1973-76 Ford Falcon XB
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
1973-76 Ford Falcon XB
Ford XB Falcon
1973-ban ráébredtek amerikában, hogy annak ellenére, mennyien élnek azon a távoli szigeten, al akosság arányához képest rengeteg modellt eladtak az XA-kból. Azelött hosszú éveken át gyártották ugyanazt a típust szinte változtatás nélkül, de ezt a Falcon megváltoztatta. Nem egészen 20 hónappal az XA gyártásának megkezdése után megjelent a következő változat az XB!
Ez gyakorlatilag az előző modell ránc felvarrása volt. Teljesen új orr kialakítást kapott. Ráadásul ez az autó típus volt az első helyi gyárátsú autó amely alapban szervós tárcsákat kapott előre. Alap volt a duda és a lámpákba integrált indexek. A GT-k színre fújt lökhárítókat kaptak. Ezen kívüla hátsó lámpákat is áttervezták és rengeteg apró kis alakítást végeztek az autó minden részén.
Az XB Hardtop három féle kivitelben készült:
- Falcon 500 Hardtop,
- Fairmont Hardtop,
- GT Hardtop.
A két első modellhez rendelhető volt a GS csomag opcionálisan. Motorok a szokásos sor6 200 (cui 3,3 L) és (4,1 L)é s V8-as 302 (5,0 L) és 351 (5,8 L)-es Clevelandek. A váltó is mardt a C4 vagy FMX automata és a 4 sebességes kézi. Az erőt a 8 vagy 9"-os differenciálmű adta az útra.
Az XB Falcon Hardtop jellemzői:
A négyí legfontosabb dolog ami megkülönböztette a testvér modell XA és XC-ktől.
- A hűtőrács függőleges osztása középen,
- "Power Bulge" nyílások a motorháztetőn, köztük a jellemző csíkkal
- az új lökhárató és az azokba került helyzetjelzők
- a hátsó fények
Alap hűtőmaszk
GT and GS maszk
Normál motorháztető
GT and GS Hood motor takarólemeze
Hátulsó rész kialakítása
Az XB Family
1973 októbere és 1976 júniusa között 211.971 XB-t adtak el. Ez nem közelítette meg az XA sikerét, de a heli piacon nagyon jó adat volt.
A minket érdeklő Falcon 500s 5.400, XB Fairmont 3.382 és a GT 949-el képviseltette magát.
A többi modell 202.240 darabján osztozott a szedán, kombi (wagon), Utility (Ranchero vagy felénk pick up) és a dobozos (panel van vagy sedan delivery)
Az árak alakulása, amit erősen befolyásol az autók egyedi felszereltsége. Az árak nem tartalmazzák az USÁ-ba szállítás költségeit:
XB GT Hardtop U$20,000 - U$60,000
XB GT Sedan U$12,000 - U$40,000
XB Falcon 500/Fairmont Hardtop U$10,000 - U$25,000
XB Falcon 500/Fairmont Sedan U$4,000 - U$17,000
XB Utility U$6,000 - U$15,000
XB Panel Van U$5,500 - U$14,000
XB Wagon U$4,000 - U$12,000
1973-ban ráébredtek amerikában, hogy annak ellenére, mennyien élnek azon a távoli szigeten, al akosság arányához képest rengeteg modellt eladtak az XA-kból. Azelött hosszú éveken át gyártották ugyanazt a típust szinte változtatás nélkül, de ezt a Falcon megváltoztatta. Nem egészen 20 hónappal az XA gyártásának megkezdése után megjelent a következő változat az XB!
Ez gyakorlatilag az előző modell ránc felvarrása volt. Teljesen új orr kialakítást kapott. Ráadásul ez az autó típus volt az első helyi gyárátsú autó amely alapban szervós tárcsákat kapott előre. Alap volt a duda és a lámpákba integrált indexek. A GT-k színre fújt lökhárítókat kaptak. Ezen kívüla hátsó lámpákat is áttervezták és rengeteg apró kis alakítást végeztek az autó minden részén.
Az XB Hardtop három féle kivitelben készült:
- Falcon 500 Hardtop,
- Fairmont Hardtop,
- GT Hardtop.
A két első modellhez rendelhető volt a GS csomag opcionálisan. Motorok a szokásos sor6 200 (cui 3,3 L) és (4,1 L)é s V8-as 302 (5,0 L) és 351 (5,8 L)-es Clevelandek. A váltó is mardt a C4 vagy FMX automata és a 4 sebességes kézi. Az erőt a 8 vagy 9"-os differenciálmű adta az útra.
Az XB Falcon Hardtop jellemzői:
A négyí legfontosabb dolog ami megkülönböztette a testvér modell XA és XC-ktől.
- A hűtőrács függőleges osztása középen,
- "Power Bulge" nyílások a motorháztetőn, köztük a jellemző csíkkal
- az új lökhárató és az azokba került helyzetjelzők
- a hátsó fények
Alap hűtőmaszk
GT and GS maszk
Normál motorháztető
GT and GS Hood motor takarólemeze
Hátulsó rész kialakítása
Az XB Family
1973 októbere és 1976 júniusa között 211.971 XB-t adtak el. Ez nem közelítette meg az XA sikerét, de a heli piacon nagyon jó adat volt.
A minket érdeklő Falcon 500s 5.400, XB Fairmont 3.382 és a GT 949-el képviseltette magát.
