Taurus SHO '89-'99
Moderátorok: TomiTomi, StangMan
Taurus SHO '89-'99
Örök kedvencem, igazi "sleeper", a Ford Taurus SHO.
Asszem 86ban hozta ki új családi modelljét a Ford, a Taurust. Azonnal nagy siker lett, évekig vezette kategóriája eladási listáját. Tetszetős, modern forma, méretes belső, megbízható motorok, szigorúan elsőkerék hajtás, mindez megfizethető áron. Minden adott volt a sikerhez.
'89-ben döntöttek úgy, hogy a sikeres "anyu autó" mellé kihozzák az "apu autó" változatát is. Ez lett a Taurus SHO (SHO mint Super High Output).
Taurus SHO első generáció - '89-'91
A sport Taurus alukerekeket, nagyobb féket, sportos űléseket és egyéb apró sportos kiegészítőket kapott.
Motorját nem bízták a vélelenre, a Yamaha fejlesztette, ami pályafutása alatt az egyik legszebb és legmodernebb motor volt, nem csak amerikai, de világviszonylatban is.
A 3 literes, 24 szelepes, 220 lóerős Yamaha motor rezzenéstelenül forog a 7300as tiltásig (ami igen csak szokatlan a mai napig amerikai viszonylatban). A motorban nem kevés potenciál maradt, a Yamaha a belső alkatrészeket 8500as fordulaton tesztelte, igy a folyamatos "kínzás" sem árthat neki igazán.
A böszme szedén 6.6 mp alatt gyorsul 100-ra, és autópályán 160 felett kezdi magát igazán elemében érezni.
Taurus SHO második generáció - '92-'95
Igazándiból nem is második generáció, hanem egy igen jelentős ráncfelvarrás.
Új, agresszív front maszk, 16"-os kerekek (Slicer), nagyobb fékek, erősebb kupplung, újratervezett műszerfal és légzsákos kormány.
A belső teljesen emberi formát nyert, a korábbi olcsó és igénytelen benyomást keltő után.
Az automata váltós változat, az automata miatt, 3.2 literre felfúrt 5 lóerővel erősebb és valamivel nyomatékosabb motort kapott.
Azért elég morc arcot tud vágni a visszapillantóban
A kinti "izomszedán" terep kultikus autójává vállt.
Nekem ez a sorozat maximálisan bejövős, és zokszó nélkül elfogadnék egyet.
Ford Taurus SHO harmadik generáció - '96-'99
A teljesen felújított Taurus rögtön megjelent az SHO változatban is. Az szolíd spojlereket és alufelnit kapott, és így jobban néz ki, mint az alapváltozat, de sajnos nem lett az a nagy durranás.
Hogy a motor terén is valami számottevő történjen, a Yamaha a 3literes V6-osból egy 3.4 literes 240 lovas V8ast gyúrt, ami ugyanolyan remekmű volt, mint a korábbi változat.
Az igazi élét elveszítette az autó azzal, hogy csak automata váltóval készült.
Az egyéni formájú belső szerintem nem sikerült igazán jól, igy a közvéleményt megosztó külső, még egy egyöntetűen rondának mondott belsővel társult.
Sajnos a Taurus eme generációja teljesen sikertelennek bizonyult az elődhöz képest, így az SHO is csak rövid 4 évet élt meg.
Asszem 86ban hozta ki új családi modelljét a Ford, a Taurust. Azonnal nagy siker lett, évekig vezette kategóriája eladási listáját. Tetszetős, modern forma, méretes belső, megbízható motorok, szigorúan elsőkerék hajtás, mindez megfizethető áron. Minden adott volt a sikerhez.
'89-ben döntöttek úgy, hogy a sikeres "anyu autó" mellé kihozzák az "apu autó" változatát is. Ez lett a Taurus SHO (SHO mint Super High Output).
Taurus SHO első generáció - '89-'91
A sport Taurus alukerekeket, nagyobb féket, sportos űléseket és egyéb apró sportos kiegészítőket kapott.
Motorját nem bízták a vélelenre, a Yamaha fejlesztette, ami pályafutása alatt az egyik legszebb és legmodernebb motor volt, nem csak amerikai, de világviszonylatban is.
A 3 literes, 24 szelepes, 220 lóerős Yamaha motor rezzenéstelenül forog a 7300as tiltásig (ami igen csak szokatlan a mai napig amerikai viszonylatban). A motorban nem kevés potenciál maradt, a Yamaha a belső alkatrészeket 8500as fordulaton tesztelte, igy a folyamatos "kínzás" sem árthat neki igazán.
A böszme szedén 6.6 mp alatt gyorsul 100-ra, és autópályán 160 felett kezdi magát igazán elemében érezni.
Taurus SHO második generáció - '92-'95
Igazándiból nem is második generáció, hanem egy igen jelentős ráncfelvarrás.
