DeLorean DMC-12
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
DeLorean DMC-12
Újra gyártják a legendás autót!
http://www.modbee.com/business/story/48053.html
http://www.delorean.com/newbuild.asp
http://www.modbee.com/business/story/48053.html
http://www.delorean.com/newbuild.asp
Az, hogy nem sokára gyártani fogják, nem csak felújítani.TomiTomi írta:
Írtak róla a Totalcaron is. Azt nem értem, hogy mi a különbség az eddigi eljárással szemben? Hisz már évek óta árult a DeLorean Motor Company teljesen felújított DeLorean-okat.
hát a motrcsere ráfér, mert az a 2.8as egy fos... itt egy egzotikus kinézetű autó... és mindene fos...
azt nem írják milyen motor lesz benne....
... és ráférne a belsejére is egy upgrade, mert az eredeti belső, is pont olyan izgalmas, mint Füles Mackó tangában...
ez DeLorean egy jó ötlet volt, de DeLorean gyorsan pénzügyi gondokba szaladt, és a gyártás gyors beindítása miatt ott spórolt ahol lehetett... sajnos az ötleten, az alap karosszérián és a formán túl ez mindenhol meglátszik...
azt nem írják milyen motor lesz benne....
... és ráférne a belsejére is egy upgrade, mert az eredeti belső, is pont olyan izgalmas, mint Füles Mackó tangában...
ez DeLorean egy jó ötlet volt, de DeLorean gyorsan pénzügyi gondokba szaladt, és a gyártás gyors beindítása miatt ott spórolt ahol lehetett... sajnos az ötleten, az alap karosszérián és a formán túl ez mindenhol meglátszik...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Szvsz félre értitek a dolgot. Itt továbbra is a régi alkatrészekből fognak új autókat összeszerelni. A max darabszámot az határozza meg, hogy még mennyi ajtajuk van. Állítólag 500 pár...
A motorhoz régóta létezik tuning a DMCtől és úgy 197 LE-s. Szvsz az már nem áll annyira rosszul az 12xx kilos gépnek.
Modernizálás csak apróságokban fog kimerülni: jobb elektrónika, futómű alkatrészek.
Csak azt nem értem, hogyha nem egy régi autót újítok fel, akkor hogyan lehet forgalomba állítani? Tudtommal Európában sehogy, ugyanis a mai elősírásoknak kéne megfelelnie, amit tuti nem fog.
A motorhoz régóta létezik tuning a DMCtől és úgy 197 LE-s. Szvsz az már nem áll annyira rosszul az 12xx kilos gépnek.
Modernizálás csak apróságokban fog kimerülni: jobb elektrónika, futómű alkatrészek.
Csak azt nem értem, hogyha nem egy régi autót újítok fel, akkor hogyan lehet forgalomba állítani? Tudtommal Európában sehogy, ugyanis a mai elősírásoknak kéne megfelelnie, amit tuti nem fog.
Hűű StangMan gáz van? Nagyon frusztrált lettél.
Nem szép a belseje, de főleg azért mert a '80-as évek igényeit tükrözi (ez egy nyolcvanas autótól nem is olyan fura). Valljuk meg a mi Mustang-unk sem rendelkezik egy forradalmi beltérrel, de én szeretem. Nekem jobban begyere ez a fajta beltér mint a legtöbb új hullámos.
Egyébként a kereslet határozza meg a kínálatot. Nem hiszem, hogy valóban erős piaca lesz.
Nem szép a belseje, de főleg azért mert a '80-as évek igényeit tükrözi (ez egy nyolcvanas autótól nem is olyan fura). Valljuk meg a mi Mustang-unk sem rendelkezik egy forradalmi beltérrel, de én szeretem. Nekem jobban begyere ez a fajta beltér mint a legtöbb új hullámos.
Egyébként a kereslet határozza meg a kínálatot. Nem hiszem, hogy valóban erős piaca lesz.
khm.... ha vmit elkezdek "újra" gyártani 2007-ben , ami anno sem volt sikeres de kultikus dologgá vált, akkor az elbaszott dolgait 2007ben javitom, szintre hozom...
a DeLoran esetében a karosszéria ami kultikus, az hogy polírozott aluminium és hogy felefelé nyílnak az ajtajai... ennyi... a motor fos, a belseje nyinyeg, zörög, széthullik... olyanokat olvastam róla, hogy egy subaru libero tulajdonos is belepirulna... szóval nem kell semmit sem megmagyarázni...
ha vmi 81ben szar volt és ezt ugyanilyen szarnak gyártják 2007ben az gáz és lúzerség... és ezek után még 1-2 ember odáll mosolyogni és bólogatni hozzá... az szintén...
ha egy "legendát" vagy kultikus ikont keltek életre huszon-harminc év múlva, akkor a legendás részét megtyartom, és minden baját, hibáját kijavítom, hogy valóban legenda maradhasson...
de mondjuk kommented fényében, egyértelmű, hogy semmit nem olvatál még róla... akár objektíven, akár szubjektíven... ez baj... előbb olvass... viszont láttad a vissza jövőbe-t
ezt az autót a "looks" adta el, és nem az ami alatta van...