A többi modell 202.240 darabján osztozott a szedán, kombi (wagon), Utility (Ranchero vagy felénk pick up) és a dobozos (panel van vagy sedan delivery)
Az árak alakulása, amit erősen befolyásol az autók egyedi felszereltsége. Az árak nem tartalmazzák az USÁ-ba szállítás költségeit:
XB GT Hardtop U$20,000 - U$60,000
XB GT Sedan U$12,000 - U$40,000
XB Falcon 500/Fairmont Hardtop U$10,000 - U$25,000
XB Falcon 500/Fairmont Sedan U$4,000 - U$17,000
XB Utility U$6,000 - U$15,000
XB Panel Van U$5,500 - U$14,000
XB Wagon U$4,000 - U$12,000
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára LeMans67 2007.07.09 15:34-kor.
Ahogy az elején is mondtam nekem ez az összeállítás tetszik:
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bdC-ErlUMm4"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bdC-ErlUMm4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
<object width="425" height="350"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/bdC-ErlUMm4"></param><param name="wmode" value="transparent"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/bdC-ErlUMm4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"></embed></object>
Teljesen véletlenül futottam bele ebbe a cikkbe a Hot Rod oldalain...
Az ausztrál színész Eric Bana (Sólyom végveszélyben, Hulk, Trója...) is nagy autó rajongó, és Jay Lenohoz vagy a ZZ Top-os Bill Gibbonshoz hasonlóan nem csak divatból, trendiségből veszi az autókat.
Élete első autója a mai napig megvan neki (23 éve), ami nem más, mint egy 1973-as Ford Falcon XB.
Az autó eredetileg 6 hengeres volt, de mivel Eric hamar az éjszakai versenyek résztvevője lett, kiderült, hogy a 6 hengeres motor messze nem nyújtotta azt, amit szeretett volna.
Akkor kezdődött a változtatások, tuningok sora, ami azóta sem ért véget.
Ericet két dolog vonzotta az autóhoz: az autó "izmos" vonalai és a Mad Max Interceptor, melynek ez a típus adta az alapját.
1996-ban Eric elindult a "Targa Tasmania" rallyn az autóval, és csoportjában a 3. helyet érte el.
Az autóversenyzésnek köszönheti, hogy megismerte Steve Tupek-et, és rábízta a Falcon XB-t, hogy kapjon az autó egy új fényezést.
Természetesen hamar kiderült, hogy a sima fényezés messze nem lenne elegendő, mert az autó a festék alatt eléggé viseltes állapotban volt.
Teljes restaurálás lett a vége, ami több mint 3000 munkaórát emésztett fel. Maga a karosszéria 800at.
Ennek a felújításnak lett a folyománya, a John Sidney Racing építette 400as stroker Windsor small block is, ami (egy korábbi motorbesülés tapasztalataiból kiindulva) már szárazkarteres kenést kapott.
A 11.2:1 kompresszió, 590 LE és 712 NM nyomaték azt hiszem magért beszél.
Egy igazi autós "csávó"
A képek magukért beszélnek
Bejövős !!!
Az ausztrál színész Eric Bana (Sólyom végveszélyben, Hulk, Trója...) is nagy autó rajongó, és Jay Lenohoz vagy a ZZ Top-os Bill Gibbonshoz hasonlóan nem csak divatból, trendiségből veszi az autókat.
Élete első autója a mai napig megvan neki (23 éve), ami nem más, mint egy 1973-as Ford Falcon XB.
Az autó eredetileg 6 hengeres volt, de mivel Eric hamar az éjszakai versenyek résztvevője lett, kiderült, hogy a 6 hengeres motor messze nem nyújtotta azt, amit szeretett volna.
Akkor kezdődött a változtatások, tuningok sora, ami azóta sem ért véget.
Ericet két dolog vonzotta az autóhoz: az autó "izmos" vonalai és a Mad Max Interceptor, melynek ez a típus adta az alapját.
1996-ban Eric elindult a "Targa Tasmania" rallyn az autóval, és csoportjában a 3. helyet érte el.
Az autóversenyzésnek köszönheti, hogy megismerte Steve Tupek-et, és rábízta a Falcon XB-t, hogy kapjon az autó egy új fényezést.
Természetesen hamar kiderült, hogy a sima fényezés messze nem lenne elegendő, mert az autó a festék alatt eléggé viseltes állapotban volt.
Teljes restaurálás lett a vége, ami több mint 3000 munkaórát emésztett fel. Maga a karosszéria 800at.
Ennek a felújításnak lett a folyománya, a John Sidney Racing építette 400as stroker Windsor small block is, ami (egy korábbi motorbesülés tapasztalataiból kiindulva) már szárazkarteres kenést kapott.
A 11.2:1 kompresszió, 590 LE és 712 NM nyomaték azt hiszem magért beszél.
Egy igazi autós "csávó"
A képek magukért beszélnek
Bejövős !!!
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Elölről, hátulról nagyon tetszik, de a fenekével csinálhattak volna valamit szerintem. Ott hiányzik valami nekem. Esetleg egy csík..
Nem szeretem a bukó keretes autókat, bár tudom, hogy ez versenyre épült, de a kerettől mindig olyan bezárt, szűk érzésem lesz. Ezt leszámítva sokkal merevebb lehet az autó és kanyarokban jobb lehet ....
Nem szeretem a bukó keretes autókat, bár tudom, hogy ez versenyre épült, de a kerettől mindig olyan bezárt, szűk érzésem lesz. Ezt leszámítva sokkal merevebb lehet az autó és kanyarokban jobb lehet ....
itt nem lehetről beszélünk... AZLeMans67 írta:Ezt leszámítva sokkal merevebb lehet az autó és kanyarokban jobb lehet ....
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
szerintem az autó maximálisan igényes, amellett, hogy versenyautónak készült...
a kerekei ultrák, "vintage rcer" de már modern méret
a kerekei ultrák, "vintage rcer" de már modern méret
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici: