritánsága(az alap computer,12-es ill 16os kéziváltó stb)egyszerűsége azért volt szvsz jobb,mert jobban beletudott szólni az ember az autó viselkedésébe,ezeknél az új jövőcsoda autónál már nem igazán.(persze kinek mi...és megint a megszokás,ezeké az autóké a jövő,a régiék lassan kifutnak)
A jogosítványok pont idén változnak.
Nem akarlak elkeseríteni,de a videó játékok nem sokat segítenek,nem adják vissza azt amit az utakon tapasztalsz,a 40 tonnás 2,5m széles és 16,5 méteres hosszúságú járművel,annak irányításával és a sok-sok hozzákapcsolódó szabállyal,előírással,követelménnyel.
Próbáltam röviden!
JR