és mindenki imádja mert annyira szép... ez így is van... DeLorean arra költött... semmi másra nem maradt pénze, ezért azt tette bele a gyors gyártás érdekében, amit a legolcsóbban meg tudott szerezni... a maradék pénzt meg elkokózta
ennyi... a sok garanciális porbléma és a sajtó negatív teszztjei miatt, 84ben szinte teljesen megváltozott a minőség, és allítólag teljesen használható autó lett... de sajnos ez már késő volt...
a DeLorean Motosports pedig $57e dollárért restaurál neked egyet gyári állapotúra...
ez így ilyen formában, továbbra is csak egy szép kasztni marad... csak... sajnos...
a DeLoran esetében a karosszéria ami kultikus, az hogy polírozott aluminium és hogy felefelé nyílnak az ajtajai... ennyi... a motor fos, a belseje nyinyeg, zörög, széthullik... olyanokat olvastam róla, hogy egy subaru libero tulajdonos is belepirulna... szóval nem kell semmit sem megmagyarázni...
ha vmi 81ben szar volt és ezt ugyanilyen szarnak gyártják 2007ben az gáz és lúzerség... és ezek után még 1-2 ember odáll mosolyogni és bólogatni hozzá... az szintén...
ha egy "legendát" vagy kultikus ikont keltek életre huszon-harminc év múlva, akkor a legendás részét megtyartom, és minden baját, hibáját kijavítom, hogy valóban legenda maradhasson...
de mondjuk kommented fényében, egyértelmű, hogy semmit nem olvatál még róla... akár objektíven, akár szubjektíven... ez baj... előbb olvass... viszont láttad a vissza jövőbe-t
ezt az autót a "looks" adta el, és nem az ami alatta van...
és mindenki imádja mert annyira szép... ez így is van... DeLorean arra költött... semmi másra nem maradt pénze, ezért azt tette bele a gyors gyártás érdekében, amit a legolcsóbban meg tudott szerezni... a maradék pénzt meg elkokózta
ennyi... a sok garanciális porbléma és a sajtó negatív teszztjei miatt, 84ben szinte teljesen megváltozott a minőség, és allítólag teljesen használható autó lett... de sajnos ez már késő volt...
a DeLorean Motosports pedig $57e dollárért restaurál neked egyet gyári állapotúra...
ez így ilyen formában, továbbra is csak egy szép kasztni marad... csak... sajnos...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
elnézést kell kérnem... Kazal László szavaival élve: Tudományos alapokon folytatnám a hozzászólást...
Az autó formája nagyon jól eltalált, érezni rajta a Lotus Esprit adta ihletést, de sikerült olyan autót tervezni, ami az ihlet ellenére is egyedi lett.
Mindenképpen megemlítendő, a 81ben futurisztikusnak ható aluminium karosszéria, ami végül is fényezés nélkül került forgalomba. A polírozott aluminium maximálisan biztosítja a mai napig a maximális feltünést még a mai, jóval modernebb autóforgatagban is.
Ritka és látványos megoldás volt és mai is annak számít a felfelé nyíló szárnyas ajtó is.
Ez a két dolog alapból biztosította a DeLorean egzotikus mivoltát.
Sajnos a pénzhiány okozta a képzavart az autóban. Az egzotikus megjelenéshez hétköznapi technika és a mindenre kiterjedő elapadhatatlan és nem túl egzotikus gyártási hibák és gondok végeláthatatlan sora kapcsolódott.
A DeLorean nem lett anyagi siker, és az igazi elismerés is csak jó tizen-húsz évvel a gyártás befejezése után érte el.
Ennek fényében, ha nagyon drága pénzért nekiállnék DeLorean-eket restaurálni, akkor ProTouring módra, a mindentvivő látvány alatt rejlő technikát és belbecset a kor elvárásainak, és John DeLorean eredeti elképzelésnek megfelelőre alakítanám.
Ez tovább erősítené a kialakult kultikus imidzst, az autót használhatóva tenné és a formájához igazodó teljesítmény kategóriába emelné, és meghozná azt az elismerést amit az autó alapjában véve meg is érdemelne.
Amennyiben ez nem így történik, a DeLorean-ek továbbra is elvakult gyűjtők ritkán használt játékszerei maradnak... ami nagy hiba lenne.
