Oldal: 1 / 3
Citroën
Elküldve: 2010.03.12 21:35
Szerző: TomiTomi
40 éves a Citroën SM
1970 március 11.-én Genfben mutatták be először a Citroën SM-et. Akkor teljesen a kora előtt járt, van akik azt állítják, hogy még mindig.
Az SM rövidítést több féle képpen magyarázzák: Sports Maserati vagy Sa Majesté (ő felsége). Még 68ban Citroën megvásárolta Maserati-t. S az SM a Merak motorját kapta meg. Ez a V6os a világ egyik legbonyolultabb motorja. (Mit szólsz 3 vezérműlánchoz?) De SM a különleges sport motoron kívül is sokat nyújtott: Robert Opron lélegzetelállító karosszériadizájnját, a DS hidropneumatikus rugózását, a világelső sebességfüggő szervokormányát. A hidropneumatikus rendszer vezérelte a rugózás mellett a kormányzást, a fékezést és a váltót. A hat fényszóróból kettő együtt forog a kerekekkel.
1970ben az SM volt a világ leggyorsabb első kerékmeghajtású autója. 225 km/h a végsebessége. És a féktávja is a legrövidebb volt hosszú időn keresztül a sorozatban gyártott autók között. Csak 86ban a Porsche 959es döntötte meg a rekordját.
A világ egyik legkülönlegesebb autója most lett 40. Boldog szülinapot!
Elküldve: 2010.03.13 14:10
Szerző: burnoczky
hát személyes véleményem alapján finoman szolva nem szereten a citroent...
Elküldve: 2010.03.13 15:34
Szerző: TomiTomi
Szerintem a Citroën márka közelmúltja nagyon nagy mélypont volt. Most próbálnak visszakapaszkodni, s én is szkeptikus vagyok.
De a régi autók számomra csodálatosak. 11CV/15 CV, DS/ID, SM, 2CV, Méhari és H az autótörténelem karakterdarabjai. Még a GS és a CX is érdekes.
Elküldve: 2010.03.13 19:20
Szerző: somi
Én sokat jártam egy CX-szel, és nagyon tetszett. Kényelmes volt, egyedi hülyeségekkel (pl az index (billenő)kapcsoló a műszerfal tetején)
A BX már nem volt egy csodaforma, de azt is szerettem, használtam egy évig, ráköltöttem még egyszer az árát.
De imádtam, ahogy lefeküdt aludni
Meg ahogy árkon-bokron képes volt áthullámzani.
Elküldve: 2010.03.14 9:38
Szerző: doGmAI
úgy emlékszem, hogy a BX-et beválasztották a "worst car ever" listába. Amit persze a Pinto vezet
Azért egy DS-nek nehezen mondanék nemet. (Valószínű sikerülne)
Érdekes megoldásokat alkalmaztak, némelyikhez azóta is ragaszkodnak.
Fékbetétet, féktárcsát ne a kerék mögött, hanem a féltengely túlsó végén tessék keresni.
Elküldve: 2010.03.14 10:51
Szerző: burnoczky
TomiTomi írta:Szerintem a Citroën márka közelmúltja nagyon nagy mélypont volt. Most próbálnak visszakapaszkodni, s én is szkeptikus vagyok.
De a régi autók számomra csodálatosak. 11CV/15 CV, DS/ID, SM, 2CV, Méhari és H az autótörténelem karakterdarabjai. Még a GS és a CX is érdekes.
természetesen a veteránautókat nagyon szeretm én is, csak valahogy különösebben nem nagyon forultam a citroen felé...
aztán lehet hogy a szkepticizmusommiadt nem vettem észre a rejtett szépségeit, mert hát minden autónak van valamilyen rejtett szépsége.
Elküldve: 2010.03.14 22:39
Szerző: TomiTomi
Ma Genfben az autószalonon voltam egy barátommal , s egész sok autóba beültünk, végigtapogattuk őket. Azt kell mondanom, hogy a C5ös és a C6os mély nyomot hagyott bennem. Kimondottan tetszettek.
Elküldve: 2010.03.14 22:43
Szerző: TomiTomi
doGmAI írta:Azért egy DS-nek nehezen mondanék nemet. (Valószínű sikerülne)
A nonpluszultra a DS kabrió lenne.
De gondolom azért vagyunk USA Ford fórumban, mert eddig tényleg sikerült nemet mondani.
Elküldve: 2010.03.15 8:50
Szerző: trafo2000
burnoczky írta:hát személyes véleményem alapján finoman szolva nem szereten a citroent...
Én meg le sem írom a véleményem a szitroáról mert Tomi bannolna
Elküldve: 2010.03.15 17:53
Szerző: burnoczky
trafo2000 írta:burnoczky írta:hát személyes véleményem alapján finoman szolva nem szereten a citroent...
Én meg le sem írom a véleményem a szitroáról mert Tomi bannolna
citroen szimpatizánsok gyülekezete.
Elküldve: 2010.07.22 23:07
Szerző: TomiTomi
Gabriel Orozco: Citroën DS
Elküldve: 2010.07.23 0:56
Szerző: burnoczky
hát ... na erre az alakra mit is lehet mondani?? hát nem kocka... nem is gönb... igazából nem is tudom, de ami biztos, hogy szépnek sem mondható...
Elküldve: 2010.07.23 9:25
Szerző: TomiTomi
Ez egy műalkotás.
Most éppen a bázeli Kunstmuseumban van kiállítva.
Az eredeti DS így néz ki:
1955ben, amikor piacra került, sokan UFOnak gondolták.
Elküldve: 2010.07.23 9:51
Szerző: MrMach1
Ez az autó ugyanolyan gyönyörű, mint amikor megjelent !
Re: Citroën
Elküldve: 2013.09.30 10:19
Szerző: TomiTomi