Citroën
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Citroën
40 éves a Citroën SM
1970 március 11.-én Genfben mutatták be először a Citroën SM-et. Akkor teljesen a kora előtt járt, van akik azt állítják, hogy még mindig.
Az SM rövidítést több féle képpen magyarázzák: Sports Maserati vagy Sa Majesté (ő felsége). Még 68ban Citroën megvásárolta Maserati-t. S az SM a Merak motorját kapta meg. Ez a V6os a világ egyik legbonyolultabb motorja. (Mit szólsz 3 vezérműlánchoz?) De SM a különleges sport motoron kívül is sokat nyújtott: Robert Opron lélegzetelállító karosszériadizájnját, a DS hidropneumatikus rugózását, a világelső sebességfüggő szervokormányát. A hidropneumatikus rendszer vezérelte a rugózás mellett a kormányzást, a fékezést és a váltót. A hat fényszóróból kettő együtt forog a kerekekkel.
1970ben az SM volt a világ leggyorsabb első kerékmeghajtású autója. 225 km/h a végsebessége. És a féktávja is a legrövidebb volt hosszú időn keresztül a sorozatban gyártott autók között. Csak 86ban a Porsche 959es döntötte meg a rekordját.
A világ egyik legkülönlegesebb autója most lett 40. Boldog szülinapot!
1970 március 11.-én Genfben mutatták be először a Citroën SM-et. Akkor teljesen a kora előtt járt, van akik azt állítják, hogy még mindig.
Az SM rövidítést több féle képpen magyarázzák: Sports Maserati vagy Sa Majesté (ő felsége). Még 68ban Citroën megvásárolta Maserati-t. S az SM a Merak motorját kapta meg. Ez a V6os a világ egyik legbonyolultabb motorja. (Mit szólsz 3 vezérműlánchoz?) De SM a különleges sport motoron kívül is sokat nyújtott: Robert Opron lélegzetelállító karosszériadizájnját, a DS hidropneumatikus rugózását, a világelső sebességfüggő szervokormányát. A hidropneumatikus rendszer vezérelte a rugózás mellett a kormányzást, a fékezést és a váltót. A hat fényszóróból kettő együtt forog a kerekekkel.
1970ben az SM volt a világ leggyorsabb első kerékmeghajtású autója. 225 km/h a végsebessége. És a féktávja is a legrövidebb volt hosszú időn keresztül a sorozatban gyártott autók között. Csak 86ban a Porsche 959es döntötte meg a rekordját.
A világ egyik legkülönlegesebb autója most lett 40. Boldog szülinapot!
- somi
- Városi versenyző
- Hozzászólások: 3643
- Csatlakozott: 2007.11.01 22:36
- Tartózkodási hely: Budapest
Én sokat jártam egy CX-szel, és nagyon tetszett. Kényelmes volt, egyedi hülyeségekkel (pl az index (billenő)kapcsoló a műszerfal tetején)
A BX már nem volt egy csodaforma, de azt is szerettem, használtam egy évig, ráköltöttem még egyszer az árát. De imádtam, ahogy lefeküdt aludni Meg ahogy árkon-bokron képes volt áthullámzani.
A BX már nem volt egy csodaforma, de azt is szerettem, használtam egy évig, ráköltöttem még egyszer az árát. De imádtam, ahogy lefeküdt aludni Meg ahogy árkon-bokron képes volt áthullámzani.
úgy emlékszem, hogy a BX-et beválasztották a "worst car ever" listába. Amit persze a Pinto vezet
Azért egy DS-nek nehezen mondanék nemet. (Valószínű sikerülne)
Érdekes megoldásokat alkalmaztak, némelyikhez azóta is ragaszkodnak.
Fékbetétet, féktárcsát ne a kerék mögött, hanem a féltengely túlsó végén tessék keresni.
Azért egy DS-nek nehezen mondanék nemet. (Valószínű sikerülne)
Érdekes megoldásokat alkalmaztak, némelyikhez azóta is ragaszkodnak.
Fékbetétet, féktárcsát ne a kerék mögött, hanem a féltengely túlsó végén tessék keresni.
- burnoczky
- Kényelmesen krúzoló
- Hozzászólások: 628
- Csatlakozott: 2010.01.13 23:11
- Tartózkodási hely: Hatvan / Délpest
TomiTomi írta:Szerintem a Citroën márka közelmúltja nagyon nagy mélypont volt. Most próbálnak visszakapaszkodni, s én is szkeptikus vagyok.
De a régi autók számomra csodálatosak. 11CV/15 CV, DS/ID, SM, 2CV, Méhari és H az autótörténelem karakterdarabjai. Még a GS és a CX is érdekes.
természetesen a veteránautókat nagyon szeretm én is, csak valahogy különösebben nem nagyon forultam a citroen felé...
aztán lehet hogy a szkepticizmusommiadt nem vettem észre a rejtett szépségeit, mert hát minden autónak van valamilyen rejtett szépsége.
- TomiTomi
- Admin
- Hozzászólások: 22154
- Csatlakozott: 2007.05.23 20:10
- Tartózkodási hely: Budapest
- Kapcsolat:
Re: Citroën
1964 Citroën ID19 Restomod
400 Les LS1 V8as motor, hátsó kerékhajtás. Ja, és Alice Cooper tulajdona volt.
További képek itt.
400 Les LS1 V8as motor, hátsó kerékhajtás. Ja, és Alice Cooper tulajdona volt.
További képek itt.