És nem Kazal László szavaival élve továbbra is úgy tartom, hogy a DeLorean egy nagyon szép autó, ami alatt a technika egy rakás fos, hozzá nem illő, és csak szégyent hoz a szűlőatyjára... sajnos
Az autó formája nagyon jól eltalált, érezni rajta a Lotus Esprit adta ihletést, de sikerült olyan autót tervezni, ami az ihlet ellenére is egyedi lett.
Mindenképpen megemlítendő, a 81ben futurisztikusnak ható aluminium karosszéria, ami végül is fényezés nélkül került forgalomba. A polírozott aluminium maximálisan biztosítja a mai napig a maximális feltünést még a mai, jóval modernebb autóforgatagban is.
Ritka és látványos megoldás volt és mai is annak számít a felfelé nyíló szárnyas ajtó is.
Ez a két dolog alapból biztosította a DeLorean egzotikus mivoltát.
Sajnos a pénzhiány okozta a képzavart az autóban. Az egzotikus megjelenéshez hétköznapi technika és a mindenre kiterjedő elapadhatatlan és nem túl egzotikus gyártási hibák és gondok végeláthatatlan sora kapcsolódott.
A DeLorean nem lett anyagi siker, és az igazi elismerés is csak jó tizen-húsz évvel a gyártás befejezése után érte el.
Ennek fényében, ha nagyon drága pénzért nekiállnék DeLorean-eket restaurálni, akkor ProTouring módra, a mindentvivő látvány alatt rejlő technikát és belbecset a kor elvárásainak, és John DeLorean eredeti elképzelésnek megfelelőre alakítanám.
Ez tovább erősítené a kialakult kultikus imidzst, az autót használhatóva tenné és a formájához igazodó teljesítmény kategóriába emelné, és meghozná azt az elismerést amit az autó alapjában véve meg is érdemelne.
Amennyiben ez nem így történik, a DeLorean-ek továbbra is elvakult gyűjtők ritkán használt játékszerei maradnak... ami nagy hiba lenne.
És nem Kazal László szavaival élve továbbra is úgy tartom, hogy a DeLorean egy nagyon szép autó, ami alatt a technika egy rakás fos, hozzá nem illő, és csak szégyent hoz a szűlőatyjára... sajnos
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Azért Te is régen olvashattad, mert nagy tárgyi tévedés van az objektív részedben. A DeLorean-nek nem alumínium, hanem rozsdamentes acél borítja a karosszériáját. (Tessék a mosogatóra gondolni ilyenkor. ) És ez csak borítás, ami csak dísz. Alatta műanyag karosszéria van.StangMan írta:de mondjuk kommented fényében, egyértelmű, hogy semmit nem olvatál még róla... akár objektíven, akár szubjektíven... ez baj... előbb olvass... viszont láttad a vissza jövőbe-t
Asszem amúgy ebben a témában itt én vagy ok a király. 3 éve majdnem vettem egyet és akkor próbavezettem is. (Többet mint Winkler Robi, amiről a könyvében ír ) Van róla két könyvem és a netet is sokat bújtam pár éve a témában. Ha egyszer lesz időm, rendesen bemutatom nektek a gépet.
igazad van... fazsom... rozsdamentes acél... mint a Solingeni kés...
ez csak figyelmetlenség.... a tényeken mit sem változtat, a karosszéria egyedisége miatt lett kultikus autó ...
szerintem jól tetted, hgoy nem vetted meg...
egy up-to-date 2007-es DMC nagyon jó kis autó lehetne... így ez szvsz. csak szép...
múltkor volt egy magazinban, majd megnzem melyikben 12 oldal... teszt, tulaj vélemény, john delorean info... bla bla bla... nyilván nem olyan részletes mint egy könyv... sőt 2
nagyon is objektív volt, és csak hasonlókat olvastam róla... a motor hibáitól kezdve a az olcsó ajtókitámasztó teleszkópokig... de mindezek ellenére imádta a tulaja, mert ha ránézett mindig megolvadt a zorduló szíve
jó volt olvasni, de minden ellenére, annyira kellene nekem, mint egy csúnya púp a hátamra...
de mutasd be RENDESEN... biztos sokakat érdekel...
ez csak figyelmetlenség.... a tényeken mit sem változtat, a karosszéria egyedisége miatt lett kultikus autó ...
szerintem jól tetted, hgoy nem vetted meg...
egy up-to-date 2007-es DMC nagyon jó kis autó lehetne... így ez szvsz. csak szép...
múltkor volt egy magazinban, majd megnzem melyikben 12 oldal... teszt, tulaj vélemény, john delorean info... bla bla bla... nyilván nem olyan részletes mint egy könyv... sőt 2
nagyon is objektív volt, és csak hasonlókat olvastam róla... a motor hibáitól kezdve a az olcsó ajtókitámasztó teleszkópokig... de mindezek ellenére imádta a tulaja, mert ha ránézett mindig megolvadt a zorduló szíve
jó volt olvasni, de minden ellenére, annyira kellene nekem, mint egy csúnya púp a hátamra...
de mutasd be RENDESEN... biztos sokakat érdekel...
