Oldal: 1 / 1

Elküldve: 2009.10.28 21:35
Szerző: szireta68
megjelentünk a november-decemberi Retro mobil magazinban. :shake:
"Ford-Cruising - Virtuális garázs valós Fordoknak

A történet 2007-ben indult, a Mustangok 43. születésnapjának környékén. Három Ford tulajdonos rádöbbent, hogy nincs olyan fórum, ahol az amerikai Fordosok rendszeresen összejöhetnek, tapasztalatokat, tippeket cserélhetnek, hasznos információkkal látják el azokat, akik épp restaurálnak, felújítanak.

Létezett ugyan számos kisebb-nagyobb USA autós közösség a Ford-Cruising létrehozása előtt is, de ezek közös többszöröse leginkább a GM modellpalettája volt. „Nincs tehát senki, aki helyettünk van” - mondták, így a szándékot tett követte és létrehoztak egy honlapot, amely azóta is a közösség motorja. Virtuális találkozóhely, amelyen keresztül valós találkozókat, eseményeket szerveznek vagy segítenek egymásnak egy-egy „megoldhatatlannak tűnő” technikai probléma megoldásában. A fórum híre gyorsan terjedt, köszönhetően a lelkes tagoknak, akik nem csak autótalálkozókon, hanem akár az utcán is a fórumot bemutató szórólapot tűztek az amerikai Fordosok szélvédőjére.
A honlap hamarosan igazi közösségéé alakult, amihez mindenki hozzátette tudását, tapasztalatát, elkötelezettségét. Bárki regisztrálhatott és regisztrálhat, nincs tagsági díj és a rendezvények is teljesen ingyenesek. Várnak valamennyi amerikai Ford tulajdonost, típusra, évjáratra, állapotra és színre való tekintet nélkül. Ennek megfelelően az autópark is igen változatos. Megtalálhatóak a kis költségvetésből fenntartott youngtimerek, a legújabb generáció különlegesen tuningolt darabjai, de számos kitűnően restaurált oldtimer is. A találkozók két legnépszerűbb klasszikus résztvevője egy 1969-es Mustang Fastback és egy 1955-ös Thunderbird. Utóbbi az első generáció képviselője. Igazi "Early Bird". Az 1955-ös modellévben gyártották először a T-Birdöket. Ezt a kétüléses kabriót - "personal luxury car"- a Corvette versenytársának szánta a Ford, elég nagy sikerrel, már az első tíz napban 3500 megrendelést regisztráltak. Összesen 16155 db-ot gyártottak ebben az évben. Az ára 3151$ volt. Sikerük elsősorban a nagy extrafelszereltségnek köszönhették - elektromos ablakok, motoros ülés, szervokormány, 292 Y-block (körülbelül 4800 köbcentis), amely 195 lóerőt teljesít.
Különös módon ez a „Bird” épp egy New Jersey-beli Corvette gyűjtő öregúrtól került az országba. Ő egy újabb Corvette vásárlásán törte a fejét, ezért kellett neki a hely a garázsban.
Az ő tulajdonában volt már öt éve az autó, amely eredetileg Kaliforniából származik. Mostani gazdája – egy ifjú hölgy - számára azonban szerelem volt első látásra. Már teljesen felújított, a gyárival megegyező állapotban érkezett az országba, így nem volt probléma a veterán minősítés megszerzése.
A Mustang hasonlóan különleges darab. 1969-ben a muscle car (magyarul: izomautó) éra csúcsán gördült le a dearnborni szalagról. Nem csak a Ford rajongók, hanem az amerikai autók szinte valamennyi szerelmese egyetért abban, hogy ez, az 1969-es fastback forma a valaha gyártott legszebb Mustangok egyike. A sportos megjelenéshez méltóan az autó szíve egy közel 300 lóerős, 302 köbincses (körülbelül 5000 köbcentis) motor, amelyet négytorkú Holley karburátor lát el benzinnel. Az erőátvitelről az „utcai harcosok” és profi drag versenyzők álma, egy négysebességes Hurst váltó gondoskodik. A V8-as motor hangorkánjához méltó zenét szolgáltat az X-pipe-os dupla kipufogó. A motor nem csak erős, ha lehet ilyet írni, nagyon szép is. A megjelenésről ugyanis Corbra sport légszűrőház és szelepfedél gondoskodik. A gyönyörű, lendületes fastback formát az úgynevezett „Jade Metál” fényezés és a „Le Mans” csíkok teszik még sportosabbá. A belsőben ehhez igazodó Dark Ivy Gold színű vinyl kiválóan harmonizál a fakormánnyal. A képet Magnum 500-as felnik teszik tökéletessé, amely 1969-ben az egyik legnépszerűbb extra volt az izomautót vásárlók körében. Az autó érkezésekor ugyan kiváló esztétikai állapotban volt, ám a műszaki tartalom nem volt ennyire tökéletes. A negyven év különösen a futóművön hagyott mély nyomokat, igy teljesen új futóművet kapott, aminek köszönhetően biztonságos lett a 300 lóerős vágtatatás. Az autó tulajdonosa eredetileg Cadillac rajongó volt, azonban, amikor az egyik internetes oldalon meglátta, ő sem tudott ellenállni minden idők legszebb Mustangjának. A „ló” jó választásnak bizonyult, hiszen több szépségdíjat is nyert. Egyet éppen a Ford-Cruising idei legnagyobb eseményén, a Mustang (napra pontosan) 45. születésnapjára rendezett találkozón. Pedig a szépségdíjra pályázók mezőnye igencsak nagy volt! Pontosan harminc Mustang sorakozott fel 2009. április 18-án az Ötvenhatosok terén. A „legöregebb” résztvevő például 1964 májusában állt négy kerékre és az első, 1973-ig tartó Mustang generációt tizenegy autó képviselte. A születésnapot szépségverseny, tudáspróba és stilusosan kétszer 45-kilóméteres túra tette igazán emlékezetessé. S bár ez volt a Ford-Cruising idei legnagyobb eseménye, a rendezvények („cruisingok”) kora tavasztól egészen késő őszig tartanak. Mindazok, akik a téli pihenő után csatlakozni szeretnének, részt vennének a találkozókon, vagy többet meg szeretnének tudni a Mustangok, Thunderbird-ök, Torinók történetéről, kattintsanak a www.ford-cruising.hu honlapra.

Rózsár Lilian"
plusz jó pár kép rólunk :D


köszönjük GTPeti PR munkáját :rulez:


Kép

Kép

Kép

Elküldve: 2009.10.28 21:40
Szerző: TomiTomi
Pont most akartam beírni én is. ;) Holnap én is megveszem a magazint.

Elküldve: 2009.10.29 7:47
Szerző: StangMan
Ahogy szireta mondja :klassz:

Elküldve: 2009.10.29 8:21
Szerző: somi
Nofene :fc:

Elküldve: 2009.10.29 16:31
Szerző: r.chris
megvettem... :klassz:

Elküldve: 2009.10.29 17:10
Szerző: somi
Hehe, alsó kép jó.... Lömi a fordkrúzon :D

Elküldve: 2009.10.30 8:54
Szerző: TomiTomi
Jah, Lömi tiszteletbeli fordos a kezdetektől. ;)

Én is megvettem. :klassz:

Kép Kép Kép
Klikk a képre nagyitásért.

Köszi Bessynek és GTPetinek a cikket. :rulez:

Elküldve: 2009.10.30 9:17
Szerző: StangMan
:klassz:

Elküldve: 2009.10.30 10:06
Szerző: LeMans67
IGEN, ott vagyunk mi is.. :)