Új, agresszív front maszk, 16"-os kerekek (Slicer), nagyobb fékek, erősebb kupplung, újratervezett műszerfal és légzsákos kormány.
A belső teljesen emberi formát nyert, a korábbi olcsó és igénytelen benyomást keltő után.
Az automata váltós változat, az automata miatt, 3.2 literre felfúrt 5 lóerővel erősebb és valamivel nyomatékosabb motort kapott.
Azért elég morc arcot tud vágni a visszapillantóban
A kinti "izomszedán" terep kultikus autójává vállt.
Nekem ez a sorozat maximálisan bejövős, és zokszó nélkül elfogadnék egyet.
Ford Taurus SHO harmadik generáció - '96-'99
A teljesen felújított Taurus rögtön megjelent az SHO változatban is. Az szolíd spojlereket és alufelnit kapott, és így jobban néz ki, mint az alapváltozat, de sajnos nem lett az a nagy durranás.
Hogy a motor terén is valami számottevő történjen, a Yamaha a 3literes V6-osból egy 3.4 literes 240 lovas V8ast gyúrt, ami ugyanolyan remekmű volt, mint a korábbi változat.
Az igazi élét elveszítette az autó azzal, hogy csak automata váltóval készült.
Az egyéni formájú belső szerintem nem sikerült igazán jól, igy a közvéleményt megosztó külső, még egy egyöntetűen rondának mondott belsővel társult.
Sajnos a Taurus eme generációja teljesen sikertelennek bizonyult az elődhöz képest, így az SHO is csak rövid 4 évet élt meg.
A hozzászólást 9 alkalommal szerkesztették, utoljára StangMan 2009.03.27 7:35-kor.
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Én 3db-ról tudok az országban (természetesen ez nem jelent semmit )
Mindhárom első generációs, 89-91ig.
Az egyik egy fekete 89-es, ami nagyon lepattant állapotban volt eladó a használtautó.hu-n. Apró váltóhibája volt, közepes mennyiségű rozsdával. Azt tudom, hogy megvették, de hogy onnan tovább mi lett vele, azt már nem.
A másik egy bíbor metál 91es asszem, sötétített üvegekkel, az sem volt vmi ihaj-csuhaj állapotban, de a feketénél mindenképpen jobb volt. Régebben a Bécsi úton és Budakalászon láttam többször is.
A harmadik szintén 91es lehetett, fehér szinű volt, logó spojlerekkel, és a Hungária krt-on láttam parkolni, de ez sem ma volt.
Ennyi. Ha valaki tud róluk vmit, vagy ismer másikat, az legyen kedves ossza meg velem az információt!
Mindhárom első generációs, 89-91ig.
Az egyik egy fekete 89-es, ami nagyon lepattant állapotban volt eladó a használtautó.hu-n. Apró váltóhibája volt, közepes mennyiségű rozsdával. Azt tudom, hogy megvették, de hogy onnan tovább mi lett vele, azt már nem.
A másik egy bíbor metál 91es asszem, sötétített üvegekkel, az sem volt vmi ihaj-csuhaj állapotban, de a feketénél mindenképpen jobb volt. Régebben a Bécsi úton és Budakalászon láttam többször is.
A harmadik szintén 91es lehetett, fehér szinű volt, logó spojlerekkel, és a Hungária krt-on láttam parkolni, de ez sem ma volt.
Ennyi. Ha valaki tud róluk vmit, vagy ismer másikat, az legyen kedves ossza meg velem az információt!
-= '87 Ford Mustang GT =-
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Enyém volt a -= Millenium Falcon =- is, de eladtam egy csávónak akinek volt egy bazi nagy, szőrös majma...
állítólag lenyomták vele a Birodalmat :sziapici:
Ezek szerint az első generációs SHO-ban 3.0 volt? Akkor hogy hívták a 3.8-ast? Nekem úgy rémlik, hogy a feket nagyon lepukkant is 3.8 volt.
Ráadásul az a v.kék Mercury Sable, ami a Kőbányai úton lett faron billentve, az is 3.8.-as volt.
A 3.8-as motorról két verziót is hallottam, az egyik szerint a rendőrség megrendelésére gyártottak ilyet is, a másik a verseny sporthoz kapcsolódó kötelező szériáról szól.
Tegyetek helyre, mert tudatlan vagyok (és lusta is, mert nem nyitottam meg a Wiki-t)
Ráadásul az a v.kék Mercury Sable, ami a Kőbányai úton lett faron billentve, az is 3.8.-as volt.
A 3.8-as motorról két verziót is hallottam, az egyik szerint a rendőrség megrendelésére gyártottak ilyet is, a másik a verseny sporthoz kapcsolódó kötelező szériáról szól.
Tegyetek helyre, mert tudatlan vagyok (és lusta is, mert nem nyitottam meg a Wiki-t)
Re: Taurus SHO '89-'99
most már van itthon egy 3gen -es sho is talpon üzemkész fasza állapotban