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22152
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Bennem meg olvasmányaim alapján pont az csapódott le, hogyha az autó gyermekbetgségeit kijavítják, akkor jól használható a mindennapokban. (Talán egy kicsit nehezen áttekinthető. )
Szvsz nagyon karakteres egy autó. Biztos, hogy elsősorban kívülről, de benne ülni is élmény: majdnem fekszel, jó morgos hangja van.
Az biztos, hogy nem egy sportkocsi, de ha GTként fogod fel, akkor nem olyan rossz. Elég nyomatékos, jól lehet vele krúzolni. Gyári adat szerint 12 s alatt gyorsul 100 km/h-ra, az tényleg nem volt egy fantasztikus érték. (Amúgy egy korabeli 2,8as Mustang hogyan megy?) A motor egy Peugeot, Renault, Volvo közös konstrukció. A DeLorean-ban 130 LEs, de a Renault Alpine-ban ennél sokkal nagyobb teljesítményt adott le. Mondom, úgy, hogy a motoron kívülről nem (alig?) látszik 197 LEsként is megveheted ma a DMC-től.
Még nem mondtam le róla teljesen, mostanában egyszerűen a két ülés kevés egy kicsit.
Szvsz nagyon karakteres egy autó. Biztos, hogy elsősorban kívülről, de benne ülni is élmény: majdnem fekszel, jó morgos hangja van.
Az biztos, hogy nem egy sportkocsi, de ha GTként fogod fel, akkor nem olyan rossz. Elég nyomatékos, jól lehet vele krúzolni. Gyári adat szerint 12 s alatt gyorsul 100 km/h-ra, az tényleg nem volt egy fantasztikus érték. (Amúgy egy korabeli 2,8as Mustang hogyan megy?) A motor egy Peugeot, Renault, Volvo közös konstrukció. A DeLorean-ban 130 LEs, de a Renault Alpine-ban ennél sokkal nagyobb teljesítményt adott le. Mondom, úgy, hogy a motoron kívülről nem (alig?) látszik 197 LEsként is megveheted ma a DMC-től.
Még nem mondtam le róla teljesen, mostanában egyszerűen a két ülés kevés egy kicsit.
Igen részletes dolgokat szeretnénk olvasni TomiTomi tollából
Amúgy a régi motorral sem rossz ez az autó. Aki nem száguldozni akar annak teljesen mindegy, milyen a motor benne...
(igazából ez mindig a felhasználok vélménye alapján itélhető meg. Ahogy sokan imádják a Smartot, mások nevetségesnek tartják, másk meg nem szeretik... Nem az a vélmény számít, aki nem szereti, hanem aki igen és obijektíven leírja miért igen és mi a rossz...)
Szerintem a film miatt lett egyáltalán neve az autónak, különben senki nem is tudna róla, néhány őrült autó imádó és a pár tulajdonos kivételével. Nekem igenis tetszik az Audis kocka lámpa megoldás az orrán - ezt kifejezetten Bandit miatt írtam le -amúgy szerintem ennek az autónak inkább a vázas kialakítás, a korát megelőző anyagok használata és az ajtók adják a lényegét. Az anyagi romlás nem tett DeLorean-nak jótt, de azért addigra már túl volt nem egy komoly alkotáson. A GTO-t is sikerült elötte megalkotnia, tehát már nem élt hiába az úriember..
Amúgy a régi motorral sem rossz ez az autó. Aki nem száguldozni akar annak teljesen mindegy, milyen a motor benne...
(igazából ez mindig a felhasználok vélménye alapján itélhető meg. Ahogy sokan imádják a Smartot, mások nevetségesnek tartják, másk meg nem szeretik... Nem az a vélmény számít, aki nem szereti, hanem aki igen és obijektíven leírja miért igen és mi a rossz...)
Szerintem a film miatt lett egyáltalán neve az autónak, különben senki nem is tudna róla, néhány őrült autó imádó és a pár tulajdonos kivételével. Nekem igenis tetszik az Audis kocka lámpa megoldás az orrán - ezt kifejezetten Bandit miatt írtam le -amúgy szerintem ennek az autónak inkább a vázas kialakítás, a korát megelőző anyagok használata és az ajtók adják a lényegét. Az anyagi romlás nem tett DeLorean-nak jótt, de azért addigra már túl volt nem egy komoly alkotáson. A GTO-t is sikerült elötte megalkotnia, tehát már nem élt hiába az úriember..