
Adott az én egyik kedvenc évjáratom az autók történetéből, az 1967-es (a másik 1969, de ez majd egy másik történetben) év

1967 Ford Galaxie 500 XL 2-Door Hardtop vagy Convertible 428


Egy kis szériás sorozatról beszélünk, csupán 813 db készült HardTop és 213 Convertible kivitelből



Ez a csomag tartalmazta a sportos a 7,0 L-es sport csomagot, amiért kapott egy 428 cui Thunderbird V8-as motort 4 torkú karburátorral, ami mögé felszereltek egy 4 sebességes Toploader kézi váltót, szervós első tárcsafékeket, sper diffit, fehérfalu gumit, szervo kormányt, levegő keringető rendszert, AM rádiót, hátsó hangszórót, szinezett üveget, erősített futóművet és fautánzatos kormánykereket. Így már is egy ritkaság boldog tulajdonosa volt. Aki szerette volna választhatta az AM6FM rádiót sima acél felnikkel és piros csíkos gumikkal.

Az alap XL tulajok egy 289 cui Challenger V8-s Cruise-O-Matic automatavátós autót birtokolhattak, középkonzollal és osztott első ülésekkel. A króm keretes pedálok, belső lámpák, Deluxe keréktárcsák növelték az autó szépségét.

Akinek nem volt elég a 428-az, az választhatta a régi 427 "R" motorkódos két darab 4 torkú karburátorral felszerelet változatot vagy a "W" kódos 4 torkú szimpla karburátoros motort is.

A 7 Literes sport csomag alapban a "Q" kódos 428 Thunderbird V8-ast tartalmazta. A motornak az érdekessége, hogy hívták amerikában a Cobra Jet keresztapjaként is.

Adatok:
- V8 428 cui (7,0 L) motor (10,5:1 kompresszióval és premium benzin volt szükséges hozzá) színe Corporate Blue
- Autolite 441 cfm karburátor (345 bhp, 626 Nm)
- dupla kipufogó rendszer
- nyitott krómszín űlégszűrőház és szelepfedelek
- Thunderbird ülések és középkonzol (biztonságiöv csatt tartóval, tároló rekesszel)
- műszerfal: sebességmérő, benzinszint kijelző, motorhőmérséklet, töltés és olajnyomás vészjelző
- 3,25:1 végáttétel (Lock)
